Spaanse pas.

Belonen

Jihaa

Veel gestapt, was erg warm vandaag!

Braaf paardje

Mmm blote voeten

Aansingelen, Passion valt bijna in slaap

Vriend ook even het zadel testen, hij rijd zelf niet hoor!
Drafje

Galopje

Moe maar voldaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

waar heb jij die gehaal?

Blondie_ schreef:Het zadel is echt niet te klein, is bedoeld voor t'm maat 44, daar kom ik met maat 36 lang niet aan...
Maar de lengte van het (boven-)been moet ook meegenomen worden. Maar belangrijkste is dat jij 't lekker vindt zitten. Een maatje groter zou je net iets meer bewegingsvrijheid geven, maar ook dat is een kwestie van smaak. Mijn partner vindt het ook prettiger als hij wat meer 'opgesloten' zit in zijn zadel, terwijl ik juist ruimte wil om meer met m'n zit in te kunnen werken. Blondie_ schreef:Het zadel lag dit x inderdaad teveel naar voren, en zonder inlages maar was alleen voor de foto want die andere pad vond ik niet.
In galop zit ik in verlichte zit omdat ik m even liet gaan gewoon.
En het bit is niet te streng voor ons.
Zo
floortje82 schreef:Leuk paardje hoor! Ik hoop dat ik je nog een tip kan meegeven. Wij hadden eerst ook een BF, waarin we allebei een stoelzit hadden van hier tot tokyo. Nu hebben we een startrekk western boomloos gekocht en dat zit stukken beter + houding is duizendmaal verbeterd. Misschien kun je de ST ook nog uitproberen...
waar heb je hem geleent??
) Bolieke schreef:Ivm het bit. Sommige paarden kunnen nu eenmaal niet op een snaffle gereden worden. Meestal omdat ze het nooit gewoon zijn geweest ( bv: ooit verkeerd getraind) en ze er dus gewoon doorheen lopen. Da's niet de bedoeling, dat weet ik. Shanks die moet je gebruiken ter verfijning, maar (zoals ik al zei) er zijn nu eenmaal paarden die te sterk zijn en met je op de loop gaan. Ik heb thuis ook zo'n paard staan. Kan je heel fijn mee rijden, maar met een snaffle zegt hij (in een stressituatie) gewoon bye bye. Misschien is dit niet het geval met Passion, maar kan een reden zijn.
(en ik denk dat ik nu wel een hoop commentaar hierop ga krijgen)
. Mijn vader heeft dat paard (rustige arabier, jaja bestaat hoor) jaren geleden gekocht en toen reden ze hem ook al met shanks. Overigens ging het hier om een goede westernruiter.
en die wil gewoon z'n rustige buitenritjes maken. Meestal komt hij helemaal niet aan de teugels, zelfs als het paard al eens schrikt. Twee passen vooruit en die staat terug stil. Overigens luistert het paard goed op de zit. Waarom dan toch shanks? Omdat onze arabier soms nogal opgewonden geraakt als er bv een groep ruiters passeert. Dan moet m'n vader de teugels toch opnemen om hem max 10 minuten te corrigeren. Dit gebeurt misschien 1 x per maand? Het paard zal hiervan geen harde mond krijgen, me dunkt, maar met een snaffle dus bye bye.