Eind 2014 had ik een enorme dip met rijden. Niets lukte, ik kon niet meer ontspannen en Lola dus ook niet meer. We begrepen elkaar niet meer, en als Lola mij niet meer begrijpt gaat ze onder me vandaan proberen te lopen. Buiten rijden ging al helemaal niet meer, geen ontspanning, en ongecontroleerd door de berm crossen was het resultaat. Kortom, er moest iets veranderen!
En dat gebeurde, toen ik een keer met mijn moeder mee ging naar een vriendin van haar. Zij heeft een paar super leuke quarters staan, waar ik wel een keer op mocht rijden van haar. En ja... Toen was ik natuurlijk gelijk verkocht!

Vanaf dat moment is zij mij les gaan geven op Lola, en wauw... Binnen een week was er al een enorm verschil!
En toen ging het eigenlijk heel snel.. Via een andere vriendin van mijn moeder kon ik een mooi tweedehands westernzadel overkopen, en via internet een hoofdstel.
Tack foto:

Inmiddels zijn we helemaal om en heb ik bijna iedere week les. Lola had het in het begin vrij moeilijk met de overstap, maar ze pakt het zo goed op!!

Het rijden gaat natuurlijk nog lang niet perfect, maar ik ben toch ontzettend trots op mijn pony!
Tips zijn altijd welkom, maar hou het wel vriendelijk.
Eerst even een foto van ons in onze oude dressuuroutfit:

En van een paar weken geleden:

En vandaag

Knapperd

Het ziet er allemaal nog een beetje uit als dressuur met een westernzadel, maar ach... De ontspanning is er nu eindelijk, en we komen er wel!