Vooraf kon je de paarden bezichtigen in de buitenboxen.

Hier zag ik dan eindelijk de eerste echte cowboy, daar moest natuurlijk
een foto van gemaakt worden

Eerst werden er zadels ed verkocht, tot en met halstertouwen aan toe..
Toen kwamen de paarden, t ging in enorme snelheid, de mannen vooraan in t hok, riepen een startprijs en zakten naar een lagere prijs, totdat de eerste bieder zich melden, ik verstond er weinig van, maar de uiteindelijke prijs was enorm laag, er gingen quarters voor nog geen 300 cad de deur uit. Tevens kon je voor 25 Cad een lama kopen

T was net de (oude) bloemenveiling

De mannen in de arena sprongen op de paarden, alsof het shetlandpony´s waren, hup zonder zadel, en vaak ook zonder hoofdstel, gewoon aan halstertje.

Soms ging de eigenaar er zelf op.

wij , toeristen, voelden ons helemaal thuis tussen deze canadezen, maar die stonden wel even raar te kijken toen wij , gewapend met fototoestel en al, binnenkwamen

En deze paint, genaamd Mileaway Vegas, ging samen met een
bay, naam nog niet helemaal bekend, met ons mee terug naar de ranch, (inmiddels na een week wei, ziet deze er wat beter uit dan op deze foto)

Al met al een hele belevenis, leuk om eens mee te maken, of het helemaal paardvriendelijk er aan toe gaat, kan ik niet goed inschatten , maar wat wij gezien hebben, viel ons erg mee.. Maar niets geen verzekering of wat dan ook, is t paard niet goed, gaat hij gewoon weer mee naar een volgende veiling waar die dan weer verkocht wordt