Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-16 15:58

Ik heb inmiddels weer een aantal trainingsfoto's verzameld die ik graag wil laten zien. Magic en ik rijden sinds maart vorig jaar western en hij gaat zo heerlijk lopen <3

Ons vorige 'trainingsfoto's topic': http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=130&t=1866046
Linksom is nog steeds de lastigere kant, maar tijdens het rijden merk ik er weinig meer van. Op foto's zie ik het dan echter wel weer terug.

12 juni starten we onze eerste officiële wedstrijd, ik vind het best spannend maar ik heb er wel heel veel zin in!

Tips, rijtechnisch commentaar en reacties zijn welkom! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Laatst zat ik eens door mijn foto's te bladeren en zag toch echt wel een hoop verschil met hoe wij begonnen en hoe het nu gaat.
Klik - in tinipic zelf ook nog even klikken voor een grotere foto
In 2013 zie ik 2 jonge slungels, een paard wat totaal geen spieren heeft en niet buigt. Op de foto's van 2015 is goed te zien dat we echt terug bij de basis zijn, toen reden we ook nog niet zo lang western. Op de foto's van nu zie ik een sterker paard wat langzaam zichzelf beter leert dragen en (op goede momenten :+ ) wat meer van de voorhand afkomt. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar als ik het verschil met het vorige topic dan weer zie ben ik heel tevreden :D

Bedankt voor het kijken!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:02

Wat een verschil met de foto's van 2013 :) Ik heb totaal geen verstand van western, maar ik vind het er heel relaxed uitzien!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:12

Ziet er inderdaad veel beter uit, ik zie veel meer balans. 12 juni is bij ons denk ik dus dan kom ik jullie live bewonderen :D

Life begins at the end of your comfortzone.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:43

wauw wat een knapperd <3
inderdaad jullie gaan super vooruit, je mag dik tevreden zijn!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:34

Wat leuk zeg! 12 juni bij ons denk ik ja! Ik zit bij secretariaat, kom ik je vast wel tegen. Ik hoop dat ik er iets van kan zien nog! :D *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 03:02

Jullie zijn goed vooruit gegaan, netjes hoor! :)
Wat mij opvalt aan je paard, vooral duidelijk te zien op de foto's rechtsom, is dat de romp (ribben) naar binnen geduwd worden en het binnenachterbeen erg veel onder zich in gezet wordt. Beetje moeilijk uitleggen met alleen schrijven O:) maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wat kan helpen zijn rechtricht oefeningen voor hem soepeler te maken.
Heb je toevallig ook al eens een osteopaat of fysio erbij gehad? Het kan namelijk ook zijn dat hij zijn bekken niet goed kan kantelen en hierdoor zich vasthoudt zeg maar.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 10:05

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

NRJ schreef:
Jullie zijn goed vooruit gegaan, netjes hoor! :)
Wat mij opvalt aan je paard, vooral duidelijk te zien op de foto's rechtsom, is dat de romp (ribben) naar binnen geduwd worden en het binnenachterbeen erg veel onder zich in gezet wordt. Beetje moeilijk uitleggen met alleen schrijven O:) maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wat kan helpen zijn rechtricht oefeningen voor hem soepeler te maken.
Heb je toevallig ook al eens een osteopaat of fysio erbij gehad? Het kan namelijk ook zijn dat hij zijn bekken niet goed kan kantelen en hierdoor zich vasthoudt zeg maar.


Zijn binnenachterbeen is inderdaad vaak erg veel onder de massa, maar is dit niet iets wat vanzelf wat beter wordt zodra hij wat meer op achteren gaat lopen? Hij is juist nu ontzettend soepel naar mijn idee. De chiropractor komt er 1-2x per jaar bij (laatste keer was oktober) en hij is 2,5 week terug ook nog helemaal losgemaakt en doorgemeten door een andere dierenarts van Den Hoek (praktijk Erik Laarakker). Wat betreft je opmerking over de romp/ribben: die snap ik niet helemaal. Als hij buigt dan krijg je toch automatisch dat de ribben wat naar binnen gaan?

Een aantal foto's zijn van voor de laatste behandeling en het kan dus inderdaad kloppen dat je ziet dat hij zijn bekken niet goed kan kantelen. 2,5 week terug bij de behandeling zat zijn SI-gewricht niet lekker door waarschijnlijk een ongeluk in de paddock.

Rechtrichten.. dat is alles behalve onbekend voor ons :') . Toen we hem net hadden zat hij zó beroerd in zijn lijf dat hij eerst 2 maanden op pijnstillers heeft gestaan en we mochten toen alleen maar rechtrichten aan de hand. In de jaren daarna heeft het rechtrichten aan de hand dan ook een grote verdere rol gespeeld in de training en we doen het nog steeds met enige regelmaat (Magic is nu 4,5 jaar bij ons).

Ik zal je opmerking over het been/ribben in ieder geval benoemen in mijn volgende les, wil wel weten wat mijn instructrice ziet. Bedankt voor je reactie!

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:35

BrittS schreef:
Zijn binnenachterbeen is inderdaad vaak erg veel onder de massa, maar is dit niet iets wat vanzelf wat beter wordt zodra hij wat meer op achteren gaat lopen? Hij is juist nu ontzettend soepel naar mijn idee. De chiropractor komt er 1-2x per jaar bij (laatste keer was oktober) en hij is 2,5 week terug ook nog helemaal losgemaakt en doorgemeten door een andere dierenarts van Den Hoek (praktijk Erik Laarakker). Wat betreft je opmerking over de romp/ribben: die snap ik niet helemaal. Als hij buigt dan krijg je toch automatisch dat de ribben wat naar binnen gaan?

Een aantal foto's zijn van voor de laatste behandeling en het kan dus inderdaad kloppen dat je ziet dat hij zijn bekken niet goed kan kantelen. 2,5 week terug bij de behandeling zat zijn SI-gewricht niet lekker door waarschijnlijk een ongeluk in de paddock.

Rechtrichten.. dat is alles behalve onbekend voor ons :') . Toen we hem net hadden zat hij zó beroerd in zijn lijf dat hij eerst 2 maanden op pijnstillers heeft gestaan en we mochten toen alleen maar rechtrichten aan de hand. In de jaren daarna heeft het rechtrichten aan de hand dan ook een grote verdere rol gespeeld in de training en we doen het nog steeds met enige regelmaat (Magic is nu 4,5 jaar bij ons).

Ik zal je opmerking over het been/ribben in ieder geval benoemen in mijn volgende les, wil wel weten wat mijn instructrice ziet. Bedankt voor je reactie!


Uiteraard gaat hij steeds beter lopen naarmate zijn achterbenen sterker worden, dat zie je al heel erg goed in het verschil met je vorige foto's :D
Ik zal proberen te verduidelijken wat ik op de foto's rechtsom zie. Het klopt dat je een buiging moet zien in het lijf op de volte, maar dan naar buiten toe en niet naar binnen toe. Hij moet zich als het ware om jouw binnenbeen vouwen. Op foto 1 zie je bijvoorbeeld dat zijn hals en hoofd recht zijn, maar dat zijn lijf naar links gebogen is, dus eigenlijk tegen jouw binnenbeen aanduwt terwijl hij juist het tegenovergestelde moet doen.
Maar als hij ondertussen lekker losgemaakt is kan het beeld alweer heel anders zijn ;)
Neem je de rechtricht oefeningen ook mee onder het zadel? Kan een leuke aanvulling op je training zijn.

Super dat je zo goed met hem bezig bent :j Jullie gaan echt hard vooruit en ik ben alweer benieuwd naar de volgende fotoreeks :)

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-16 20:12

Citaat:
Uiteraard gaat hij steeds beter lopen naarmate zijn achterbenen sterker worden, dat zie je al heel erg goed in het verschil met je vorige foto's :D
Ik zal proberen te verduidelijken wat ik op de foto's rechtsom zie. Het klopt dat je een buiging moet zien in het lijf op de volte, maar dan naar buiten toe en niet naar binnen toe. Hij moet zich als het ware om jouw binnenbeen vouwen. Op foto 1 zie je bijvoorbeeld dat zijn hals en hoofd recht zijn, maar dat zijn lijf naar links gebogen is, dus eigenlijk tegen jouw binnenbeen aanduwt terwijl hij juist het tegenovergestelde moet doen.
Maar als hij ondertussen lekker losgemaakt is kan het beeld alweer heel anders zijn ;)
Neem je de rechtricht oefeningen ook mee onder het zadel? Kan een leuke aanvulling op je training zijn.

Super dat je zo goed met hem bezig bent :j Jullie gaan echt hard vooruit en ik ben alweer benieuwd naar de volgende fotoreeks :)


Bedankt voor je uitleg! Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, alleen kan ik het nog niet helemaal plaatsen bij de foto's (ongetraind oog denk ik :Y) ). Ik ga er zeker mijn volgende les naar laten kijken door mijn instructrice, ben benieuwd wat die er van ziet/zegt.

Rechtricht oefeningen onder het zadel doe ik ook wel, maar niet te vaak omdat Magic zo vreselijk meedenkt. Hij vindt bijvoorbeeld de travers erg leuk, dus na 1x een stukje doen kunnen we de rest van de tijd alleen nog maar in travers door de bak, maakt niet uit wat voor hulp ik geef }:0

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

NRJ

Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 23:48

Haha leuk zo'n enthousiast meedenkend paard :+ Heb er ook ervaring mee.

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

xLaraaj

Berichten: 3678
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:11

Leuke foto's, we zien ook dat jullie er lol mee hebben! En ben normaal niet zo voor stippels maar man bij hem wel :D <3

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

Shelber

Berichten: 31
Geregistreerd: 21-05-16

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:54

Gaaf hoor :o Rijtechnisch ziet het er ook echt gebalanseerd en kalm uit

<3 Alpine <3

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-16 11:01

Bedankt allebei! :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:18

Wat een leuke aftekening heeft hij! ziet er lekker relaxed uit! :D

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:10

Ik vind het er goed uit zien! Jullie zijn een hele leuke combinatie samen! :)

xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

Re: Magic Dreamer, weer eens wat trainingsfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:22

Mooie foto's! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers