Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:49

Hoi allemaal,

Anouar Flash Star K.A. is een Arabisch Volbloed ruin van 4 jaar. In juni 2015 heb ik hem gekocht als 3-jarige hengst en was hij zo goed als helemaal niet aan te raken. Hij is erg gevoelig en heeft veel tijd nodig. Die tijd krijgt hij en we bouwen alles in kleine stapjes op, zodat hij positieve ervaringen krijgt en we vanuit ontspanning onze doelen bereiken :) Onze doelen houden we trouwens bij in het topic "Volg je paard, 2017", erg leuk!

Vorig jaar in mei hebben we hem zadelmak/ruitermak gemaakt, helaas lukt het doorrijden nog niet echt door uiteenlopende medische tegenvallers. Hopelijk hersteld hij voorspoedig van zijn laatste avontuur (die wat onduidelijk is, maar waarschijnlijk is hij in het land gevallen %)). Hij heeft pijn aan zijn, spieren bij de, schoft en is gisteren behandeld door de osteopaat. Voor nu is het afwachten hoe hij hersteld en of er meer nodig is. Ik hoop dat hij helemaal zal opknappen, we lekker kunnen gaan rijden en we de wedstrijden kunnen gaan starten zoals ik me voorgenomen had :)

Wantttt 2017 zal in het teken staan van ervaring opdoen op wedstrijdterrein(nen)! *\o/* En onze allereerste ervaring hebben we afgelopen 12 februari gehad! :D Wat een topdag! We hebben meegedaan aan de in hand trail wedstrijd van The Cowgirls in Haskerhorne. Van tevoren heb ik Anouar natuurlijk goed voorbereid. We hebben in november en december geoefend met trailerladen, trailer rijden en 1x op ander terrein zijn. In januari hebben we in Haskerhorne meegedaan aan een clinic in hand trail met pionnen, balkjes en een hek én in januari zijn we naar de Silver Ranch geweest om daar zelf te oefenen met de brug en het hek. Op die manier heeft hij het al wat in zijn hoefjes en is dat goed voor zijn zelfvertrouwen en ervaring :j

Hij vond het uiteraard nog steeds spannend op de wedstrijd, maar wat deed hij het knap! De olievaten kende hij nog niet, maar hij bleef bij mij! Dat geldt voor zijn hele spanning; ondanks dat bleef hij mij volgen en ging hij alles aan! wat een kanjer! 8-)

Nou, genoeg intro! Hierbij de foto's! Ze zijn gemaakt door Ankie Huiberts, zij is de vrouw van Onno Huiberts; de paardentaxi! Geweldige service!

We gaan naar Haskerhorne!! Blijft onwennig en stoer om hem zo op de trailer te zien staan! Hij vindt het nog steeds wat spannend, maar hopelijk zal dat afzakken en loopt hij uiteindelijk in 2018 zelf de trailer op :))

Afbeelding

Aangekomen in Haskerhorne, hij vind het wat spannend, maar gelukkig is hij ook heel nieuwsgierig :D

Afbeelding

I rest my case :')

Afbeelding

Mijn supporters!!! <3 Zij hebben de tergende kou met harde wind speciaal voor ons getrotseerd! Dank jullie wel!! Betekend heel veel voor mij! :+:

Afbeelding

We hebben even fijn wat geoefend aan de hand en het blijft fijn om te zien dat hij dan zo lekker kan ontspannen. Uiteindelijk stonden we er zo bij vlak voor de start +:)+

Afbeelding

Het eerste onderdeel was het hek. vrijwel zonder spanning!

Afbeelding

_O- Anouar ziet iets... En ik weet eerlijk niet wat ik op dat moment dacht, maar mijn blik... :') _O- _O- _O-

Afbeelding

Ah.. hij zag de tonnen :')

Afbeelding

Dekentje op leggen, zonder vast te maken en dan naar de volgende ton :) Ik had verwacht op dit onderdeel minpunten te krijgen, maar ik had zelfs als enige deelnemer pluspunten! Dit vanwege mijn rust en het tijd nemen om de deken aan beide kanten goed te leggen :)

Afbeelding

Het bruggetje! Deze is wat anders als bij de Silver Ranch, hij wantrouwde de brug daarom ook sterk, maar blijkbaar vertrouwde hij mij genoeg om na één aarzeling en wat gesnurk toch achter me aan erover heen te stappen *trots* *\o/*

Afbeelding

Ik voelde dat hij gas terug nam bij de drafbalkjes, vandaar dat ik wat druk nam en hij draafde er supermooi overheen! Hij heeft geen enkel balkje geraakt! En ik ook niet _O-

Afbeelding

Superblij dat dat onderdeel goed ging!

Afbeelding

Laatste 2 onderdelen; slalom om de pionnen en stapbalkjes. Ondanks dat hij de pionnen ook wat spannend vond, deed hij het top!!

Afbeelding

Supertrots en super blij dat hij mij zo goed is blijven volgen ondanks zijn (begrijpelijke) spanning! Toppony!

Er deden 9 deelnemers mee, waarvan er 6 geplaatst werden ennnn wij hadden prijs!!!! *\o/*

Afbeelding

De derde wel te verstaan!!!

Afbeelding

Wauw! Ons eerste wedstrijdje en dan zelfs al in de prijzen! En vooral; wat een goede ervaring! Zo fijn dat hij daar ondanks de spanning ook heeft kunnen ontspannen en erna nog zo'n frisse uitstraling heeft <3 Op naar de volgende wedstrijd(en)!

Afbeelding

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie wat hebben kunnen meegenieten :wave:

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:12

Wat een enorm gave arabier!! Gefeliciteerd met het resultaat. En hopelijk krijgen jullie wat meer geluk dit jaar.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:16

Mooi dier, waar is zijn maantop gebleven? Of is het ingevlochten?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:33

Dank je wel xoranlover! Ik hoop het ook zeker :)

Dank je Manadeluca! En zijn maantop... die is helaas verdwenen :') Anouar heeft helaas erg veel last door jeuk van de knutjes en heeft in 2015 zijn volledige manen eraf geschuurd, dus die had ik in 2016 mooi beschermd met een deken en vervolgens was zijn maantop het klosje.. :') Ik overweeg om hem aankomend jaar een masker om te doen, maar ben ergens ook wel bang dat hij dan ergens in blijft haken..

Dit is Anouar mét zijn prachtige maantop en hopelijk weer ons toekomstbeeld :+ :D Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:43

Hij is wel een fotomodel :)

Zo 1 wil ook wel eens voor mijn lens.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:16

Haha grappig, ik wist niet eens dat zulke wedstrijden bestonden :o Lijkt me heel erg leuk om te doen!
Gefeliciteerd met jullie prijs!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:29

Zonde van de maantop, maar die knutten zijn vreselijk. Hopelijk helpt het masker en heeft hij al snel weer een mooie volle maantop. (dan is hij nog mooier) Een vriendin haar shagya arab is gebaat met de zalf die Fibra verdeelt.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:38

Wat een leuke wedstrijd! Super gedaan, ziet er fijn uit.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 21:14

Toevallig heb ik als 1 van mijn doelen dit jaar dat ik graag een fotoshoot met hem zou willen, xoranlover :D Ik weet niet wat jouw regio is?

Manadeluca, dank je voor de tip! Ik zal eens kijken wat dit is!

Dank jullie wel poekie en tilmar! Leuk om te horen!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:41

Dat zag er top uit! Gefeliciteerd met je prijs en op naar de volgende wedstrijd!

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:06

Ooh wat een knapperd! Ik heb van hem genoten tijdens jullie parcours :D
Echt een onwijs stoere uitstraling, kon niet stoppen met foto's maken _O-

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:50

Limburg brabant is mijn regio.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 09:23

Dank je wel Emil01!

Ahh wat lief Claudia! Ja, jij hebt hem 'live' gezien, super leuk om terug te horen hoe je hem ervaarde en dat je hem zo leuk vind! Ik zit stiekem te stralen achter de computer :D Dank je wel!
De andere schimmelarabier die trouwens meedeed met de in hand trail (en ook ranch riding en reining) is zijn vólle broer van een maand ouder (beide embryo-paardjes). Zij zijn al een stuk verder dan wij, dus extra bijzonder dat we samen konden starten deze wedstrijd! Super leuk!! Waarschijnlijk had je al wel enige overeenkomsten gezien :D

Xoranlover, ik zit in Friesland... helaas wat te ver weg :(

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:39

Ik ben wel benieuwd waar je de informatie hebt gevonden voor zo'n wedstrijd. Ik zit ook in de omgeving Noord Nederland en dit lijkt me echt super leuk. Ook vooral voor de band met je paard. En wat een plaatje <3

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 10:03

Hoi Jiildou23, wat leuk dat je hier ook interesse in hebt! Ik gebruik dit onderdeel inderdaad ook voor het (nog meer) versterken van onze band, het vertrouwen en het oefenen op ander terrein. Daar is het ook heel geschikt voor :) De in hand trail is een onderdeel van de westernsport. The Cowgirls (zijn te vinden op Facebook) organiseren onderlinge wedstrijden en uit mijn hoofd is op 7 mei hun eerstvolgende wedstrijd (Spring Fling manege de Hjouwer, Haskerhorne). In september organiseren zij een onderlinge wedstrijd op de Silver Ranch, Oosterwolde. Daarnaast is het ook een vast onderdeel bij de WRAN voor de niveaus L5 en L4. Ik start er een aantal in Oosterwolde, waaronder aankomende 26 februari :)

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:49

Dankjewel voor de informatie. Oosterwolde is echt heel dichtbij voor mij dus ik kan de 26e zeker eens een kijkje nemen :)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:53

Nooit geweten dat er dit soort wedstrijden aan de hand waren, super leuk!
Ik ben net een beetje serieus bezig met grondwerk/NH, zou zoiets ook wel leuk vinden :j

Erg leuk om te zien en gefeliciteerd met je prijs natuurlijk! :D

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:00

Ik ben eigenlijk van mening dat deze vaardigheden een beetje standaard zijn in een paardenleven en dat ieder paard door een hekje of over een bruggetje heen kan :o
Had niet verwacht dat er zelfs wedstrijden voor waren, leuke foto's!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:00

Wat gaaf om eens zoiets te zien zeg, ik wist helemaal niet dat dit bestond! :)
En gefeliciteerd natuurlijk :D

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 11:40

Wat leuk Jiildou23! Het is wel een heel vroeg onderdeel, ik verwacht dat de wedstrijddag om 9 uur begint en het zal waarschijnlijk het 2e onderdeel zijn. Dat komt wel op de wedstrijdplanning van de Silver Ranch te staan :) Wie weet treffen we elkaar dan wel!

Faline, het is altijd een leuke, extra ervaring! Als je in het Noorden van het land zit, dan is het deelnemen aan wedstrijden van The Cowgirls het laagdrempeligst. Je hoeft namelijk niet lid te worden :) de WRAN werkt nu met daglicenties, dus dat biedt ook mogelijkheden :D

Goof, ik snap jouw reactie :) De in hand trail worden ook alleen in de 2 laagste onderdelen uitgeschreven. En het zal je nog verbazen (ook in de trail onder het zadel) hoeveel paarden de brug in zo'n bak ineens wel heel erg spannend vinden. Het draait er in beide onderdelen om dat je als combinatie rust en vertrouwen uitstraalt. Dat jullie beide het met gemak doen en het paard jou vertrouwd (er wordt ook gelet op signalen van het paard of hij gedwongen of onderdrukt lijkt). Er zijn uiteraard ook regels. Het hek mag je bijvoorbeeld niet loslaten. Onder het zadel houdt dit in dat je de bewegingen van je paard goed moet kunnen sturen.
Zelf gebruik in de in hand trail om ervaring op te doen in een vreemde omgeving en hem voor te bereiden op de trail onder het zadel. Anouar reageert sterk op reacties van andere paarden en dit is een mooie manier om laagdrempelig met hem te kunnen oefenen en hem vertrouwen te laten opbouwen in zichzelf en in mij. Er zijn veel extra prikkels en tot nu toe ben ik onder de indruk van hoe goed hij het doet :D

Dank je wel Lienie_F!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:54

Ah wat super leuk om te zien! Heel tof hoe je lekker met hem aan de slag bent en alles rustig opbouwt. Lekker die kilometers pakken en alles op zijn tijd :)
Ik heb aardig hetzelfde pad bewandeld met mijn toen groene 4jarige arab. Eerste jaar lekker in hands gestart (in hand trail en showmanship at halter) ideaal om ze het hele wedstrijd principe al mee te laten krijgen en als je in de toekomst ook onder het zadel gaat starten heb je met de In hand onderdelen al een mooie bakverkenning erop zitten!

Voor de personen die dit onderdeel nog niet kenden, het wordt tot op het hoogste niveau in de western sport gedaan :D Eens dat dit een basis hoort te zijn voor elk paard, maar toch denk ik dat misschien maar 20% vd wedstrijd paarden soepel door een In hand trail parcour komt :') Om er dan ook nog eens zo doorheen te komen zoals gewenst (je kan plussen en minnen door bepaalde manouvres, manieren en souplesse van elk onderdeel), vergt nog heus wat oefening.

Kijk hier maar eens een filmpje van de World Championships
https://www.youtube.com/watch?v=UTf4Q85u4bo

En @AdemoJoey, ik weet niet helemaal waar je vandaan komt, maar mocht er eens een DAWRA wedstrijd in de buurt zijn, zeker meedoen! Er wordt altijd in hand trail uitgeschreven en is heel gemoedelijk.
Als je nog een onderdeel zou willen starten, kijk eens naar Showmanship at halter, ook heel leuk om te doen :j

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:25

Wat super interessant. Ik ga hier zeker eens wat meer over lezen.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 09:19

Hoi Canisia, wat leuk om te lezen dat jij ook op deze manier met jouw arab begonnen bent! Ik heb jouw profiel even bekeken en wat een prachtpaarden heb jij! En volgens mij ook een heerlijke omgeving om met ze buiten te zijn! Helaas zijn de DAWRA wedstrijden en clinics over het algemeen te ver weg, daar had ik anders inderdaad graag bij gestart! Ik heb nog getwijfeld over het DAWRA weekend in mei, maar gezien Anouar zijn nieuwe blessure ga ik het niet redden om hem voldoende onder het zadel gereden te hebben voor die tijd. .hopelijk wordt het volgend jaar weer in Drenthe georganiseerd!

Wat leuk Jiildou23! Misschien ook wel leuk om te weten is dat The Cowgirls zaterdag 4 maart een clinic in hand trail met als onderdeel 'de brug' organiseren in Haskerhorne :)

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:58

Haha dankjewel!
Ja meestal plannen ze alle locaties vrij in het midden van het land, ookal is het voor mij vaak ook minimaal 2uur traileren. Voor het dawra weekend hoeft hij zeker niet per se onder het zadel te zijn. Dit jaar komt er 1 trainer 3 dagen en zij is ook zeer goed voor het aan de hand werk. Je kan dit jaar zelf aangeven hoe je je 'lessen' in wilt vullen. Veel van de dawra nemen hunne jonge guppies mee op het weekend, juist om alvast onbezorgd te leren hoe het is om op pad t zijn.

Ik duim voor je mee dat Anouar snel herstelt, dan kunnen jullie vh voorjaar lekker aan de slag :)

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Top ervaring! Allereerste wedstrijd samen met Anouar (4)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:38

Wauw wat een knap paard <3 <3 <3 . Wat een leuke wedstrijd en Gefeliciteerd met je prijs. Gave foto´s en een leuk verslag heb je geschreven, vooral het stukje over de balken draven. :D