[WN] Western op haflinger Lindey!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Western op haflinger Lindey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:17

Hoi!

Sinds kort heb ik een westernzadel, en die moest natuurlijk op de foto :)
Ik rijd geen echt western met haar, wat ik voornamelijk met haar doe is buitenritjes, en ik vind een westernzadel gewoon heerlijk zitten :D

Omdat we met dit weer geen buitenritjes konden maken hebben we een binnenbak afgehuurd en zijn we foto's gaan maken :)
Rijtechnisch is dit niet perfect , dat weet ik, Lindey houd absoluut niet van dressuur, en ikzelf ook niet, we houden allebei van een beetje lol maken en dat doen we dus ook :D
Wie er tips heeft , dat kan/mag altijd natuurlijk :)

De foto's zijn gemaakt met een spiegelreflex Canon, ik heb daar een 18-55 mm kitlens op zitten, en die zoomt niet zo heel ver dus de fotos zijn niet van perfect kwaliteit, andere lens is onderweg :D

01. Lindey met een vriendin van mij :)
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04. Ikzelf met Lin :D
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Mijn Topper <3
Afbeelding

13. She may break my bones, but she will never break my heart <3
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Reactie zou leuk zijn! :D

othelloster

Re: Western op haflinger Lindey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:19

Leuke foto's

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:22

Wat een leuk paardje en leuk dat ze lekker relaxed rijd! Als ik een tip mag geven? Probeer iets meer achterover te zitten in galop, ik zat net als jij, en eerst is het even wennen, maar daarna zit het alleen
maar fijner! :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:24

ehm, is dat hoofdstel niet wat te klein? bit zit zo hoog namelijk waardoor deze ook weer te krap word.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:25

Wat een leuk beestje en leuke foto's
De lol straalt er vanaf.

Is je zadel niet te lang?

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:25

Ziet er goed uit, :) zijn de manen bewust zo geknipt?:)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:28

@ Evaac, ik ben er al hard aan het werken, gaat gewoon automatisch :')

@Rapido, Hoofdstel is niet te klein, kan versteld worden, en als ik het een gaatje losser doe valt het bit heel losjes in haar mond en kan ze er niet goed op kauwen zegmaar.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:32

D_Desteny schreef:
Wat een leuk beestje en leuke foto's
De lol straalt er vanaf.

Is je zadel niet te lang?

Dankjewel,

het zadel is inderdaad aan de lange kant, maar het is ook een beetje gezichtsbedrog omdat de pad lang is, het zadel past verder goed en het zitgedeelte zit ook wat verder naar voren, iig, Lindey heeft er geen last van :)

@FD_Horses, Om een heel lang verhaal kort te maken, ik heb haar half verwaarloosd gekocht en toen zaten er klitten in haar manen en hele plukken weg enz, dus ik heb het toen helemaal afgeknipt, toen het eindelijk zn 20/30 cm was, is ze gaan schuren, dus heb ik een (mislukte) poging gedaan, ben nu heel hard aan het hopen dat dat allemaal bijgroeit :')
Meestal heeft ze ook vlechtjes in zodat het niet opvalt :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:34

het bit lijkt wat te klein, maar kan ook aan de foto's liggen :)
Wil je ook rijtechnisch commentaar? :P Vind jullie een leuke combinatie :D

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:36

Oke, ik dacht misschien een bewuste western coop, staat je haflinger wel stoer!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:37

lifaya schreef:
het bit lijkt wat te klein, maar kan ook aan de foto's liggen :)
Wil je ook rijtechnisch commentaar? :P Vind jullie een leuke combinatie :D

Dankje :) Het bit is inderdaad niet groot, maar ook niet te klein, ze heeft ong 1 , 2 cm over .
Ben niet echt rijtechnisch bezig , maar commentaar kan altijd natuurlijk :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:59

Leuke pony hoor waarom ga je niet echt western rijden? Verder volgende keer als je gaat rijden even tijdens het opzadelen de pad goed in het zadel trekken op de schoft ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:19

Wat een leuk dier, zo te zien hebben jullie veel plezier samen!

Ik zou wel overwegen om een curbstrap aan het bit te doen, geeft net een wat rustigere ligging.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:14

spijtig dat zadelmarkt zadels nog altijd zo goed in de markt liggen..

Dat je het leuk vindt, straalt wel van de foto's af :-)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:34

Dankjewel,

het zadel is inderdaad aan de lange kant, maar het is ook een beetje gezichtsbedrog omdat de pad lang is, het zadel past verder goed en het zitgedeelte zit ook wat verder naar voren, iig, Lindey heeft er geen last van :)[/quote]

Als ik nog even goed kijk denk ik dat hij echt wel te lang is. Aan de voorkant ligt hij ook niet echt lekker volgens mij en te ver naar voren. Dus als je hem goed legt zal hij echt te lang zijn vermoed ik.

Welk merk zadel is het en is er een zadelpasser bij geweest?

LoesLucy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:07

Leuke foto's, 1 tip probeer rechter op te zitten.

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:11

He, is niet (vlakbij) well?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:12

Leuke fotos! Plezier straalt er van af, Maar ik kan wel duidelijk zien dat het zadel niet goed past, en als je met een slechtpassend westernzadel gaat rijden kan dat wel beschadiging oplopen aan je paardje zn rug... Heb je hem officeel laten aanmeten? En ik ben bang dat je nog veel western riders hier tegenkomt die er wel comentaar op gaan geven :),..
Trouwens als jeje teugels in een hand wilt houden, moet dat op een andere manier, vind het zelf heel moeilijk om dat uit te leggen want ik ben ook nog geen expert haha :)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:12

D_Desteny schreef:
Dankjewel,

het zadel is inderdaad aan de lange kant, maar het is ook een beetje gezichtsbedrog omdat de pad lang is, het zadel past verder goed en het zitgedeelte zit ook wat verder naar voren, iig, Lindey heeft er geen last van :)

Als ik nog even goed kijk denk ik dat hij echt wel te lang is. Aan de voorkant ligt hij ook niet echt lekker volgens mij en te ver naar voren. Dus als je hem goed legt zal hij echt te lang zijn vermoed ik.

Welk merk zadel is het en is er een zadelpasser bij geweest?
[/quote]

Ik had sowieso geen commentaar-loos topic verwacht :+, maar het zadel ligt goed, het ligt indd ver naar achteren maar nog wel goed.. ze heeft er sowieso geen last van, en dat vind ik belangrijk.
En volgens de zadelpasser ligt dit zadel ook goed, dus ik vertrouw erop dat het geen kwaad kan :)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:13

_Tess schreef:
He, is niet (vlakbij) well?

Klopt, dit is in Nederhemert ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:14

Oh trouwens ik zou wel een kinriempje er aan doen! In het begin gebruikte ik een neusriem van een engels hoofdstel :)

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 23:15

AustriaTrick schreef:
Leuke fotos! Plezier straalt er van af, Maar ik kan wel duidelijk zien dat het zadel niet goed past, en als je met een slechtpassend westernzadel gaat rijden kan dat wel beschadiging oplopen aan je paardje zn rug... Heb je hem officeel laten aanmeten? En ik ben bang dat je nog veel western riders hier tegenkomt die er wel comentaar op gaan geven :),..
Trouwens als jeje teugels in een hand wilt houden, moet dat op een andere manier, vind het zelf heel moeilijk om dat uit te leggen want ik ben ook nog geen expert haha :)

Zadel is volgens de zadelpasser in orde :)
Ik heb een heel makkelijk paardje, en kan haar zelfs blind rijden, het is meer voor het 'western idee' die teugels :')

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:15

Gaaf Marleen!! <3

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:16

Bubbleee schreef:
AustriaTrick schreef:

Zadel is volgens de zadelpasser in orde :)
Ik heb een heel makkelijk paardje, en kan haar zelfs blind rijden, het is meer voor het 'western idee' die teugels :')

Dan kan ik je mischien beter een pad aanraden die wat korter is , ( heb ik ook haffies zijn wat korter) dus een met een 'vrije schoft' of een korte pad :)
Braaf paardje heb je!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:16

Deze foto's doen me denken aan mezelf een aantal jaar terug. Had ook zo'n goedkoop zadel gekocht, wat net zo slecht lag als de jouwe en was er destijds ook helemaal blij mee. Gelukkig heeft bokt me de ogen geopende en ligt het nu in de garage met een dikke laag stof. Meid je zadel druk verschrikkelijk op zijn schoft en schouder en komt vanachter omhoog. Dat dit vanaf de foto's al te zien is, is geen goed teken. Daarbij vind ik het geen westernrijden, op één hand terwijl het neckreining nog niet eens bevestigd is en de aanleuning te wensen over laat. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een goede (!) zadelmaker die je een leuk tweedehands zadel kan verkopen dat goed past, want hiermee ga je problemen krijgen. Zouden een paar echte lessen westernrijden niet wat voor je zijn? Je paard doet namelijk erg zijn best, dat is te zien vanaf de foto's. Ik weet zeker dat met goede begeleiding je dadelijk een echte westernhaflinger hebt.