Endurance & Zeeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muildier

Endurance & Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 16:33

Hallo allemaal,

Worden er in Zeeland ook endurance wedstrijden georganiseerd? Ben al aan rond kijken maar tot op heden niks gevonden.

Groetjes Nadia

carola

Re: Endurance & Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:40

Nee.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:53

nee, belgie is voor sommige mensen dichtbij. voor ons is bijvoorbeeld katwijk het dichts bij huis, (114 km oid) en kootwijk en kootwijkerbroek zijn nog te doen, maar het is allemaal niet naast de deur.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:18

Goh Carola, niet echt een uitgebreid antwoord hè Clown

Maar inderdaad, er is nog geen wedstrijd in Zeeland. Maar we hebben dan ook nog niet veel enduranceruiters daar. Als dat zou veranderen is het niet ondenkbaar dat er in de toekomst in Zeeland ook wat georganiseerd zou kunnen worden Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:32

Helaas worden er in Zeeland geen wedstrijden gehouden, ik woon zelf in Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) en ga in België starten.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:27

Ik ken wel een aantal Zeeuwse enduranceruiters, die rijden allemaal alleen in België. Lachen Die wedstrijden zijn voor hun gewoon beter te bereiken, en keus genoeg: je kunt bijna ieder weekend starten (al zullen de Ardennen voor een Zeeuw wel erg ver weg zijn misschien).

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:34

ja... dat zijn dan waarschijnlijk meer de ruiters die op walcheren, beveland en zeeuwsvlaanderen wonen. want voor mij (schouwen-duiveland) is belgie vaak even ver weg als bijvoorbeeld kootwijk of katwijk...

voor mij zou het ideaal zijn als er iets was in west brabant

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:49

Vroegâh was er een wedstrijd in West-Brabant in Bavel, maar helaas is de organisatie ermee gestopt....

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:19

hmm jammer. maarja het is natuurlijk ook heel veel werk zo'n wedstrijd

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:12

ach wie weet komt het ooit daar weer in de buurt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:28

2 jaar geleden was er een georganiseerd in Cadzand maar gemeente sluis gooide roet in het eten voor vlak ervoor een boetebeleid voor paardendrollen op te werpen. Dat was een van de redenen om het niet door te laten gaan (waren er nog een paar maar die weet ik niet meer).

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 08:33

Vippie schreef:
2 jaar geleden was er een georganiseerd in Cadzand maar gemeente sluis gooide roet in het eten voor vlak ervoor een boetebeleid voor paardendrollen op te werpen. Dat was een van de redenen om het niet door te laten gaan (waren er nog een paar maar die weet ik niet meer).

Ja dit weet ik nog inderdaad.
Dat beleid is er nu nog steeds... grrr... Boos!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 15:53

Vippie schreef:

nou je het zegt ja!, ik heb ooit zien staan dat er 1 was in cadzand, en heb er steeds naar gezocht maar niks kunnen vinden. toen dacht ik dat ik gewoon verkeerd gekeken had en katwijk voor cadzand aangezien had!

niet dus Koe

muildier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 15:50

Bedankt voor jullie reacties. 't was ook meer orienterende vraag omdat ik in de toekomst een groter muil wil kopen om daar endurance mee te starten. Maar het is altijd leuk om overal al wat ervaring en kennis op te doen Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:12

tot op heden is er idd nog niks in de omgeving van zeeland.. alles is toch al gauw +100 km en dat vind ik pers. gewoon veel te ver. t zou idd erg fijn zijn als er is een wedstrijd zou komen dichterbij huis, al is het maar is een oefenwedstrijd en nog niet eens een officieele, gewoon om is te peilen of er vraag is naar wedstrijden hier in de omgeving.. ik weet zeker dat ze nog versteld zullen staan met het aantal inschrijvingen.. (misschien een idee??)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:48

Ik zou het ook zeker leuk vinden als er een endurance-wedstrijd in Zeeland komt. Het organiseren lijkt me nog best een hele klus, maar dat terzijde.

Wij rijden in België (beter bereikbaar en stukken betaalbaarder dan in NL), maar de hoeveelheid wedstrijden die echt dichtbij is, valt een beetje tegen dit jaar. Er zal dan ook niet heel veel van wedstrijden komen in 2007, helaas.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:58

Ik denk dat er best wel animo is voor een oefenwedstrijd in zeeland. als ik op de manege vertel over endurance zijn de meeste mensen toch wel aardig enthousiast. het enige probleem op schouwen-duiveland is dat je langs de weg moet, of misschien dat het mogelijk is om het bos en het strand te nemen, maar aan de andere kant, het zand in het bos is veel te zwaar en te slecht onderhouden paden.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:08

Sash schreef:
Ik denk dat er best wel animo is voor een oefenwedstrijd in zeeland. als ik op de manege vertel over endurance zijn de meeste mensen toch wel aardig enthousiast. het enige probleem op schouwen-duiveland is dat je langs de weg moet, of misschien dat het mogelijk is om het bos en het strand te nemen, maar aan de andere kant, het zand in het bos is veel te zwaar en te slecht onderhouden paden.

ik zat er van de week nog is verder over na te denken en wil graag eerst het onderzoek ff afwachten van die politieke partij die hiermee bezig is(weet zo snel ff niet meer welke, maar er stond 2/3 weken geleden een heel stuk van over in de pzc.
ik zou opzich best in de organisatie willen zitten van zo'n proefwedstrijd.. maar ik moet er bij zeggen dat ik zelf nog nooit heb meegedaan aan een endurancewedstrijd en hier dus enkele vragen over heb.
1. worden er bij meerdere wedstrijden (grote) stukken afgelegd langs wegen of is dit enkel in bossen over ruiterpaden?
2. bij een klasse 1 wedstrijd; hoeveel da controlepunten en groomingpunten zijn er? (en zijn deze bij elkaar?)
moeten deze keuringen worden gedaan door officiële dierenartsen of zou dit evt ook kunnen door mensen die hiervoor nog op de opleiding zitten(kostenbesparing..)
3. regels bij een klasse 1 wedtrijd, wordt hier de snelheid bij gemeten?
4. punten op het gebied van veiligheid.
5. zou voor zoiets een vergunning nodig zijn bij de gemeente? moeten er bv wegen worden afgesloten voor auto's omdat er paarden overheen moeten lopen(zoals bv bij een wielerconcours)?
6. overige dingen waar ik niet aan denk? zou zoiets vanuit een officiële vereniging geregeld moeten worden om het gemakkelijker te maken bij de gemeente?

en verder;

ik zit te denken aan een proefwedstrijd met toestemming/hulp van de DER(zodat er ook werkelijk wordt gekeken of een wedstrijd in zeeland een optie is..) een rit van ongeveer 25 kilometer met een paar groomingpunten/da punten. gewoon volgens de gewone wedstrijdregels. ik zit te denken dat er misschien een maximum aantal deelnemers gezet zal moeten worden en dat de totale kosten worden berekend als inschrijfgeld(wat is normaal het inschrijfgeld van een endurancewedstrijd, want hier kun je natuurlijk ook weer niet overheen gaan? en wat zijn dan de prijzen hierbij etc?). evt dat er (kleine) prijzen zijn mbv sponsors of evt geldprijzen(wat dan ook al zit berekend bij het inschrijfgeld), gewoon een evenement waarbij je geheel uit de kosten kunt komen (evt met behulp van sponsers dus).
ik kan me niet echt een bos/plek in zeeland bedenken waarbij je 25 kilometer enkel door bossen gaat dus zullen er ook trajecten over de weg moeten worden gevolgd. voorbeelden van plaatsen waaraan ik denk;
schouwen; - door de domeinen.
- van renesse over het strand naar ellemeet
- een rit door de polders; bv ouwerkerk(heel kort stukje ruiterpad), zierikzee, schuddebeurs(heel kort stukje ruiterpad, tevens enkel te rijden in een rondje), burgh haamstede(domeinen), renesse (oid) of juist langs de plompetoren naar de domeinen, mooi stuk langs plan tureluur, alleen kan die weg wel erg druk zijn..

noord beveland; hier ben ik niet bekend dus kan hier maar weinig over zeggen, ideeën?)
- langs de roompot, veere. ik weet totaal niet waar hier ruiterpaden liggen of bossen zijn met ruiterpaden, ms kunnen noord bevelanders me hierbij helpen voor een evt route?

zuid beveland; (ook nog niet super bekend, woon hier nog maar pas)
- sloebos, fort ellewoudsdijk, over de bloemendijken, zwaakse weel. opzich zijn hier mooie routes te vinden, ben zelf groot fan van de polder van nisse(de poel), super mooi stuk. alleen zou ik hier ook niet echt een ruiterpad weten te vinden? hier in t sloebos zijn wel mooie stukken langs de bomen waar goed over te rijden valt.

walcheren; niet bekend..
ik zag op http://www.kaartenenatlassen.nl/node/9099 dat er een kaart is van walcheren waar ook ruiterpaden op staan, ms dat iemand met dit boekje(of die hier woont) een leuke route kan verzinnen.
zowiezo dishoek natuurlijk, of is dat juist weer te stijl met een paard wat dat niet gewend is?

zeeuws vlaanderen; niet bekend, maar er zijn wel mooie routes af te leggen denk ik, zeker ook omdat hier stukken zijn waar vrij weinig verkeer zal rijden..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:11

Er zijn in het endurance-topic in de Huiskamer wel mensen die eens een endurance-wedstrijd hebben georganiseerd - zo uit mijn hoofd zijn dat bijv. NienkeMulder en Match - misschien dat je hen kunt PB'en voor meer info over de basisregels, of over waar je de basisregels kunt verkrijgen vor de organisatie van zoiets. IK weet wel dat het ontzettend veel tijd en energie kost (zeker in de weken rond de wedstrijd) en dat je dus meerdere personen nodig hebt om e.e.a. rond te krijgen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:19

Hilli schreef:
Er zijn in het endurance-topic in de Huiskamer wel mensen die eens een endurance-wedstrijd hebben georganiseerd - zo uit mijn hoofd zijn dat bijv. NienkeMulder en Match - misschien dat je hen kunt PB'en voor meer info over de basisregels, of over waar je de basisregels kunt verkrijgen vor de organisatie van zoiets. IK weet wel dat het ontzettend veel tijd en energie kost (zeker in de weken rond de wedstrijd) en dat je dus meerdere personen nodig hebt om e.e.a. rond te krijgen.

ik zou zoiets idd ook niet in mijn eentje kunnen, maar ben wel bereid om in de organisatie te gaan.
ik ga idd is pb'en hoe en wat er ong aan vooraf gaat, de der is e-mailen wat hun ervan denken(want als hun al zeggen we gaan niet naar zeeland heeft een proefwedstrijd ook weinig nut?)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:20

en die wedstrijd in cadzand was toen afgelast door vergunningen enzo he? ms dan beter om het dan op een andere eiland te proberen, bv schouwen lijkt mij best bereid om zoiets te doen, ze hebben toch ook jaarlijks veel strao's waarbij toch ook veel stront op de weg komt..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:21

Mocht je ooit hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel van je.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:44

ik heb de DER even gemaild met de vraag of hun uberhaupt willen weten of er intresse is voor endurance in zeeland. netjes uitgelegd wat een beetje de bedoeling is etc. en hoop nu snel antwoord terug te krijgen of het nut heeft om zo'n wedstrijd te houden plus of ze de nodige ervaring willen inbrengen bij de organisatie ervan..

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:42

Ik werk zelf bij een groot bedrijf in Zeeland dat onder andere Horses by the Sea sponsort. Is dat niet een goede gelegenheid voor een endurance wedstrijd?
Je kunt vanaf Vlissingen helemaal tot aan zeker Noord Beveland over het strand rijden en je zou dan terug kunnen weer over strand en een heel stuk door de bosstrook die langs de duinen op Walchren loopt.

Walcheren -
enkele cijfers:Lengte 18,7 km, breedte max. 17,5 km, oppervlakte ca. 217 km².
Dus als je Noord-beveland mee zou kunnen nemen (je stokt dan wel bij de Oosterscheldekering). dan moet je er toch zeker wel bijna 40 km uit kunnen slepen. Of ben ik nou optimistisch?

Als je iets als Horses by the sea kunt regelen, dan moeten ze ook een ontheffing hebben kunnen krijgen voor het paardenmestverbod langs het strand. Dan zouden we met die organisatie ook eens contact kunnen opnemen. Of misschein horses by the sea in contact brengen met de DER?
Misschien een project voor volgend jaar? Ik denk dat horses by the sea voor dit jaar al wel geregeld is.

muildier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:01

Wat een enthousiasme. Haha! Ook ik zou in de organisatie willen aangezien ik voorlopig mijn aankomende talent muil nog niet gevonden heb voor de endurance Tong uitsteken kan ik me toch nuttig maken.
Ben benieuwd naar de reactie.