Flathead River Rodeo, Montana

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:22

Mooie foto's!! Lijkt me gaaf om erbij geweest te zijn..

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Flathead River Rodeo, Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:50

Heb nu ook de foto's in de linkjes kunnen bekijken, supergaaf vastgelegd!!

Over de reactie op het aanraken van de flank; volgens mij komt dit voort uit het feit dat dat de enige plaats op het lichaam van een paard is waar de organen niet beschermd worden door bot (ribben). Dit is ook de plek waar een roofdier zal proberen het paard te grijpen. En wat doe je als paard wanneer die bergleeuw daar met zijn klauwen in je flank hangt? Juist: bokken en met je achterbenen naar hem slaan in de hoop dat hij loslaat en jij weg kunt rennen.

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:54

Barramundi schreef:
Heb nu ook de foto's in de linkjes kunnen bekijken, supergaaf vastgelegd!!

Over de reactie op het aanraken van de flank; volgens mij komt dit voort uit het feit dat dat de enige plaats op het lichaam van een paard is waar de organen niet beschermd worden door bot (ribben). Dit is ook de plek waar een roofdier zal proberen het paard te grijpen. En wat doe je als paard wanneer die bergleeuw daar met zijn klauwen in je flank hangt? Juist: bokken en met je achterbenen naar hem slaan in de hoop dat hij loslaat en jij weg kunt rennen.


Dankje voor deze uitgebreide uitleg! En die van de anderen natuurlijk ook. Ziet er verder heel diervriendelijk uit dus had eigenlijk ook niet iets veel anders verwacht. Maar dit is nu helemaal duidelijk :D

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Flathead River Rodeo, Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:35

Graag gedaan! Heb zelf jaren een rodeo-onderdeel gereden (barrel race), maar dit heb ik geleerd op een cursus bij Annemarie vd Toorn, ik wist het ook niet! :)

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Flathead River Rodeo, Montana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:40

Wat gaaf! Hele mooie fotoreeks!