Welk zadel is beter? Massimo Trail of Zaldi Country

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

drenthie

Welk zadel is beter? Massimo Trail of Zaldi Country

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:33

Aangezien mijn dressuurzadel niet meer op mijn paard past ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Afgelopen zaterdag hebben we de kennismakingsrit in katwijk gereden en we hebben eindelijk onze tak van sport gevonden. Volgend jaar zal er dus een startkaart aangevraagd worden.
Nu ben ik mij dus aan het orrienteren op endurance zadels. Ik wil er ook gewoon mijn dressuurlessen mee kunnen volgen en af en toe een sprongetje moet ook kunnen. Ik wil geen boomloos dus kwam ik al snel uit bij de Zaldi Country of de Massimo trail.
Wat zijn de ervaringen met deze zadels qua pasvorm, kwaliteit/prijs verhouding. Zijn er ook nog andere merken die zo'n type zadel produceren? Alle op- en of aanmerkingen zijn welkom.

cavaletti

Re: Welk zadel is beter? Massimo Track of Zaldi Country

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:37

ik heb van de week een Massimo trail zadel verkocht aan een klant, die had zelf de kleuren samengesteld en is er super blij mee, Massimo zijn erg mooie zadels, goede kwaliteit.
Ik verkoop ze nu sinds een tijdje en de trail zadels zijn erg gewild, als je wilt heb ik wel foto`s, ( je kunt de kleuren, de maten enz zelf helemaal opgeven , zadels worden op maat gemaakt.

drenthie

Re: Welk zadel is beter? Massimo Track of Zaldi Country

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:50

Wat zijn de prijzen van deze zadels? (eventueel via pb)
Als ik er een aan zou schaffen zou het een (donker) bruine worden.

wennie

Re: Welk zadel is beter? Massimo Trail of Zaldi Country

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:28

De Zaldi Country kun je een weekje testen.
Ik heb hem ook een week op proef gehad, vond hem lekker zitten, maar het type zadel spreekt mij niet echt aan. Ik vind hem op mijn ponietje erg groot.
De Massimo heb ik alleen in een winkel op een bok op gezeten. Zat ook erg lekker, maar hij leek mij (ook) er groot.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:57

Ii rij op de massimo en ben erg tevreden. Het probleem is dat vooral bij lange afstanden je echt kilometer met een zadel moet rijden voor je weet of deze echt goed past. (klasse III)
Eventjes uitproberen geeft wel een goed indicatie maar geen echte garantie. Laat desnoods echt iemand komen die verstand heeft van zadelsaanpassen.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:34

heb zelf niet zulke zadels maar ben wel erg gecharmeerd van d e massimo. nadeel vind ik wel dat de kwaliteit van het leer mij niet zo aanspreekt. ik heb al bij twee zadels veel gebrukersschade op de zweetbladen gezien. zag er niet echt mooi uit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:21

Ik ben ook aan het kijken voor een ander zadel en de massimo spreekt me heel erg aan, vooral de brede kussens en de ruimte tussen de kussens.
Ik heb ze bij Country Mill gezien. Herman, die over de zadels gaat, weet er echt heel veel van. Hij is vorige week bij ons geweest, maar helaas heeft Anouar nu een hoefzweer en kan ik niet rijden. Dus konden we ook geen zadels proberen.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:18

Ik ben de agent voor Massimo in Nederland. Als je vragen hebt kan je me altijd even mailen of bellen (zie onderschrift)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:33

BlueBalance schreef:
Ik ben de agent voor Massimo in Nederland. Als je vragen hebt kan je me altijd even mailen of bellen (zie onderschrift)

En dat ben je geworden omdat je zelf een zadelprobleem had. Dus ik wil er best even aan toevoegen dat zij er veel vanaf weet en dus ook zegt als het niks zou zijn voor je paard!!

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:59

dank je Jorie!

En hierbij even een foto van een twee kleuren bruine Massimo Trail.

Afbeelding

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:11

Die is ook mooi Kwijl

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 11:31

BlueBalance schreef:

Ik had hem op jouw site gevonden Knipoog
Ben ondertussen ook wat wijzer wat de prijzen voor beide zadels betreft en dan zit er toch een groot verschil tussen. 820 euro voor de Zaldi en 1200 euro voor de Massimo. Op zich niet erg, ik wil best wat meer betalen voor een goed zadel, maar dan ben ik wel benieuwd waar het verschil hem dan inzit.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 11:31

Is er ook iemand bekend met Thorrowgood zadels? Die schijnen de T6 in endurance uitvoering te hebben. Deze uitvoering is nog nieuw en staat zelfs nog niet op de site. Maar weet iemand hoe de kwaliteit en pasvorm van de dressuur en veelzeidigheids zadels is?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:11

drenthie schreef:
BlueBalance schreef:

Ik had hem op jouw site gevonden Knipoog
Ben ondertussen ook wat wijzer wat de prijzen voor beide zadels betreft en dan zit er toch een groot verschil tussen. 820 euro voor de Zaldi en 1200 euro voor de Massimo. Op zich niet erg, ik wil best wat meer betalen voor een goed zadel, maar dan ben ik wel benieuwd waar het verschil hem dan inzit.

Bij Country Mill is de Massimo 1050 euro

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:16

Ik heb ook een massimo besteld, 2 kleurig bruin. Heel donkerbruin met roodbruin, ik hoop dat het mooi gaat worden Knipoog
Nu moet ik alleen nog een maand of 2 wachten voordat hij er is maar ik heb een leenzadel tot die tijd.

Ik heb hem overigens besteld bij Country Mill, de zaldi ken ik verder niet.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:21

Lenneke_ schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een ander zadel en de massimo spreekt me heel erg aan, vooral de brede kussens en de ruimte tussen de kussens.

maar die ruimte is ook afhankelijk van de boommaat. ik heb in katwijk even bij het zadel van plinka gekeken en die heeft een kleine boommaat en daar zit tussen de kussens gewoon netzoveel ruimte als tussen de kussens van menigeen ander zadel.

ik was nml. ook erg gecharmeerd van die ruimte ertussen. maar dat blijkt toch ook wel van de boommaat afhankelijk te zijn.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:22

Zaldi Country valt redelijk klein uit moet ik zeggen, dus als je lange benen hebt of een stevig achterwerk is hij waarschijnlijk te klein. Massimo vind ik ontzettend mooi (alleen ik heb mijn twijfels bij de lengte van de zweetbladen), maar heb nu een Pegaso zadel en dat bevalt ook prima.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:33

Pegaso is idd ook een fijn zadel, daar heb ik een poosje mee gereden toen ik zadelloos was!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:39

Pegaso vind ik ook heel mooi. Maar die is echt te duur voor mij

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:42

Lenneke_ schreef:
Pegaso vind ik ook heel mooi. Maar die is echt te duur voor mij

een nieuwe zou ik ook niet kunnen betalen, maar kwam hem gelukkig tweedehands tegen. Ben er ook nog niet helemaal zeker van of het een blijver is.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:19

Heb even gegoogled op de Pegaso en die is idd ook heel erg mooi, maar buiten mijn budget.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 18:22

Alytuiere schreef:
Zaldi Country valt redelijk klein uit moet ik zeggen, dus als je lange benen hebt of een stevig achterwerk is hij waarschijnlijk te klein.

Hmmm, dan valt die dus af.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:48

Ik heb ook een pegaso, en die bevalt super!!! Echt zo'n zalig zadel!
Maar ik ben ook erg fan van de massimo hoor, alleen lagen mijn (lange) benen daar net niet lekker in...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 03:09

Welke kleuren heeft de Massimo?

Wil namelijk volgend jaar een ander zadel kopen en dit zadel ziet er weel heel intressant uit..

Maar nu heb ik dus het volgende "probleem" paard..: Haflinger, korte rug en daardoor zou een 17 inch zadel het beste passen als ik zowel de lendenen en de schouders vrij wil laten, maar aangezien ik een 18 inch kontje hebt is dat al snel niet geheel mogenlijk...
Zodoende heb ik er nu een 17,5 inch dressuurzadel op liggen en dat voldoet op zich wel maar zoek dus ene zadel wat meer voor de endurance is...

* sorry dat ik mijn vraag even dus tussendoor stel maarja meer mensen weten altijd meer als 1 Haha! *

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:13

maar je kan toch ook gewoon op je dressuur zadel endurance rijden. Kijk ook eens naar de Gaston Mercier. Die staat op mijn verlanglijstje voor volgend jaar.