[WN] Sense, lekker buiten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Sense, lekker buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 01:35

Tijd voor een update, al heb ik eigenlijk weinig speciaals te melden. Alhoewel, ik ben eigenlijk blij dat ik niks speciaals te melden heb. Haha!

Eerst even, Beebie Sense Lachen
Afbeelding

Maandag heb ik haar lekker even uit de groep gehaald, want er lag een pak losse haren op haar rug, niet normaal meer. Tot maandag heb ik alleen maar een zachte borstel over haar heen gehaald, merkte gewoon dat ze het niet prettig vond en dat alles misschien toch nog wel erg gevoelig bij haar was. Maandag heb ik het nog een keer bij haar geprobeerd, dit keer met een massage/rosborstel van Oster, echt hele fijne borstels zijn dat zeg. Sense vond het allemaal best, en ik heb echt 2 handen vol haar eraf gehaald, en ze was nog niet kaal Haha! Probleem bij haar blijft het borstelen/aaien op haar borst/benen/buik, dan drijgt ze met bijten of draait ze haar kont naar je toe. Heb inmiddels een topic daarvoor geopend, want wist niet zo goed wat ik er mee aanmoest. Heb genoeg tips gehad en dus hebben we iets om mee te oefenen.

Afbeelding
Ze ziet er al een stuk beter uit!

Afbeelding
Jammer dat deze niet helemaal scherp is.

Daarna stond ze lekker buiten, en voor het eerst heb ik haar zien krabbelen met een ander paard, jaja ze lijkt dikke vriendinnen te zijn geworden met de leidster van de groep. Was erg blij om dat te zien, want in het begin leek ze zo "wereldvreemd". Ook nog 2 minuten Sense-in-actie gezien, wat kan die idioot doen in haar eentje, maar door de mist en mijn camera zijn die foto's niet scherp geworden, maar opzich wel leuk.

Afbeelding
Lekker krabbelen!

Afbeelding
Wiehoe

Afbeelding
Sense oefent alvast *LOL*

Vandaag nog even heen geweest voordat ik moest werken, en toen stond ze lekker buiten. Ze zag me aankomen van ver, en die 2 blauwe ogen bleven continue op mij gericht, erg leuk.. want herkennen doet ze me zeker. Ook vandaag weer wat leuks, want ik heb eindelijk Sense haar fijne plekje ontdekt, en zo "close" zijn we nog niet geweest. Alleen beetje jammer dat hard bij Sense niet hard genoeg is, dus ik had na 2 minuten een lamme arm, en Sense, zij viel zowat om van ontspanning. Voor dat ik het in de gaten had lag ze even verder op opeens te rollen, ook dit had ik nog niet gezien Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan zelf echt niet wachten totdat ze het land op kunnen, ben zo benieuwd hoe ze er straks uitziet, en dan vooral na de zomer. Gegroeit en opgebloeit komt ze dan hopelijk terug van het land Lachen

MSQuincyTE

Re: Sense, lekker buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 05:48

Ze ziet er inderdaad al wat beter uit dan toen je haar kocht

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:52

Jeetje, ze is echt al opgeknapt zeg!! Ook hoe ze uit haar ogen kijkt.
En zelfs vrienden met de leider... ze weet zichzelf wel omhoog te werken Haha! Knipoog
Fijn dat het zo goed gaat!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:49

Ik miste al een update Knipoog

Nou ze ziet er erg ontspannen en tevreden uit hoor! Wat fijn he. Lekker dat je een plekje heb gevonden waarbij je haar lekker kunt krabben.
Ik hoop dat de tips je gaan helpen, dat zou fijn zijn Ja

Tot volgende week Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:52

Ze is zeker opgeknapt. Succes met oefenen met het borstelen. Ik weet niet hoe vaak je er heen kunt, maar dat moet echt dagelijks meegenomen worden wil het echt resultaten geven. Eens in de week is niet voldoende!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 11:39

Ik ga een paar keer in de week heen, Cassidy. Ik ga het gewoon proberen, mocht er echt geen verbetering inzitten dan kan er altijd nog iets geregeld worden. Ik denk dat ze het wel vrij snel oppakt, we zullen zien Lachen

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:28

Wat een superleuke foto's van een paardje dat echt steeds beter in haar velletje zit. En helemaal fijn dat je nu haar lekkere plekje hebt ontdekt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:52

Wat een leuke plaatjes van Sense weer! Dat ze rolt in het bijzijn van de anderen
is echt een super goed teken! Dan voelt ze zich waarschijnlijk veel beter op haar gemak!
Merk je veel verschil in de groep nu die ene bitcherige merrie weg is??

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 01:00

Mas schreef:
Wat een leuke plaatjes van Sense weer! Dat ze rolt in het bijzijn van de anderen
is echt een super goed teken! Dan voelt ze zich waarschijnlijk veel beter op haar gemak!

Ja, ik zie zowiezo verschil in de onderlinge relaties. Vooral buiten kan ik het goed zien, binnen in de loopstal zijn de verhoudingen nog hetzelfde, de 2 "hoogste", dus de zwarte en de bruine, staan altijd vooraan bij het voerrek. Sense en schimmel staan wat achteraan maar ze rouleren wel. Zodra ik binnen kom verstoort het zowiezo, want dan willen de hoogste in rang aandacht, echt ontzettend vervelend, tot irritant aan toe.

Buiten zie ik het allemaal een stuk beter, en terwijl Sense eerst dikke maatjes was met de schimmelmerrie, zijn die twee nu wat nukkiger naar elkaar. Sense trekt juist met de bruine alphamerrie op, en de schimmel trekt wat meer naar de zwarte toe (Volg je het nog *LOL* ) ?

Ik ben zo blij dat de rust terug is, tuurlijk zijn er afentoe nog wat irritaties onderling, maar iedereen weet goed zijn plek ten opzichte van elkaar. Alleen de zwarte en Sense kunnen elkaar niet echt uitstaan, al staan ze afentoe wel weer te neuzen totdat er 1 een gil geeft Clown

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:05

Ik snap helemaal dat je blij bent! Ze ziet er goed uit (maar wat is het nog een baby he)!

Ook zo'n eerste keer kroelen .... mijn oude merrie was altijd bang voor andere paarden maar heb ik op een gegeven moment toch met mijn andere merrie in de wei gezet. Hoewel die erg dominant is kunnen ze het goed vinden en deze zomer (2e jaar!) gingen ze ook voor het eerst kroelen! Ik kon wel janken, zo aandoenlijk vond ik dat om te zien! Zo fijn als ze eindelijke een maatjes-gevoel hebben en zich echt als paardjes samen gedragen. Dat zal vast ook gehad hebben toen je het zag ...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:59

Op naar de zomer!!!
Wat een heerlijke foto's van je Sense-kindje weer Lachen
Ze ziet er echt heerlijk relaxed uit nu. Veel beter dan eerst!

Het gaat goed, Sammy!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:51

Splash_ schreef:
Mas schreef:

Ja, ik zie zowiezo verschil in de onderlinge relaties. Vooral buiten kan ik het goed zien, binnen in de loopstal zijn de verhoudingen nog hetzelfde, de 2 "hoogste", dus de zwarte en de bruine, staan altijd vooraan bij het voerrek. Sense en schimmel staan wat achteraan maar ze rouleren wel. Zodra ik binnen kom verstoort het zowiezo, want dan willen de hoogste in rang aandacht, echt ontzettend vervelend, tot irritant aan toe.

Buiten zie ik het allemaal een stuk beter, en terwijl Sense eerst dikke maatjes was met de schimmelmerrie, zijn die twee nu wat nukkiger naar elkaar. Sense trekt juist met de bruine alphamerrie op, en de schimmel trekt wat meer naar de zwarte toe (Volg je het nog *LOL* ) ?

Ik ben zo blij dat de rust terug is, tuurlijk zijn er afentoe nog wat irritaties onderling, maar iedereen weet goed zijn plek ten opzichte van elkaar. Alleen de zwarte en Sense kunnen elkaar niet echt uitstaan, al staan ze afentoe wel weer te neuzen totdat er 1 een gil geeft Clown

Wat fijn dit te lezen Lachen
Goed dat het weggaan van die merrie echt heeft geholpen zoals je had gehoopt,
en nu maar lekker gaan genieten van haar! (voor zovcer je dat nog niet deed Knipoog )