De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64578
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:39

Ik zie ook vooral een gefocust beeld. Vind je ontzettend vriendelijk rijden, wat heb je haar fijn voor elkaar op de bosal! Prachtige merrie ook, je geeft haar niet haar leeftijd!

Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:50

Ik heb geen verstand van western, maar ik vind het een fijn beeld. Mooi team samen!

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:48

Wat fijn dat ze bij jou terecht is gekomen ! Ze is prachtig !

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:39

Ook ik zie een best ontspannen paard, nou vind ik inderdaad dat de oren vrij ver naar achteren staan. Maar dat hebben wel meer paarden. Die van mij heeft ook zo vaak de "ik heb hier geen zin in" look :P
Ben alleen geen fan van de sporen (of zie ik dat verkeerd?)
Verder een hartstikke mooi paardje!

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:10

Zo gauw je een paard grotendeels op stem rijdt en het dier heeft continue de oortjes de andere kant op, moet je je denk ik meer zorgen gaan maken. Merrie die ik rijd heeft ook regelmatig een oortje naar achteren omdat ze luistert en voor de menwagen heeft de ruin van de buren ook regelmatig zijn oortjes naar achteren. Orenspel zegt niet altijd alles :)

Leuke combinatie zijn jullie samen!!

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 01:14

Ik vind jullie een leuke combi ! Zo zuur kijkt ze toch niet ? Lekker geconcentreerd :j

Moeten ze mijn zwangere merrie eens zien :+ Die kijkt tegenwoordig al zuur als er een grasspriet de verkeerde kant op staat :=

Anoniem

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:24

De oren vind ik ook bijzaak, dan kan gewoon concentratie zijn. Ik ben het met de anderen eens dat er vooral veel spanning zit in de manier waarop ze haar neusgaten straktrekt en ook het super strakke en naar achteren getrokken (bijna verdwenen) kinnetje. Op de foto in stilstand zie je ineens dat ze als ze normaal kijkt wel degelijk een kin heeft die gewoon naar voren hangt, maar die trekt ze tijdens het rijden helemaal weg. Hier staat toevallig ook een pony die zijn kin helemaal wegtrekt als hij gefrustreerd is (bijvoorbeeld als hij niet het voer van zijn vriendje mag opeten ;) ).
Bij je jonge paard zijn neus en kin wel mooi ontspannen en ook zijn halsspieren zien er ontspannender uit.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 07:12

Dankjullie voor alle reacties, en voor de mensen die dr te zuur vinden kijken of het eens leuk vinden, we zijn bij bijna alle western wedstrijden te vinden (vandaag weer bij PCK Eersel, western days) dus kom gerust eens kijken! :D


Ik rij inderdaad normaal met softere spoortjes, maar daarvan waren de riempjes uit elkaar gevallen merkte ik toen ik ze aan wilde doen :Y) , en aangezien ik dr op slow-spur rij (vandaar ook het geen contact voor) is zonder een lastige oplossing. :)

Als het lukt vraag ik vandaag mn moeder of iemand wel even een filmpje te maken van 1 van de onderdelen :D Nu nog even zien te uploaden, maar dat moet lukken met wat geknoei :Y)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:27

daisyjazz schreef:
Moeten ze mijn zwangere merrie eens zien :+ Die kijkt tegenwoordig al zuur als er een grasspriet de verkeerde kant op staat :=

Doet de mijne ook :+

Kun je uitleggen wat je met slow spur bedoeld?

kim_1990

Berichten: 1546
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:27

Hoi wat een gezemel weer zeg...
Ik zal misschien blind zijn hoor...maar ik zie van alle foto's die TS plaatst maar 2 foto's van een "zure" (lees opperste concentratie) merrie...voor de rest zie ik 1 oortje naar de ruiter gericht en een oortje lekker naar voren...waar zeik je toch om zeg...
Paard ziet er tip top uit, zit super straks in haar velletje, ts rijd heel erg vriendelijke en volgens mij vind dit paard het geweldig om zich 1000% in te zetten voor ts...

Wat een gave combinatie zijn jullie...niks aantrekken van het eeuwige bokt gezeik waar bijna ieder persoon altijd maar weer wat op moet zoeken om te kunnen zeiken.
Gun elkaar toch eens het licht in de ogen...

TS, ik vind jullie er super uit zien samen! Ik ben.jaloers...zou willen dat mijne zich zo kiplekker zo voelen en er zo goed uit zou zien als die van jou, keep up the good work!

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:16

dit beeld is wel een beetje western eigen, ken aantal mensen die ook western rijden ook in de sport maar de paarden zijn allemaal zo. voor ons dresuur/springruiters die hun paarden veel meer wakker en kijkerig zijn is dit vreemd. maar iedere tak van sport heeft zo zijn eigen kenmerken :)

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:35

Wat een gedoe over de oren, ik kijk ook bijna 24/7 sjag en boos en er is niks mis met me. En soms heb je een dag dat je sjag ben kan ook he!


Prachtig paard <3 vind het paard wat je later in de reacties hebt laten zien nog mooier <3 :=

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:48

Afbeelding
Afbeelding
I rest my case. Alle foto's van mijn ruin waarbij ik hem rij, kijkt hij zo. Hij heeft altijd zijn oren op mij gericht. Als hij dat niet heeft, dan weet ik al hoe laat het is :P

Super gave merrie! Western blijft toch altijd een plekje in mijn hart hebben. Je jonge paard is ook rete gaaf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:55

Ze heeff gewoon een quarter bekkie en grote neusgaten (ook omdat de fotos bij inspanning gemaakt zijn natuurlijk)

Ik zie ook geen probleem. Mijn merrie kan ook flink zuur kijken als reactie op een moeilijke vraag bijvoorbeeld. Ze is perfectionistisch :') Dat hoort bij haar. Totaal anders als ons andere paard! Die kijkt altijd blij maar die doet ook maar wat :')

Anoniem

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:54

@Peelie: bij jouw foto's zie ik ook gewoon concentratie: de oortjes zijn naar achteren gericht maar de bovenkant van de neusgaten hangt ontspannen en ook de onderlip hangt ontspannen omlaag. Ziet er prima uit. Voor de 'mooi' is het natuurlijk mooier als de oortjes 24/7 naar voren zouden staan, maar dat is natuurlijk onzin; als het gezicht van je paard ontspannen is dan is je paard ontspannen en dat is het hoogst haalbare (in elk geval in de dressuur).

Firstofjuly

Berichten: 261
Geregistreerd: 10-07-10
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:44

Mondy schreef:
Haar ( dat zegt al genoeg :') ) oren zitten er gewoon verkeerd op geplakt denk ik :D


Wij hebben ook een merrie die standaard zo kijkt maar ook die is altijd juist uiterst werkwillig!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:47

Gaaf dier! Hoop over een tijdje ook eens een bosal te kunnen proberen.

Enne die oren, als die van mijn merrie overdwars gaan (beetje sullig opzij hangen) kan je maar beter 't bokriempje gaan vastpakken, drama is coming your way :') Vrolijkste beest op aarde, maar als er een camera in de buurt komt gaan ze alleen achterste voren :') Merries zijn stom <3

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:39

Wat een drukte om oren. Paard ziet er mooi uit!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 14:12

Dankjullie voor alle leuke reacties, gisteren hebben we een tweede plek in de trail gevorderd en een derde plek in de pleasure gevorderd (op bosal) binnen weten te slepen in een grote en goede deelnemersgroep vanuit Nederland en Belgiƫ. *\o/*

VivaLaVida schreef:
Ze heeff gewoon een quarter bekkie en grote neusgaten (ook omdat de fotos bij inspanning gemaakt zijn natuurlijk)

Ik zie ook geen probleem. Mijn merrie kan ook flink zuur kijken als reactie op een moeilijke vraag bijvoorbeeld. Ze is perfectionistisch :') Dat hoort bij haar. Totaal anders als ons andere paard! Die kijkt altijd blij maar die doet ook maar wat :')


Haha ja en of ze een quarter bekkie heeft en perfectionistisch is, de helft van de halsters passen niet met die kaak en anders zijn ze bij dr neus weer veeeeeel te groot :Y) :Y) en ze doet het t liefst allemaal alvast voor je, zeker in de trail hoef ik alleen de overgangen en t parcours te laten zien, de balken opzij/achteruit doet ze helemaal zelf, slim knol :+

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:26

Gefeliciteerd! Gaaf zeg! *D

En wauw, wat knap en slim dat ze de balken achteruit en opzij helemaal zelf doet!! :))
Ik vind ook dat ze er heel erg goed uit ziet voor haar leeftijd! +:)+
En wat fijn dat ze ook nog zoveel plezier in het werk heeft! :)

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:23

Leuke foto's!

Heerlijk dat je zo lekker ontspannen kunt rijden en genieten!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:32

Leuke foto's!
Hier ook een hele lieve en werkwillige ruin die tijdens het werk altijd zijn oortjes naar mij gericht heeft. Ik zie ook geen zwiepende staart en dat doet een merrie anders echt wel met irritatie. ;-)

Leuk dat je met boal rijd, mij bevalt bitloos ook prima.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:01

Wat een gez*k hier weer over die oren en sporen. Ik zie een paard wat lekker aan het werk is, goed verzorgd en netjes gereden. Als ik mijne rijd, ja, ook met sporen, en ze heeft haar oren naar voren, houd je dan vast : trouble is coming...
Ziet er goed uit TS +:)+