De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:12

En wat steekt ze toch goed in haar vel!


Zip me a note is mijn 19 jarige quarter horse merrie, al een aantal dagen zijn we weer lekker buiten aan het werk maar vanmorgen scheen het zonnetje zo mooi dat ik mn moeder even de camera heb gegeven.

We hebben vandaag met bosal gereden, hier is ze toch het fijnst op (op wedstrijden is in mijn klasse een shank/scharenbit verplicht dus rijden we daar mee) :)

Geniet met ons mee :)

01. Galopje
Afbeelding

02. Tijdens een changementje even springen.. :P
Afbeelding

03. Jog
Afbeelding

04. Even tussendoor de beentjes strekken
Afbeelding

05. En daarna weer joggen
Afbeelding

06. Galopje
Afbeelding

07. En afsluiten uiteraard in stap
Afbeelding

08. En met een portretje
Afbeelding

Ik hoop dat jullie mee genoten hebben, het voelde in ieder geval geweldig om zo lekker ontspannen te rijden :D
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 03-02-17 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:14

Wat een leuk paardje zeg! Vooral dat hupsje in draf! <3

Taucha

Berichten: 1176
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:16

Leuke foto die laatste!

Op de rest vd foto's staan naar mijn mening de oren veeeeel te ver in stand 'ik vind dit niet leuk'. Is dit altijd zo?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:18

Taucha schreef:
Leuke foto die laatste!

Op de rest vd foto's staan naar mijn mening de oren veeeeel te ver in stand 'ik vind dit niet leuk'. Is dit altijd zo?



Dit is altijd zo, ook in dr stal :)

Ze is dan volledig op mij gericht en je kunt een bom laten afgaan (letterlijk want er braken tijdens de foto's 2 tuigers los die over het erf liepen).

Ze is vroeger in Amerika zwaar mishandeld, daarom rij ik zoveel mogelijk bitloos en geef ik dr zoveel mogelijk vertrouwen - voor het gehele verhaal graag even pb'en, niet heel bokt hoeft t te lezen -

Mijn moeder, de vorige eigenaresse en ikzelf zijn de enige die dr kunnen rijden (bij de rest doet ze net of ze nog nooit iets op dr rug heeft gehad, tot je op de vloer ligt, dus als ze het ooit niet met me eens is ga ik ook letterlijk vliegen) :Y)
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 03-02-17 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:22

Ik zie vooral een heel geconcentreerd paard, ja. :j

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:22

Weeral al eens super foto's ! ben zo fan van jullie.
Hoe ben jij over gegaan naar bosal, interesseert mij heel erg.
En je zou haar zeker haar leeftijd niet geven, super mooie merrie <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:25

MarlindeRooz schreef:
Wat een leuk paardje zeg! Vooral dat hupsje in draf! <3



xLaraaj schreef:
Weeral al eens super foto's ! ben zo fan van jullie.
Hoe ben jij over gegaan naar bosal, interesseert mij heel erg.
En je zou haar zeker haar leeftijd niet geven, super mooie merrie <3



Dankjulliewel! :D En met dr changementjes is ze inderdaad altijd vrolijk, ze wil het ook nog wel eens proberen even dr hoofd tussen dr benen te stoppen. En geloof me dan heb je helemaal niks zonder een bit :+

Captain

Berichten: 21405
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:25

Ik vind haar ook heeeeel erg zuur kijken.. dat ze jullie accepteert op haar rug hoeft niet te betekenen dat ze het ook LEUK vindt. Heb je het idee dat ze uit het rijden plezier haalt? Wat vreselijk om te lezen wat er met haar is gebeurt zeg. Wat zijn mensen toch ook vreselijk soms bah!!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:27

Captain schreef:
Ik vind haar ook heeeeel erg zuur kijken.. dat ze jullie accepteert op haar rug hoeft niet te betekenen dat ze het ook LEUK vindt. Heb je het idee dat ze uit het rijden plezier haalt? Wat vreselijk om te lezen wat er met haar is gebeurt zeg. Wat zijn mensen toch ook vreselijk soms bah!!



Ja zeker hoor! :) Ze werkt altijd graag voor je, al zou ik nu gaan kan ze weer niet wachten om uit dr stal te komen en ze steekt zelf dr hoofd in het hoofdstel, hoef m alleen maar voor te houden. Ook als we op wedstrijd gaan gaat ze zelfstandig (het liefst in draf) de veewagen in :Y)

Jammer dat jullie dit zo ervaren, had ik niet verwacht (zeker omdat ze niet uit wilde stappen en erg enthousiast was, ik ook overigens)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:30

En uiteraard trainen we niet alleen, ook de afwisseling zoals een rondje bos, strand, vakantie met paard vind ze onwijs leuk :) Het is pure concentratie, als ze haar oren in dr nek heeft zijn ze verder en zoals ik eerder aangaf, t is gewoon geen paard die dr oren naar voren heeft (en is dit ook nooit geweest), nooit, ook niet tijdens het spelen, gek doen, knuffelen o.i.d.

En tussendoor, op veel andere momenten heeft ze ook wel een oortje naar voren en de ander op mij gericht, maar dit vond ik kwa beenwerk en mijn houding niet de mooiste momenten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Berichten: 21405
Geregistreerd: 15-10-08

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:34

Ik zie gewoon geen blij paard maar ik zie natuurlijk ook alleen maar foto's. Jij kent je paard en haar gedrag, dan is het goed toch? :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:35

Captain schreef:
Ik zie gewoon geen blij paard maar ik zie natuurlijk ook alleen maar foto's. Jij kent je paard en haar gedrag, dan is het goed toch? :D


Zeker waar :) Gelukkig op wedstrijden ook nog nooit wat van gehoord (alleen maar positieve dingen) dus ik denk inderdaad dat het opname's zijn. In mijn recente post tevens nog 2 'oortjes anders' foto's toegevoegd.

Mondy

Berichten: 11872
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:38

Haar ( dat zegt al genoeg :') ) oren zitten er gewoon verkeerd op geplakt denk ik :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:39

Mondy schreef:
Haar ( dat zegt al genoeg :') ) oren zitten er gewoon verkeerd op geplakt denk ik :D


:)) Ja merrie merrie isst zeker, maar t is wel een lieve zuurpruim _/-\o_

Taucha

Berichten: 1176
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:57

Het viel me gewoon op dat op nagenoeg alle foto's de oren fors achteruit steken. Dus als alleen foto-bekijker ga je dan afvragen wat er aan de hand is. Met jouw uitleg dan is 't wel ok.

Verder overigens super uiterlijk voor een dame op leeftijd!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:18

Nou ik zie een paard wat gefocust is. Ik zie liever de oren zo, die zo te zien heel gericht op de ruiter zijn. Dan een paard wat zijn oren naar voren heeft en totaal niet oplet.

Zo te zien doe je veel op je stem. Klopt dat?

Fabj3

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-11-10

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:25

Wat een knappe zuurpruim!! <3

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:31

Ik vind het weer gave plaatjes, ze doet me altijd een beetje aan mijn merrie denken, Iets jonger zelfde kleurtje.
Je andere paardje trouwens ook.
Ik zie ook een geconcentreerd paard dat op jou is gefocussed. Alleen maar prima zo. Als mijn paard de oren naar voren heeft is ze iig niet bezig met wat ik vraag 8-) ik gebruik ook stem dus ze heeft altijd een oortje naar mij gericht.

Ook ik ben wel benieuwd hoe je dat aanpakt met een bosal.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 16:51

Dankjulliewel!! :D

speedfiets_2 schreef:
Nou ik zie een paard wat gefocust is. Ik zie liever de oren zo, die zo te zien heel gericht op de ruiter zijn. Dan een paard wat zijn oren naar voren heeft en totaal niet oplet.

Zo te zien doe je veel op je stem. Klopt dat?


Dankjewel! :)

Haha klopt! Ik doe alles op stem, been en gewicht. Ik zit eigenlijk niet aan mn teugels omdat dat bij ons op wedstrijd natuurlijk niet zo gewenst is om daadwerkelijk contact met de mond (in dit geval neus) te hebben :)

justkid schreef:
Ik vind het weer gave plaatjes, ze doet me altijd een beetje aan mijn merrie denken, Iets jonger zelfde kleurtje.
Je andere paardje trouwens ook.
Ik zie ook een geconcentreerd paard dat op jou is gefocussed. Alleen maar prima zo. Als mijn paard de oren naar voren heeft is ze iig niet bezig met wat ik vraag 8-) ik gebruik ook stem dus ze heeft altijd een oortje naar mij gericht.

Ook ik ben wel benieuwd hoe je dat aanpakt met een bosal.



Dankje, en wat leuk dat ze zo herkenbaar zijn met je eigen merrie!

Die kleine mocht ook even op de foto vandaag, was helaas een beetje (te) bewolkt op dat moment, dus ze zijn een beetje donker maar die gaat het ook steeds beter doen :)

Afbeelding

Wat leuk dat jullie zo benieuwd zijn naar de bosal, als je vragen hebt stuur me gerust een berichtje hoor! :D Ik zou willen dat alle paarden die ik heb gereden zo fijn aanvoelde als Mea op de bosal doet :P

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:37

Leuk paard!

Niks mis met het orenspel hoor. Ze hangen mooi ontspannen af en is gericht op de ruiter. Zie dit veel liever dan strak naar voren gerichte oren of plat naar achteren.

7ofhearts

Berichten: 2832
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:50

Vind alleen de laatste foto leuk.
Verder ben ik het eens dat het een zure merrie met opgetrokken neusgaten lijkt.
Maar als jij er van overtuigd bent dat het geen medische/mentale achtergrond heeft moet je er gewoon van genieten.
Sommige mensen kijken ook standaard sajgerijnig.....ook niet leuk maar niks aan te doen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:06

Vind dat ze ook overal een harde mond heeft naast het feit dat ze haar neusgaten optrekt en oren naar achter legt.
Ik lijkt me haar toch iets te storen. Het lijkt me ook dat je staat in de stijgbeugels (of ze in ieder geval goed naar beneden drukt) in plaats van op je kont zit. Misschien is het dat?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 20:34

Pasterza schreef:
Leuk paard!

Niks mis met het orenspel hoor. Ze hangen mooi ontspannen af en is gericht op de ruiter. Zie dit veel liever dan strak naar voren gerichte oren of plat naar achteren.



Dankjewel *\o/*


En de overige twee, bedankt voor jullie mening, ik heb de boodschap inmiddels begrepen :)

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: De zon schijnt, dus even foto's gemaakt van Zip me a note

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:02

Mooi dier zeg! ik zie een oplettend paard, alleen op foto 2 wordt ze een beetje fanatiek volgens mij dat is wat ik aan de oren aflees haha :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 21:03

Nachocheese schreef:
Mooi dier zeg! ik zie een oplettend paard, alleen op foto 2 wordt ze een beetje fanatiek volgens mij dat is wat ik aan de oren aflees haha :Y)



Dankjewel! :D Ehh ja erg fanatiek :Y) ze steekt dan ook gerust dr hoofd tussen dr benen en maakt een paar vrolijke sprongen, ze is nog niet zo lang aan het changeren maar doet dat al volledig op mn zithulp (nadeel is dat mn moeder soms ook changementjes om dr oren krijgt) :P