[WN] Passion goes western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Passion goes western!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:48

Gisteren is mijn testzadel binnengekomen, die wordt nu dus grondig getest! Tot nu toe bevalt ie heel goed maar draf en galop was erg wennen.

Afbeelding

Afbeelding
Spaanse pas.

Afbeelding
Belonen

Afbeelding
Jihaa

Afbeelding
Veel gestapt, was erg warm vandaag!

Afbeelding
Braaf paardje

Afbeelding

Afbeelding
Mmm blote voeten

Afbeelding
Aansingelen, Passion valt bijna in slaap

Afbeelding
Vriend ook even het zadel testen, hij rijd zelf niet hoor! Haha!

Afbeelding
Drafje

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Moe maar voldaan Vingers aflikken

ZusJacobs

Re: Passion goes western!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:50

mooi hoor, en bevalt die?? ben zelf ook opzoek Lachen waar heb jij die gehaal?
groetjes
p.s erug leuk beesie onder je kont Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:56

Ziet er leuk uit.... maar je schoeisel vind ik geen verantwoorde keuze eerlijk gezegt Knipoog

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:59

Ziet er goed uit, hoor! Is het een boomloos Barefoot zadel? Een vreindin van mij heeft die ook op haar Arab en is er erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:40

Je zit wat in stoelzit, maar ik weet niet of dat aan het zadel ligt? Het zadel lijkt me iets aan de kleine kant voor je. Niet dat je veel kont hebt, maar jij hebt wel lange bovenbenen. Dan heb je vaak net even een inchje meer nodig.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:42

Ligt er alleen een blanket onder je boomloze zadel? Of ligt die op de speciale pad die erbij hoort?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:00

Leuk paardje heb je zeg! Bevalt het zadel je een beetje?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:03

Dit is de Arizona toch? Wil hem ook als testzadel voor Spot. Maar volgens mij mis je inderdaad de pad met inlages die eronder moet Lachen

Ziet er verder wel relaxed uit.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:44

Hee, jij bent toch Laura? Ik wist niet dat je ook western rijdt (of gaat rijden). Leuk!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:51

Je zit zoals al gezegd nogal in stoelzit, en je duwt je kont tegen de achterkant van het zadel. Ofwel is het zadel inderdaad gewoon te klein. Zit er eens op zonder buegels, op het diepste punt. Zie dan waar je benen hangen, en waar je beugels hangen... Kan namelijk zijn dat het ophangpunt van de beugels te ver naar voren ligt, waardoor je in die stoelzit gedwongen wordt...

Probeer ook in galop meer op je kont te zitten en niet zo voorover...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:09

Leuke pony heb je Lachen
De pad viel me ook als eerste op. Dat is echt belangrijk.
Het zadel lijkt ook te veel naar voren te liggen.

Daarnaast viel me ook op dat je wel een érg streng bit hebt. Die bitten zijn eigenlijk bedoeld voor de vergevorderde westernruiters. Vind je het niet verstandiger om eerst aan verzameling en een rustige jog en lope te werken, met een zacht bitje/bosal ofzo?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:22

Bedankt voor de reacties!

Ik zit de 2de x op dit zadel dan vind ik het logisch dat ik niet perfect zit, zowiezo heb ik niet zon goede houding maarja wat wil je als je 6 jaar geen les heb gehad.
Het zadel is echt niet te klein, is bedoeld voor t'm maat 44, daar kom ik met maat 36 lang niet aan...
Het zadel lag dit x inderdaad teveel naar voren, en zonder inlages maar was alleen voor de foto want die andere pad vond ik niet.
In galop zit ik in verlichte zit omdat ik m even liet gaan gewoon.
En het bit is niet te streng voor ons.

Zo Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:57

Ik vind het erg onverantwoord om met blote voeten te gaan rijden, ook al is het zo warm..
Probeer zelf rechtop te blijven zitten want je hangt nu erveel met je bovenlichaam naar voren.
En probeer meer ontspanning te krijgen, het ziet er nu allemaal erg gespannen uit.

Succes, erg leuke pony trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:02

Blondie_ schreef:
Het zadel is echt niet te klein, is bedoeld voor t'm maat 44, daar kom ik met maat 36 lang niet aan...

Das idd een globale aanduiding qua 'kontmaat' zeg maar Haha! Maar de lengte van het (boven-)been moet ook meegenomen worden. Maar belangrijkste is dat jij 't lekker vindt zitten. Een maatje groter zou je net iets meer bewegingsvrijheid geven, maar ook dat is een kwestie van smaak. Mijn partner vindt het ook prettiger als hij wat meer 'opgesloten' zit in zijn zadel, terwijl ik juist ruimte wil om meer met m'n zit in te kunnen werken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:12

Blondie_ schreef:
Het zadel lag dit x inderdaad teveel naar voren, en zonder inlages maar was alleen voor de foto want die andere pad vond ik niet.
In galop zit ik in verlichte zit omdat ik m even liet gaan gewoon.
En het bit is niet te streng voor ons.

Zo Knipoog

Bit is misschien niet te streng voor jou, maar mogelijk wel voor je paard. Waarom rijdt je niet op een snaffle?
Een pad niet gebruiken omdat het niet "mooi is" vind ik persoonlijk een heel dom argument om het dan maar even niet te gebruiken. Je kan de rug van je paard in heel korte tijd kapot rijden; daar maar minder "mooi", maar wel beter voor je paard.
Wat je zit betref; op je kont zitten, benen stil op 1 plek ( liggen soms te ver naar achteren). Leuk dat je vriend ook op je paardje zit, maar laat hem volgende keer stappen, is beter voor je paard.
Verder leuk paardje!

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:21

Leuk paardje hoor! Ik hoop dat ik je nog een tip kan meegeven. Wij hadden eerst ook een BF, waarin we allebei een stoelzit hadden van hier tot tokyo. Nu hebben we een startrekk western boomloos gekocht en dat zit stukken beter + houding is duizendmaal verbeterd. Misschien kun je de ST ook nog uitproberen...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:28

floortje82 schreef:
Leuk paardje hoor! Ik hoop dat ik je nog een tip kan meegeven. Wij hadden eerst ook een BF, waarin we allebei een stoelzit hadden van hier tot tokyo. Nu hebben we een startrekk western boomloos gekocht en dat zit stukken beter + houding is duizendmaal verbeterd. Misschien kun je de ST ook nog uitproberen...

waar heb jij die gekocht? en heb je die eerst geleent?

nogmaals ts Lachen waar heb je hem geleent??
alvast bedankt Lachen

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:07

je kunt m volgens mij bij buitenzinnig.nl aanvragen. Wij hebben m tweedehands gekocht. Superding! Wel een stuk duurder dan de BF maar kwaliteit is ook 100 x beter.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:10

volgens mij heb ik deze pony al een heeeeele tijd niet gezien, maar in het verleden van bokt wel, kan dat kloppen?
Zo ja: Dan is ie leuk opgedroogt! Ja

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:13

Ik ga met elcid mee, je bent toch pas begonnen met western?
een B ruiter zie je toch ook niet met s&t rijden?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:23

Ik sluit me aan bij vorige commentaren qua je zit. Inderdaad, als je 6 jaar lang geen les hebt gehad, begin je een eigen rijstijl te ontwikkelen.

Ivm het bit. Sommige paarden kunnen nu eenmaal niet op een snaffle gereden worden. Meestal omdat ze het nooit gewoon zijn geweest ( bv: ooit verkeerd getraind) en ze er dus gewoon doorheen lopen. Da's niet de bedoeling, dat weet ik. Shanks die moet je gebruiken ter verfijning, maar (zoals ik al zei) er zijn nu eenmaal paarden die te sterk zijn en met je op de loop gaan. Ik heb thuis ook zo'n paard staan. Kan je heel fijn mee rijden, maar met een snaffle zegt hij (in een stressituatie) gewoon bye bye. Misschien is dit niet het geval met Passion, maar kan een reden zijn.
(en ik denk dat ik nu wel een hoop commentaar hierop ga krijgen Haha! )

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:27

Ik heb dit zadel geleend van Singlefooters. op http://www.boomloosrijden.nl staan heel veel bedrijven die deze zadels uitlenen.

stef: klopt ik was hier vroeger onder "boogiegirl"

Dat de rug van een paard kapot gaat door 1x zonder inlages t rijden is echt bullshit. en een keer iemand erop die niet kan rijden gaat ie ook niet dood van! moet erg lachen hiervan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:44

Ik vind het een te scherp bit.
Een shank is toch een bit voor wat gevorderden paarden.
Je hebt constante druk op je shank staan.

Je kan beter op een snaffle gaan of iig een kleinere shank.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:58

Bolieke schreef:
Ivm het bit. Sommige paarden kunnen nu eenmaal niet op een snaffle gereden worden. Meestal omdat ze het nooit gewoon zijn geweest ( bv: ooit verkeerd getraind) en ze er dus gewoon doorheen lopen. Da's niet de bedoeling, dat weet ik. Shanks die moet je gebruiken ter verfijning, maar (zoals ik al zei) er zijn nu eenmaal paarden die te sterk zijn en met je op de loop gaan. Ik heb thuis ook zo'n paard staan. Kan je heel fijn mee rijden, maar met een snaffle zegt hij (in een stressituatie) gewoon bye bye. Misschien is dit niet het geval met Passion, maar kan een reden zijn.
(en ik denk dat ik nu wel een hoop commentaar hierop ga krijgen Haha! )

Oke, dat klopt, sommige paarden zijn het niet gewend.. Maar is dat een goede reden om ermee door te rijden?
Sommige paarden zijn altijd met zweep en sporen gereden, kunnen ze dan nooit meer zonder? Nee hoor, dat kun je gewoon aanleren.
Mijn paard was ook 'hard' in de mond. Tinker, had een tijd voor de kar gelopen met stang, altijd met sporen gereden.. Vanaf dat ik hem kocht heb ik geen sporen gebruikt, en hem op een simpele bustrens gereden. In het begin was dat moeilijk, gas en rem werkte niet, balans was ook niets van te merken. Maar het is allemaal goedgekomen en ik rijd hem nu zelfs hoofdstelloos, op zit staat hij zo stil, en ik hoef mijn bovenbenen maar te spannen en hij draaft weg.
Het is goed te doen, maar je moet het wel willen, en geduld genoeg hebben.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:19

Effe de situatie schetsen ivm het scherpe bit Knipoog . Mijn vader heeft dat paard (rustige arabier, jaja bestaat hoor) jaren geleden gekocht en toen reden ze hem ook al met shanks. Overigens ging het hier om een goede westernruiter.
Het paard zelf is al wat op leeftijd en mijn vader nog meer Haha! en die wil gewoon z'n rustige buitenritjes maken. Meestal komt hij helemaal niet aan de teugels, zelfs als het paard al eens schrikt. Twee passen vooruit en die staat terug stil. Overigens luistert het paard goed op de zit. Waarom dan toch shanks? Omdat onze arabier soms nogal opgewonden geraakt als er bv een groep ruiters passeert. Dan moet m'n vader de teugels toch opnemen om hem max 10 minuten te corrigeren. Dit gebeurt misschien 1 x per maand? Het paard zal hiervan geen harde mond krijgen, me dunkt, maar met een snaffle dus bye bye.
Ik weet dus dat m'n vader geen zin heeft om uren in de piste te rijden en te oefenen maanden aan een stuk op een snaffle om daarna alsnog in geval van nood nog bijna te verongelukken. Wie weet hoelang hij nog kan rijden? Dan ga je geen tijd "verspillen".
Ikzelf rij wel met een snaffle met m'n jonge paard en hoop daar ook mee te blijven rijden.

Ik vind het trouwens heel moeilijk te zien op foto's hoeveel hulpen een ruiter geeft. Ik zie ook dat Blondie de teugels vrij "strak" heeft, maar of dat ze hard trekt, nou dat kan ik er niet op afleiden.