Het verhaal over dit paard is heel grappig.
Drie weken geleden was ik op het EK Appaloosa’s in Aken, samen met een vriendin. Ik had daarvoor al besloten dat ik met Shadow niet door zou gaan en wilde op het EK kijken of er nog leuke paarden te koop stonden.
We zaten naar de halter te kijken; Aged Geldings. Ik zei tegen mijn vriendin : dat paardje, die zou ik zo willen hebben. En ik wees er ééntje aan die uiteindelijk 3e geplaatst werd. Hij werd geshowed door een vrij jong meisje die er heel erg trots mee was, dus ik had niet echt de indruk dat ze die zou willen verkopen.
Tussen de middag gingen we langs de stallen lopen. Mijn vriendin was op zoek naar een leuke hengst en vroeg wat info daarover op het secretariaat. Ik zei zo tussen neus en lippen door: startnr. 131, waar staat die, want dat vond ik zo’n leuk paard. Ze zochten het op en zagen op het inschrijfformulier dat hij te koop stond. Wauw!!!
Dus naar de stal gelopen en contact gelegd met de trainer.
Wat bleek, het paard werd gereden daar een Amerikaanse jeugdruiter, die speciaal voor de EK (met nog 6 anderen) waren overgekomen om mee te rijden.
Zo grappig, want Ods en Jeddah waren daar ook en die hebben het allemaal direct meegekregen.
’s-Avonds, voordat de Cutting zou beginnen, werd het hele Amerikaanse jeugdteam gehuldigd. Dus toen zag ik hem nogmaals in de ring, maar dit keer onder het zadel.
Jeddah zei me, gauw naar buiten en zorg dat je er ook even op komt, dan heb je hem gelijk gereden. Dus zo gezegd, zo gedaan. Het voelde gelijk zo ontzettend vertrouwd.
Daar dus gelijk de afspraak gemaakt met de trainer (de eigenaren waren daar helemaal niet), dat het paard gekeurd zou worden en dat als hij goed was ik hem zou kopen.
En toen was het wachten op de keuring.
Hij is gisteren gekeurd en hij is helemaal goed.
Ik ben zo ontzettend blij met dit paard, het kan haast geen toeval zijn dat het allemaal zo heeft moeten lopen.
Nog een paar foto's van hem.
Ik ga heel gauw hier thuis ook mooie foto's maken.
Hier nog een foto met de Amerikaanse ruiter tijdens de huldiging.

Deze foto's heb ik gemaakt in Aken. Hij staat er niet heel geweldig op, dit ga ik gauw thuis over doen hoor!
Maar om jullie alvast een indruk te geven: