rijden met de gps

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

rijden met de gps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 19:55

Hoihoi, heb een vraagje en denk dat ik hier misschien in de juiste hoek zit? Ik heb net een garmin etrex hcx gekocht. Wat is nou een handige manier om zo'n toestel aan je zadel vast te zetten, zodat ie goed vast zit, duidelijk afleesbaar is en goed contact heeft met de sattelieten. Hebben jullie 'm los bungelen aan je zadel [heb zelf een gewoon engels zadel ----->kentaur], om je pols, of hebben jullie een handig systeempje bedacht. Ben wel benieuwd.

Anoniem

Re: rijden met de gps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:13

Zelf heb ik mijn GPS gewoon om mijn bovenarm zitten. Mijn pols is te dun namelijk, hij zo om de voorboog van mijn zadel kunnen maar dat lijkt me niet echt pracktisch.
Op deze manier kan ik hem makkelijk aflezen ect.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:21

Ik heb mijn GPS in een hoesje zitten met zo'n (schuif) klipje er aan, ik heb hem dus meestal aan mijn broekband zitten. Net zoals sommige mensen hun mobieltje of pieper meenemen.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 09:59

Maar dan heb je je gps toch niet in de goeie positie om te navigeren? Hij moet toch in de rijrichting geplaatst worden, zodat je de goeie route kunt zien?

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:48

Ja, maar als ik wil weten waar ik ben of waar ik heen moet, dan klip ik hem even van m'n broek af en dan kijk ik even op de GPS Clown Vaak rij ik toch van punt naar punt en dan kijk ik alleen in de buurt van de betreffende punten even of ik op de goede route zit.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:08

Ik heb dezelfde als jij. Ik heb hem om mijn nek hangen en dan heb ik nog steeds prima contact met de satellieten en als ik wil weten waar ik ben of heen moet hoef ik alleen even 1 hand van de teugels te halen om de gps voor mn neus te houden Tong uitsteken werkt ideaal hoor Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:28

Ik heb een GPS in de vorm van een polshorloge, leek me het meest praktisch te paard. Ik heb hem dus... om mijn pols, haha. Haha! Hoewel, de vorige had ik om de voorboom van mijn zadel, omdat hij wat groter was, en de mouw van mijn jas zat dan altijd in de weg.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 11:03

Ja die forerunner [die heb jij toch denk ik?] daar heb ik ook aan zitten denken. Maar ik wilde wel graagiets waar je ook topogrfische mappen in kan zetten en dat lukt met die niet. Maar het is wel een heel praktisch model.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:44

Ja, eerst had ik de Foretrex 201 (die heeft meer navigatiemogelijkheden dan de Forerunner), nu de Forerunner 305 (die een hoop functies van de Foretrex heeft overgenomen). Voor mij is die navigatie voldoende, maar je kunt er inderdaad geen echte kaarten inzetten. Daarvoor moet je dan toch zo'n groter model hebben.

Ik hebn wel eens iemand gezien die zo'n grotere aan het borsttuig had hangen, met de bovenkant naar beneden. Dan til je hem een beetje op en heb je hem direct in de juiste positie.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:40

heb een borsttuig om mijn paard gedaan en op het bovenstukje een bontje en een tasje. Zo zie ik waar ik heen rijd en kan ter plekke zien wat de snelheid is etc.