Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 12:10

Hierbij wil ik jullie allemaal voorstellen aan Frosty Liby!
Klein overzichtje:

Frosty Liby
Quarter Horse
Frostys chic olena x Peppy san liby
13 jaar
Gekocht op 30 Juni 2016

Vorig jaar in juli ben ik na 13 jaar dressuur en jumping overgestapt naar reining.
Ik heb nog heeel veel te leren en krijg dus ook les. De meeste foto's zijn ook van tijdens een les.
We vormen nog maar een dikke 2 maanden een combinatie maar ze geeft en leert me al zoveel!

Tips mogen, wetend dat ik nog aan het leren ben en les krijg.

1.De dag van aankomst, zo trots!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. <3
Afbeelding

11.
Eerste keer versnellen op de lijnen, ze wist duidelijk wat ze moest doen & ik was goed verschoten.
Moet nog meer los durven laten op zo'n snelheid vanvoor.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Super onscherp maar was zo trots.
Eerste keer dat ik dit deed, & niet afgevallen :')
Afbeelding

15.
Afbeelding

:wave:

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:15

gaaf beestje! komt vast helemaal goed.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:16

Zooooow wat een kont. Je paard dan hè? :))

Geen kaas gegeten van de reining, maar dat komt vast goed! Van wie heb je les?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102088
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:50

Gaaf paard en super gaaf pad heb je eronder liggen!!!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 13:14

Dank jullie wel !

Rije: Ja ze heeft genoeg kont :o Ik heb les van de eigenaresse van de manege Mélanie bizet. Is in de franse kant van België, haar man heeft op training gestaan bij Bernard Fonck.

Dank je marlies ! is een blanket boven mijn trainingspad :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:18

Wat en gaaf dier heb je daar! Ziet er goed uit.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:30

Wat een gaaf dier!!

Mag ik vragen waarom je na zo kort al op een scharenbit rijd?

Is het niet fijner elkaar eerst goed te leren kennen en via de snaffle op 1 hand te gaan rijden?

Kan er naast zitten hoor :+

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 14:40

Ze is sinds ze jong is op een scharenbit gereden en op een gewone snaffle reageert ze helemaal niet.
Ook rij ik vaan op 1 hand, waar ik nu geen foto's van heb. Op deze foto's zijn we nieuwe oefeningen voor mij aan het doen dus doe ik ze nog even op 2handen. Het is ook een baby correctional dus niet zo heel fel en totaal geen lange scharen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102088
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:43

Ik wil geen discussie starten maar je kan onder begeleiding toch proberen op snaffle te rijden? Je instructie kan je er vast wel mee helpen. :o Ze reageert niet op snaffle omdat ze dus altijd op shank gereden is...imo is dat niet goed. Sorry.

Geloof wel dat je goede begeleiding krijgt hoor!!

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:56

xLaraaj schreef:
Ze is sinds ze jong is op een scharenbit gereden en op een gewone snaffle reageert ze helemaal niet.
Ook rij ik vaan op 1 hand, waar ik nu geen foto's van heb. Op deze foto's zijn we nieuwe oefeningen voor mij aan het doen dus doe ik ze nog even op 2handen. Het is ook een baby correctional dus niet zo heel fel en totaal geen lange scharen :)


Klinkt voor mij als werk aan de winkel. Ze zeggen wel eens "Strak in de mond is strak in de rug" niet goed dus.

De Baby is btw juist scherper i.v.m. de korte scharen. En je zegt het al, tis een correctional.

Maarja, misschien heb ik een gekke denkwijze en hang ik pas een dergelijk bit erin als zowel het paard als ik er aan toe zijn. Je reed net 2 maanden western toch?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:58

Ik sluit me aan bij twee voorgaande posts :o (over de 'baby'-correctional zal ik niet doorgaan "hebjehaarweer :D ) maar een paard wat niet op snaffle reageert is wel een raar verhaal.

Juist omdat jullie pas kort een combinatie zijn, is het ook leuk om met je trainer hieraan te gaan werken +:)+

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:16

Prachtig dier!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:23

Dat ook :j
En wat zit er voor de afstamming van Frosty's Chic Olena ookalweer? het klinkt me zo bekend (iets met bel en geluid enzo :D )
*edit: oh ja die cutting bloedlijn :j Gave pa ook!

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:25

Overigens stel dat je aan de slag zou willen gaan met haar gevoeligheid van de mond op subtielere signalen dan is op de grond beginnen met het warwick schiller programma erg nuttig en erg leuk. Daarmee train je het dier op eigenlijk alle signalen heel gevoelig en open te reageren. En het is reuze leuk.

_Hedi

Berichten: 1699
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:04

Super foto's! Plezier straalt er vanaf ^^
Over snaffles en shanks; ik ben ook begonnen direct op shank, en dan nog wel een correctional. Ook omdat mijn lespaard die altijd gehad heeft. Bij goed gebruik zijn shanks ook gewoon heel fijn omdat ze de beweging van de teugel minder direct doorgeven dan een snaffle.

Mijn mening: Ieder moet lekker zijn eigen ding doen. Lekker door blijven rijden zolang het goed gaat :) je zit je paardje nergens in de weg vind ik. Zelfs bij de stop je handen netjes naar voren, goed bezig!

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Frosty Liby voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 09:09

Cer : inderdaad die bloedlijn :) maar papa werd vooral uitgebracht in de reining. Bij haar mama zit een nog grotere cutting lijn maar ook zij werd reining uitgebracht. Bij mijn frosty zit er dus heel wat cutting in maar ze gaat soms in de wei met koeien en ze kijkt er zelf niet naar :P

Troi : ga ik eens opzoeken. We zijn ook veel bezig met grondwerk maar ze is daar zo afstandelijk in en geen interesse maar we doen ons best.

Hedi: dank je wel ! Dacht heel de tijd "handen naar voren lara !" :P

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:49

xLaraaj schreef:
Troi : ga ik eens opzoeken. We zijn ook veel bezig met grondwerk maar ze is daar zo afstandelijk in en geen interesse maar we doen ons best.


Het is er een die je een beetje moet verleiden dus. Interessant!

Weet je of ze meer left of right brained is en of ze meer introvert of extrovert is? http://www.parelli.com/horsenality.html

Er zijn hier op bokt namelijk topics waarbij mensen met hetzelfde type paard elkaar tips en trucs geven over hoe ze de dieren het beste kunnen trainen / enthousiasmeren. De een heeft het bijvoorbeeld juist nodig dat je een nieuwe oefening met kleine stapjes aanbied maar de ander vindt dat juist dodelijk saai en die moet je veel meer uitdagen om ze enthousiast te krijgen.

Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat je van mij op een snaffle over moet hoor tis meer dat het zo vreselijk leuk is (en ook nuttig) dat ik het deel *\o/*