[WN] Cherokee blue eye onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

REGINA76

Cherokee blue eye onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:44

Cherokee is inmiddels 4 weken onder het zadel en na wat bokken en springen begint hij nu aardig goed te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelieve geen commentaar op de slofteugel, wordt gebruikt als noodrem. Ruiter rijdt geen western.

tuffi

Re: Cherokee blue eye onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:48

Laat ik dan maar niets zeggen over de slof Haha! .
Allereerst: wat een prachtig beestje! Echt heel mooi.
Wat ik me echter wel af vraag, is waarom een paard dat pas vier (?) weken onder het zadel is al zo diep moet lopen. Bij mijn weten is dat voor gevorderde paarden (hoewel op de foto's wel erg diep wordt gereden, zelf als het een goed getraind paard zou zijn), en is het nog veel te belastend/moeilijk voor een beginnend paard.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:50

Valt hier denk ik weinig commentaar op te geven.
Sporen bij een paard dat nog maar 4weken onder het zadel is vind ik totaal overbodig, neem dit maar mee als persoonlijke mening want ik wil daar absoluut geen discussie over beginnen.

Paard moet toch eerst op zijn eigen benen willen lopen, een slofteugel als noodrem lijkt me het in dit geval zeker niet. Vooral op foto 3 staat de slofteugel erg gespannen. Vind 'm bovendien ook erg diep lopen... Loopt dit dier echt al goed op z'n eigen benen?

Geen idee wat ik hier nog meer op moet zeggen; maar dit is niet mijn idee van een pony die net 4weken onder het zadel is rijden.

Gaaf beest isset wel.
Laatst bijgewerkt door Ier op 16-07-07 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:50

Een jong paard duikt van zich zelf nog wat naar beneden omdat hij zichzelf nog niet kan dragen. Als je kijkt naar de achterhand zit deze er goed onder dus loopt hij van achter en wordt hij van voren niet in de krul gereden.

Bedankt voor je verdere leuke reactie.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:53

persoonlijk vind ik de slof niet geschikt als noodrem,ook niet als de ruiter geen western rijdt.
Waarom een niet-western ruiter op een wel western getrained paard zetten als hij pas 4 weken onder zadel is ?
Ik begrijp het gewoon niet zo goed denk ik....

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:55

Over de achterhand ben ik het eens Pling . Ik zat met verbazing te kijken, zo zie je het bij veel oudere paarden niet eens! Maar ik vind wel dat het paard erg diep wordt gereden. Neem bijvoorbeeld foto drie, daar heeft het paard zowat zijn kin op de borst. Volgens mij heeft dat niet zoveel met jong zijn te maken, maar met een te strak gehouden teugel om 'aan de teugel' te rijden...
Zoals beloofd hou ik mijn mond over de slof Lips are sealed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:59

Erg leuk dier, daar mag je met recht trots op wezen.

Voor de rest: of de ruiter nu western of geen western rijdt, noodremmen in de vorm van slofteugels lijken me niet op hun plek. Als de ruiter het niet anders op kan lossen is het misschien niet de geschikte ruiter om dit paard in te rijden.

Dat het paard naar voren duikt is op zich zo erg nog niet, maar ik zie wel heel veel teugelcontact...

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 13:00

Vind het erg jammer dat je afknapt op 1 foto, als ik persoonlijk kijk naar de andere foto's zie ik de slof los hangen en geen kin op de borst. Ik houd hier verder over op. Bedankt.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:01

Ik geloof dat iedereen het er mee eens is dat de slofteugel niet als handrem geschikt is. RGERRITS heeft echter gevraagd hier geen commentaar op te geven...

@Cassidy: Dit is niet naar voren duiken, dat ziet er anders uit. Het hoofd wordt op deze foto's naar achter getrokken.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:39

leuk en mooi paardje Lachen
maar eum waarom slof bij western?
heb ik nog nooit gehoord en gezien eigenlijk.
volgende keer foto's maken als je erzelf opzit he Haha!

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:45

nou commentaar genoeg gehad.
Ik vind het echt een erg mooi paardje. Leuk dat het nu wat beter gaat.
Heel veel succes samen en geniet ervan!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:51

Wat een gaaf paardje Lovers .
Ze kijkt een beetje naar onder en haar schouders mogen ook wel wat naar achter (zo ziet het er een beetje uit als een zoutzak Clown )
Commentaar is verder al gegeven.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:28

RGERRITS schreef:
Gelieve geen commentaar op de slofteugel, wordt gebruikt als noodrem. Ruiter rijdt geen western.

Je hebt een paard 4 weken onder het zadel en je hangt er een slof aan die je onder de buik vast doet. Als REM?? Als het dier er vandoor gaat trek je het onherroepelijk onderuit, leuke rem!
En dan heeft ze sporen aan en het arme dier loopt met het hoofd veel te ver achter de loodlijn.

En dan wil je geen commentaar? Sorry Regina, maar dan ben je wel wat naief Scheve mond

Haal dat persoon er als de sodemieter af en zet er iemand op die wel kan paardrijden. Western OF engels. Dit is zonde van het leuke paard. Leer het eerst eens op eigen benen lopen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:35

Mooi paard Regina!
Voor de rest Lips are sealed Frusty

Wat Rom al zegt....Neem een ruiter in de arm.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:16

Het is idd een mooi paard! Pling
Maar ook hier: 4 weken onder het zadel en dan al: 1)sporen, 2)slof en 3)zweepje Whoosh! . Dat vind ik echt jammer

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 22:16

allereerst, heeft iemand mij geholpen met de fotos erop + het verhaal.
ik kamp zelf met slijmbeursonsteking in mn bekkens en heupen, waardoor het rijden voor mij weg valt.
probeer het wel op mieke en black maar gaat niet naar wens.

de amazone rijdt zelf op m2 niveau dressuur.
hij is liever lui dan moe, vandaar een klein engels spoortje, waarmee ikzelf ook mn ponys normaal meerijdt. (beter dan die groffe westernsporen).
de slof hangt er ook meer dr aan voor het paard recht te houden. hij slingerde nog al, dit is nu na 2x te gebruiken stuk beter geworden.
waarom geen slof gebruiken wat is daar mis mee om een jong dier ermee te ondersteunen.
ik zie wel andere dingen bij paarden, scherpe bitten etc ruig handgebruik.
dan liever een slofje eraan.
hij gebruikt zo goed de achterhand, wat bij div paarden vergeten word.

zie trouwens wel slechtere ruiters, dan wat zei rijdt.
ik ben tevreden met haar.

gr regina

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:21

maar waarvoor heeft ze het zweepje dan nog nodig? Verward

Sterkte met je ziekte Regina, dat klinkt niet fijn! Ach gut

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 22:35

om hem voorwaarts te houden, hij is soms erg lui in de bak.
we trainen ook maar 10 min in de bak en 10 min stappen op de weg 3x per week.
dank je wel, hoop dat het snel afzakt en verdwijnt.
doet erg veel pijn vandaar dat het rijden mij niet goed afgaat op dit moment.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:40

liever lui dan moe, een beestje dat er nog geen benul van heeft dat been geven betekent dat hij naar voren moet?
Ik vind het een erg leuk beestje om te zien, een zweepje om hem te leren wat een beenhulp is, daar kan ik helemaal inkomen.
Maar een slof, omdat hij slingert, wat in mijn ogen logisch is, zo'n jong beestje dat moet leren lopen met een ruitergewicht en daarbij ook nog spoortjes, nee sorry, dat is écht niet mijn ding Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:41

RGERRITS schreef:
de slof hangt er ook meer dr aan voor het paard recht te houden. hij slingerde nog al, dit is nu na 2x te gebruiken stuk beter geworden.

Dat is normaal voor een jong paard...
Misschien dan maar aan ieder jong paard een slof hangen? Lips are sealed Frusty
Laatst bijgewerkt door Vera op 17-07-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote ingekort

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 01:19

Heeft het paard van zich zelf geen rem dan.
En wat ik helemaal belachelijk vind dat een persoon die niks van western weet een western paard gaat in rijden, dat is mijn mening.
En ik heb ook nog nooit iemand gezien die een paard gaat inrijden met een slofteugel, misschien zijn ze er wel maar ik heb het nog nooit iemand gezien die dat deed

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 06:44

Ik geloof dat het paard hier ook niet wordt ingereden maar wordt doorgereden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:31

RGERRITS schreef:
ik kamp zelf met slijmbeursonsteking in mn bekkens en heupen, waardoor het rijden voor mij weg valt

Regina, veel beterschap Ach gut

RGERRITS schreef:
de amazone rijdt zelf op m2 niveau dressuur.

Geen garantie dat ze ook weten waar ze mee bezig zijn.

RGERRITS schreef:
hij is liever lui dan moe, vandaar een klein engels spoortje, waarmee ikzelf ook mn ponys normaal meerijdt. (beter dan die groffe westernsporen).

Liever lui dan moe of hij snapt beenhulpen nog niet goed. Sowieso zijn engelse sporen al gauw scherper dan westernsporen.

RGERRITS schreef:
de slof hangt er ook meer dr aan voor het paard recht te houden. hij slingerde nog al,

Fietste jij meteen de eerste keer recht dan? Het paard is 4 weken onder het zadel he, dan slingeren ze vaak ja.

RGERRITS schreef:
waarom geen slof gebruiken wat is daar mis mee om een jong dier ermee te ondersteunen.

a) Als je hem nu al gebruikt, leert het paard NIET op eigen benen lopen.
b) als je hem in balans wilt helpen, moet je slof niet onder het paard vastmaken, maar naast de schouders. (Toevallig heb ik dit net dit weekend geleerd Haha! )

RGERRITS schreef:
ik zie wel andere dingen bij paarden, scherpe bitten etc ruig handgebruik.
dan liever een slofje eraan.
hij gebruikt zo goed de achterhand, wat bij div paarden vergeten word.

Dat is waar, maar dat wil niet zeggen dat dit dan prima is Knipoog

RGERRITS schreef:
zie trouwens wel slechtere ruiters, dan wat zei rijdt.

Misschien kan ze wel goed rijden, maar van jonge paarden africhten heeft ze weinig kaas gegeten lijkt me.

Regina, ik vind het heel vervelend dat je last hebt met je gezondheid, maar laat het paard aub er niet de dupe van worden. Je amazone is misschien wel m2, maar ze verwacht blijkbaar dat je paad dat ook al meteen loopt. En dat is een voor het paard zeer ongunsige veronderstelling. Zoek iemand die het paard de kans laat zichzelf te ontwikkeling in plaats van meteen zoveel mogelijk in het frame te laten lopen.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:42

Ik ben het met Romkabouter eens.. dat meisje op je paard kan nog wel m2 rijden.. maar zegt niet dat ze van inrijden van jonge paarden weet.
Die slof is misschien goed bedoeld.. maar is niet echt slim Lachen

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:35

De amazone meld zich hier. Ik had verwacht dat dit commentaar geplaatst zou worden. De slof en sporen worden allemaal in overleg gebruikt en consequent.
De slof is er omgegaan nadat hij met mij een aantal keer ervan door is geschoten richting draad/bakrand. Dit werd ons te link vandaar de slof, misschien zo een beetje een verhaal rond het paard en mij. Paard loopt van zich zelf al wat naar beneden en opgekropt vandaar dat ik hem eruit wil rijden, wat de zweep en sporen verklaart.

Helaas heb ik erg veel ervaring met het inrijden van jonge paarden, ik doe niet anders en train samen met ervaren mensen.