[WN] [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

[Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP update pagina 12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:49

Dienstmededeling

Met ingang van 29-05-08 zullen er enkele wijzigingen plaats gaan vinden op WN-ITP. Op dit moment staan er op het forum allerlei soorten foto's: foto's van trainingen en wedstrijden, staan tussen foto's van grazende (western)paarden en veulens. Het forum wordt niet alleen gebruikt om foto's van de westernsport te plaatsen en laten beoordelen, maar ook om foto's aan een specifieke groep gebruikers te laten zien.

Dat is op Bokt niet gebruikelijk: in principe zijn de fora ingericht op onderwerp, niet op de gebruikers die er komen. Dat is al zo op de andere disciplinefora zoals SGW-ITP en END-ITP: zoals de naam van de fora al impliceert zijn daar foto's te vinden van de samengestelde wedstrijdsport en de endurance. Ook voor WN-ITP willen we naar die situatie toe, om zo de fotofora inhoudelijk op elkaar af te stemmen. Bovendien is het voor iedereen leuk om bijvoorbeeld foto's van bont gekleurde veulens of WN-paarden die uit hun dak gaan in de wei te zien, we zien graag dat deze leuke foto's niet alleen beperkt blijven tot het WN-gedeelte Lachen

Vanaf 29-05-08 is daarom het nieuwe beleid van WN-ITP dat er alleen nog écht western gerelateerde fototopics met werkfoto's geplaatst mogen worden. Hierbij kun je denken aan foto's van je training of les, op wedstrijd, clinic of tijdens een trail-ride. Andere fototopics zullen worden verplaatst naar de algemene fora: een fotoshoot met portretfoto's naar ITP, de foto's van de geboorte van een veulen naar Kraamstal-ITP.

In de enquête die op HAW gehouden is, hebben een aantal westernruiters aangegeven dat ze niet wilden dat Western-ITP als los fotoforum in de kantine geplaatst zou worden. Een grote groep mensen heeft aangegeven dat wel graag te willen omdat ze het leuk vinden om foto's te bekijken en de verschillende disciplinefora (dus naast WN-ITP ook SGW-ITP, END-ITP etc) moeilijk te vinden zijn. We zijn daarvoor tot een compromis gekomen: alle fotofora zijn vanaf vandaag vanaf twee plaatsen te bereiken, niet alleen vanaf het 'disciplines' in informatief, maar ook als subforum van het HorsesAtWork forum.

Voor de topics die op de andere fotofora geplaatst gaan worden, is een sticky topic op WN-ITP geopend. Hierin kun je zelf een link naar je topic plaatsen zodat de vaste bezoekers van WN-ITP de overige topics in één oogopslag snel kunnen vinden. Dit is een oplossing die op dit moment ook al toegepast wordt op bijvoorbeeld de rassensubforums en waar we daar goede ervaringen mee hebben.

De topics die voor deze dienstmededeling geplaatst zijn, laten we staan op WN-ITP. Als nieuwe topics verkeerd worden geplaatst, zullen deze worden verplaatst. We begrijpen dat deze verandering niet door iedereen positief zal worden ontvangen. Toch hopen we op jullie begrip en medewerking om WN-ITP weer om te vormen naar een forum waar mensen foto's van de westernsport kunnen bekijken, plaatsen en beoordelen.
Laatst bijgewerkt door Ods op 19-07-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update aangepaste regel op pagina 12

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Nieuwe regels WN-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:18

Jammer dit...
Juist de stukken waarbij mensen hun paard lieten zien, grazend of wat dan ook was het leuke van western. Je had niet van die jaloerse typjes en de meeste mensen die actief op western waren kenden elkaar ook wel. Jammer dat dit nu wordt ondergebracht in het 'engelse' bokt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:45

nielsd schreef:
Jammer dit...
Juist de stukken waarbij mensen hun paard lieten zien, grazend of wat dan ook was het leuke van western. Je had niet van die jaloerse typjes en de meeste mensen die actief op western waren kenden elkaar ook wel. Jammer dat dit nu wordt ondergebracht in het 'engelse' bokt.

Je haalt de woorden uit me mond.. No Cheer

Mischien moeten we er gewoon aan wennen, mischien krijg(en) ik/wij dan meer reactie's op onze topic's. *LOL*

*Edit: Maar WN - Foto's blijft toch ook gewoon op Western staan? Haha! *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:02

Jammer...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:42

Ik had er eerlijk gezegd geen moeite mee hoor om of grazende paarden te zien of een paard tijdens een wedstrijd...
Van mij had het best zo mogen blijven.

En dat de verschillende disciplinefora (dus naast WN-ITP ook SGW-ITP, END-ITP etc) moeilijk te vinden zijn, kan ik echt niet zeggen
Ik weet ze precies te vinden en zo niet dan heb je waarschijnlijk toch niet zoveel interesse er in lijkt mij.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:49

Blanket schreef:
mischien krijg(en) ik/wij dan meer reactie's op onze topic's. *LOL*

Vrees eerder minder. No Cheer Zeker nu in het begin zal het 'doorklikken' even wennen zijn denk ik. Grazende paarden worden bij ITP massaal aangeboden, het WN-gedeelte maakte het juist persoonlijk omdat de meesten elkaar idd kennen.

Maar het is wel goed bedacht, de leuke foto's niet willen onthouden aan andere bokkers. ROFL Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:52

Trouwens, wat we natuurlijk ook kunnen doen is 1 foto plaatsen van het rijden en daar commentaar vragen.
Maar je moet natuurlijk ook laten zien wat er voor en na het rijden gebeurd met je paard Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:54

Haha! Mijn paard staat voor het rijden altijd in de wei. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:56

Citaat:
Bovendien is het voor iedereen leuk om bijvoorbeeld foto's van bont gekleurde veulens of WN-paarden die uit hun dak gaan in de wei te zien

Het zijn inderdaad nét paarden, die westernpaarden *LOL*

Toekie: Tja, als je dan toch je camera bij je hebt kan je daar net zo goed ook foto's van maken hihi

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:04

Toekie schreef:
Haha! Mijn paard staat voor het rijden altijd in de wei. *LOL*

Ahahah, zo kan dat ook. Clown
Laten zien hoe je pony voor en na het rijden eruit ziet.

Of je plaatst gewoon 1 rij(western)foto in je topic en voor derest allemaal andere.
Het nut zie ik nog niet in van deze update Sigaar

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:11

Tsja, in het WN-Fokkerij gedeelte hebben de moderators zelf gezet dat foto's van veulens en updates in WN-ITP moeten worden geplaatst.

Citaat:
Bij geboorte-topics met verslag van de geboorte mag je twee afbeeldingen(als link) van het veulen plaatsen. Verdere afbeeldingen kunnen bij WN ITP geplaatst worden, dat geldt ook voor update foto's.

Erg jammer dat dit nu kennelijk terug moet worden gedraaid. Wat is er nu leuker dan westernpaarden van verschillende leeftijden en bezig met verschillende dingen in 1 topic te zien. Het heeft toch altijd nog met western te maken..... Haha! Knipoog

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:54

Ik vind het ook wel altijd een "gezellig" topic.
Is toch gewoon leuk, vooral omdat het een stuk kleiner is dan de rest kun je bepaalde mensen/paarden zo een beetje volgen en of dat nou aan het werk is of ze zijn aan het slapen dat maakt ook niet veel uit.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:55

Jammer en ik vind het een slecht idee.
De groep westernruiters is klein.. en ik heb bijvoorbeeld zelf geen zin om de leuke foto's van medewesternruiters tussen een enorme hoeveelheid andere foto topics weg te plukken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:59

Dank voor het melden Finnie, dat moet inderdaad ook nog geüpdate worden.

Wat betreft het doorklikken naar andere delen van Bokt: het systeem met sticky topics waarin je links kunt plaatsen wordt op dit moment ook al gebruikt op andere delen van Boktw, en ook op WN - voor bijvoorbeeld de EA topics. Op die manier kun je met het bijhouden van één topic ook de topics volgen van de mensen die je wilt volgen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:03

Eline, het is niet dat we niet snappen hoe het werkt.
Het is dat de mensen die hier reageren het gewoon een slecht idee vinden.

Ik kijk zeer zelden in het link-topic, artikelen die te koop zijn o.g.v. western ben ik al lang uit het oog verloren. Ik kijk wel op marktplaats dan. En ik ben bang dat het m.b.t. de foto's en het gevoel voor gemeenschapszin op WN dezelfde kant uit gaat. Jammer. Verkeerd besluit vanuit mijn perspectief i.i.g.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:04

Sluit me hierbij aan. Vind het leuk om altijd even te kijken en als een topic met grazende of dollende westernpaarden me niet aanspreekt, kijk ik daar toch gewoon niet naar.......
Ik vind het zo ook wel overzichtelijk. Waarom iets veranderen wat gewoon goed gaat. Als een engelse ruiter western foto's wilt zien, kan ie die toch ook gewoon vinden........
Ik denk alleen dat je weer off topic discussies krijgt die er juist voor zorgen dat men minder foto's zal plaatsen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:05

Ja, maar westernlui plaatsen toch veel foto's.
Nouja, jammer. Elke dag gaat bokt weer een stukje achteruit.

Juist op WN was er nog een leuke sfeer waarbij het makkelijk te volgen was via WN-ITP, op deze manier wordt het er niet echt leuker op.

Ach, we plaatsen gewoon 1 rijfoto en voor de rest de andere foto's. Wie doe je dáár kwaad mee Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:06

Ik ben voor een referendum. Haha! En daarna het besluit herzien. Clown

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:07

Ik vind het wel logsich eigenlijk.

Algemene foto's van grazende paarden horen toch meer op algemene fora, hoe jammer dat ook is voor de gebruikersop WN. Maar daarvoor is dat sticky dus. Of dat handig gaat werken weet ik niet.

Foto's van clinics en les en dat soort dingen zijn wel WN specifiek en passen dus beter op WN-ITP.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:07

Maak even een polletje Toekie Knipoog

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:08

Ik ben allergisch voor pollen. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:09

Nee, zo werkt dat niet op bokt.

Eline: Zou je mij even kunnen uitleggen (en dan niet met die onzin van engelse ruiters mee laten genieten Knipoog ) waarom dit besluit is genomen? Ik ben er echt benieuwd naar.
Makkelijker voor de mods of wat?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:14

Er is kennelijk een enquete geweest op het HAW forum. Een enquete die ik niet gezien heb, kom zeer zeer zelden op HAW. En daar heeft kennelijk een kleine groep westernruiters aangegeven dat ze geen gezellige plaatjes willen zin (waar ze overheen kunnen kijken). En kennelijk heeft een grotere groep niet westernruiters gezegd dat ze graag westernfoto's willen, zien, die ze makkelijk kunnen vinden als ze willen.

Kortom: in mijn optiek is het een poging om WN mee te trekken in de vaart der volkeren en de niet zo gewenste 'speciale positie' daterend uit de tijd dat het als enige discipline een apart forum had.

Aan de andere kant kun je ook redeneren dat de diciplines springen en dressuur vrijwel heel bokt hebben en de westernruiters en andere kleine disciplines een klein overzichtelijk hoekje.

Ach het maakt me niet uit. Zit toch het grootste deel van de tijd alleen nog in de huiskamer. Juist vanwege dit soort ontwikkelingen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:25

Oh ik kom ook eigenlijk nooit op HAW en heb het dus ook helemaal niet gezien.

Maar Romkabouter waarom niet op WN een splitsing maken tussen ITP en HAW bv.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:34

Ik ben juist wel blij met deze beslissing, ik weet nooit waar ik mijn gewone foto's moet plaatsen, ik weet dat hier mensen zijn die ze willen zien maar niet bij itp komen en dat bij de rest van bokt mensen de foto's willen zien maar die weer niet hier komen. En ja, dan kies ik toch altijd maar voor de plek waar de meeste reacties zullen komen en dat is toch bij itp Nagelbijten / Gniffelen .

Lijkt me ook vrij logisch toch, werk foto's in het onderdeel plaatsen waar het hoort, veulenfoto's bij elkaar en ook losren foto's ed gewoon allemaal bij elkaar, ongeacht wat het paard onder het zadel loopt. De rest van bokt moet ook werk en gewone foto's scheiden en enkel op wn was het nog niet het geval waardoor het echt een geisoleerd groepje is van western bokkers, kom uit je hokkie, aan de andere kant zijn de foto's en reacties ook leuk hoor Tong uitsteken