Aan het werk op 2e Kerstdag...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5417
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:15

Ik zie dat je veel met je handen op je benen rijd, wellicht dat dat bijdraagt aan zijn langzaamheid. Je houdt hem dan onbewust toch een beetje tegen. Een iets actievere houding zou beter zijn, handen iets hoger en boven/voor de knop. Verder veeeeel overgangen rijden en eisen dat hij gelijk vertrekt als jij om de draf of galop vraagt. Daar wordt hij ongetwijfeld actiever van. Ook gelijk uitbundig belonen als hij het goed doet zijn dingen die heel goed bijdragen aan de werklust. Dat helpt bij mijn paard in ieder geval heel goed. Het zal best tijd kosten maar dat geeft niet.

Ik vind jullie een leuke combinatie en jullie komen er ongetwijfeld wel.

@Succubi:
Zo heb ik ook een tijdje moeten rijden, met een extra build-up. Ik gebruikte toen een handdoek, no problemo, en het paard wat ik destijds reed is er heel mooi in gegroeid. Ik denk dat we uiteindelijk een maand of 3 met de handdoek ertussen gereden hebben.

Succubi

Berichten: 5139
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:48

Hoppit schreef:
Leuke pics =) Was deze niet ooit gefokt geweest om wat smaller uit te vallen dan een brede haflinger? :')
(heb zelf ook een New Faflinger die ooit een sportpony had moeten worden :') )


Ja :o. Het leuke is wel dat als hij weer afgetraind is hij exact het formaat en smalte heeft wat ik zocht haha.
Maar hij is nog niks vergeleken zijn moeder haha.

@simodi: ik zag het ook niet als commentaar :). En ik vermeld er graag bij dat het via de zadelmakers is gegaan anders krijg je bokt over je heen haha.

@Noisy: fijne tips!
Gráni is bij mij al met gewicht verplaatsen vooruit, ik ben ook heel consequent.
Dit is en een ruiter probleem, en Gráni zijn "uittesten". Hoe meer je doet, hoe trager hij gaat. Onbewust handrem erop of niet enthousiast genoeg en je hebt die heerlijke flegmatieke manege pony haha.

fabske
Berichten: 4237
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:07

Mooie fotos weer van een zeer knap paardje.

En het rijden ziet er al netjes uit hoor.
Gewoon lekker kilometers maken
In de bak en als dat niet gaat veel buitenritten.
Dan slankt hij vanzelf weer af.

En inderdaad veel overgangen rijden en gewoon oefenen.
Je rijdt hem nog maar net.
Dat komt wel goed.

Daihyo

Berichten: 88120
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:05

Ik heb om dezelfde reden ook een tijdje met een handdoek onder de voorkant gereden. Helaas werd hij zo bespierd dat het zadel een half jaar later te krap zat aan de voorkant :+
Hopelijk gaat dat bij jullie niet gebeuren. :D

Ik vind het echt een leuk dier! Die kilo's zijn lastig bij dit soort type paarden. Zeker als je door omstandigheden geen beweging kunt geven. Komt goed nu jullie weer aan de slag kunnen :j

RomyDW

Berichten: 45
Geregistreerd: 03-01-16
Woonplaats: Culemborg

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:59

Wat een knap paard <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102297
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 09:15

Bedankt allemaal!!
Bijna verhuizen dus dan zit zijn vakantie erop. :))

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Aan het werk op 2e Kerstdag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:55

Zo heb ik ook nog een paard gekend! Met eigen baas ging die heel vlot en toen ik opstapte was de gas compleet stuk :D omgekeerd is nog minder leuk :+