hoe km meten die je rijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risky

hoe km meten die je rijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:22

Aangezien ik met Daya nu serieus aan het oefenen ben gegaan vraag ik me af, hoe meten jullie hoeveel km je rit is die je rijd?

Ik heb in het bos een rondje van 6km en dat stappen we in 70min dus met een snelheid van ong 5,1km per uur.
In stap kan ik dus wel meten hoeveel km we gemaakt hebben maar hoe doen jullie dit met draven erbij?
Heeft je paard een stappenteller? (niet lachen als dit een domme sugestie is)

Graag tips hierover

Anoniem

Re: hoe km meten die je rijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:24

Gps systeem. Daarop staat hoe hard je rijd. En hoe ver je rijd.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:25

In het begin tekende ik mijn rondje uit op een kaart met schaal. Dan ging ik 2 uur rijden, vervolgens het rondje uitmeten en als dan bleek dat dat 26 km was, dan reed ik dus 13 km/u gemiddeld.

Later heb ik een Navman gekocht, een veredelde kilometerteller. Die gebruik ik ook met skaten.

Afbeelding

Die Navman is trouwens wel vrij simpel. Met de meeste uitgebreidere GPS-systemen speciaal voor het sporten kun je nóg nauwkeuriger meten.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:53

Heb je een beetje slimme nokia telefoon? Ik heb er een "Sports tracker" op geinstaleerd, die kan je gewoon aanzetten, meet tijd en afstand en zelfs hoogte(leuk voor in de dutch mountains). Achteraf kun je je route nakijken op de computer.

Maar volgens mij zijn er ook andere merken die zo'n soort programma hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:57

Ik zet meestal gewoon een rondje op een kaart uit, meet dat na, en kijk dan hoe lang ik er over doe. Verder weet ik precies hoe hard mijn paard qua basistempo in draf en galop loopt. Kwestie van een pad met een bekende lengte uitkiezen (bv 3 of 5 kilometer) en netjes met een stopwatch opnemen hoelang je erover doet dit in draf of galop af te leggen.
Na verloop van tijd krijg je steeds meer routine in het schatten hoe hard je rijd. Ik kreeg ooit eens een fietser naast me die even inhield, naast me bleef rijden en toen zei: U rijdt precies 14 km/u. En ik zei: dat klopt :D Want ik reed m'n normale trainingstempo, dat voelde ik.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:57

http://www.afstandmeten.nl
Kan je achteraf uitvlooien hoeveel km je gereden hebt.

Je hebt mooie GPS dingen.

En simpele ik, hang om mijn nek mijn Garmin Nuvi, auto navigatie...
En die verteld me.
gemiddelde snelheid totaal, gemiddelde snelheid zonder stilstaan.
Aantal km's afgelegd.
Maximum gereden snelheid.
Actuele snelheid. (dus als ik draaf, spiek ik gewoon af en toe op dat ding, of als ik stap of gallopeer, zodat ik ga leren hoe hard ik ga en hoe dat voelt.)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:58

Overigens, als jij een vast rondje van 6 km hebt, dan is het een fluitje van een cent eens te kijken of je dat in 30 minuten kunt draven. Dan draaf je 12 km/u

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:04

ik gebruik ook afstandmeten.nl achteraf.
Dan bekijk ik heel de rit maar je kan natuurlijk ook per stuk wat je gedraaft hebt bekijken hoe lang dat was. Dat kan je dan uitrekenen.
Ik gebruik dan de som:

Afstand : minuten = xx per minuut X 60 minuten = xx km per uur.

Als ik dan dus draaf dan kijk ik hoe lang ik draaf en via afstandmeten zoek je daar de afstand bij.
Overigens bereken ik alleen heel de rit, ik heb zijn draftempo ooit berekend en weet nu dus wel hoe hard hij ongeveer gaat.

Succes met trainen!!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:07

Ik heb inderdaad wel een mobiele auto navigatie met gps dat ga ik woensdag eens uitproberen.

De site afstandmeten had ik inderdaad ook al gevonden als handig meetinstrument.

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:02

Met Google mals kun je je routes vrij nauwkeurig nameten. Ik doe dat al vrij lang daarmee, in eerste instantie voor motor routes. Nu gebruik ik het om na te kijken hoe snel ik heb gereden en hoe ver het is uiteraard.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:49

Ik ga heel vaak mee op de fiets als dochter gaat buitenrijden. ik heb een fietscomputer en dan zet ik die even op nul als we vertrekken. als ze dan draaft zeg ik: je draaft .... km/u. Aan het einde van de rit zeg ik hoe hard we gereden hebben en wat de afstand was en de gemiddelde snelheid. Alleen met galopperen is dat wat lastiger: dat hou ik niet echt bij op de fiets. wel als het een dressuurgalopje is, maar als het wat harder gaat, lukt dat niet. :D
Maar dan moet je ook maar net zo'n gekke moeder hebben die bereidt is om mee te fietsen als je 25 km gaat buitenrijden. :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:57

sheela schreef:
Ik ga heel vaak mee op de fiets als dochter gaat buitenrijden. ik heb een fietscomputer en dan zet ik die even op nul als we vertrekken. als ze dan draaft zeg ik: je draaft .... km/u. Aan het einde van de rit zeg ik hoe hard we gereden hebben en wat de afstand was en de gemiddelde snelheid. Alleen met galopperen is dat wat lastiger: dat hou ik niet echt bij op de fiets. wel als het een dressuurgalopje is, maar als het wat harder gaat, lukt dat niet. :D
Maar dan moet je ook maar net zo'n gekke moeder hebben die bereidt is om mee te fietsen als je 25 km gaat buitenrijden. :o

En wat dacht je van een fietspad naast het ruiterpad? :P , wil ook wel helpen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:18

Wij zoeken wel de paden op waar een fietspad naast zit zodat ik wel lekker kan fietsen. Ik ga geen 25 km door mul zand ploeteren. Ja zeg zo gek ben ik nou ook weer niet. En gelukkig hebben we hier heel veel zandpaden met een fietspad ernaast. Ooh ideaal!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:49

Ik heb zo'n GPS van de Decathlon (Geonaute Keymaze 500) en bij elke rit gaat die mee. Handig voor gemiddelde en ogenblikkelijke snelheid, afgelegde afstand, tijdsduur en om achteraf te weten langs waar je gereden hebt. Na verloop van tijd weet je idd wel wat je paard doet qua snelheden, maar ik zou het toch niet willen missen.