Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik raad dus de Massimo aan

julietink schreef:ik raad je aan heel veel uit te proberen.
ik had een massimo trail besteld en mijn tinker, 1.56 niet superzwaar type, met redelijke schoft, maar steile schouder, liep er voor geen meter mee. het zadel zat bij zijn schouder niet goed. ook een boomloos zadel zat hem niet fijn, mij wel, maar ook daar liep hij niet op.
en leg hem een dressuurzadel op en hij loopt als een zonnetje.
ik heb eerts een hele oude JC gehad, waarvan de boom twee keer gebroken is, zo oud was dat zadel. nu heb ik een stubben dressuur, daar loopt hij prima op, maar ik vind het op lange ritten wel erg hard. dus ik zit nu aan de pegaso te denken.
tussendoor heb ik verschillende zadels geleend om een rit mee te maken, daarmee test je ook een heleboel uit.
succes met zoeken.
julietink schreef:mijn tinker is 10 jaarnee, de zadelmaker had de maat opgenomen.
trouwens nog een tip; ik weet niet hoe oud je paard is, mijn tinker heeft tussen zijn 6e en 7e jaar nog een flinke groeispurt gemaakt, ook in de breedte, het scheelde twee boommaten. daar moet je dus ook rekening mee houden, als zij nog niet zo oud is.
nu is de mijne hopelijk uitgegroeid, hij is 8. van de zomer was hij dikker dan nu, door de wei. ik heb een breed zadel, nu in de winter rij ik met de Haf-pad met inlage, 's zomers kan het zonder.
Lenneke_ schreef:Mijn Massimo is laatst 2 boommaten groter gemaakt. Anouar is heel lang ziek geweest zonder dat we het wisten, nu hij weer beter is wordt hij opeens een stuk ronder. Waardoor het zadel dus voor geen meter meer lag. Nu ligt hij er weer super.
Dat vind ik ook een groot voordeel van de Massimo, hij is heel makkelijk aan te passen.