Nog even een terugblik op 2009 & 2010 !
Eind Januari stond Spot even in een box omdat de hoefsmid er was, maar Spot zou Spot niet zijn om even te laten merken dat hij het daar niet mee eens was. Spot gaf een bok in stal, knalt tegen de voerbak aan en had zo een scheurtje in zijn griffelbeentje opgelopen. Omdat de breuk recht stond en Spot er geen pas kreupel op liep was de behandeling wandelen, wandelen en wandelen, 6 weken lang.
In Maart mochten we langzaam weer gaan opbouwen, maar Spot was een bommetje geworden en wilde niks liever dan even los, en dat mocht hij dan eindelijk in Maart. En dat hij klaar was met de wandelingen was duidelijk te zien..........

1.

In Maart hebben wij alles weer rustig opgebouwd, maar het herstel ging vanaf toen hartstikke goed. Eindelijk was het groene licht daar om in April weer onze favoriete bezigheid uit te voeren; naar buiten

2.

Oh oh wat heb ik mijn handen vol gehad aan hem tijdens ons eerste weekendje buiten, maar wat was het genieten van dit uitzicht!
In April was het prachtig weer, een mooi moment om even wat plaatjes te schieten.
3.

4.

Heerlijk genieten, en zo relaxed.
5.

En vol vertrouwen

In Mei hebben wij vooral veel buiten gereden, en daar was onze rit met het gouden randje! Een échte strandrit, inclusief draf én galop. Spot was nooit zo'n held op het strand, maar deze avond heb ik hem zelf laten kiezen wat hij wilde, en hoe snel. En uiteindelijk sprong hij aan in een heerlijk relaxed galopje. Voor ons een van de mooiste ritjes dit jaar.
6.

De rit met het gouden randje!
7.

Samen luieren in het weiland is ook een van onze hobbys.
In Juni was het eindelijk zo ver, weer naar "huis"! De plek waar Spot en ik ons het meest thuis voelen, de Veluwe! 4 dagen lang genieten, en 88.83km erbij in ons logboek.
8.

9.

Ook dit jaar weer een homevideo van onze dagen op de Veluwe:
http://www.youtube.com/watch?v=M3XONnP9l30

In Juli hebben wij wederom veel buiten gereden als het eens droog was, maar voor de verandering hebben wij de camera lekker thuis gelaten.
In Augustus was het wel weer eens tijd om hem op de foto te zetten, mijn showbink;
10.

11.

In September was het zo ver, weer lekker een weekendje richting de Veluwe. Ditmaal Laag Soeren op de Hoge Veluwe. Ons doel was om burlende herten te spotten, net als vorig jaar. Helaas dit jaar heel ver weg gehoord, en geen succes. Wel een geweldige nachtrit gemaakt in het maanlicht en in het bijzijn van wilde zwijnen. Spot deed het werkelijk ge-wel-dig, jeetje.. wat ben ik onbeschrijvelijk trots op hem

12.

Mijn woeste knappie
13.

Met mijn favoriete en vaste Veluwe vriendinnetjes! Een van hun is ook de fokster van Spot, en is het toch wel heel bijzonder om zo nog jaren met elkaar te genieten.
In Oktober heb ik Spot lekker mee genomen om te wandelen op het strand, heerlijk even uitwaaien en altijd heel veel bekijks van iedereen die op het strand loopt.
14.

In November en December zijn wij druk bezig geweest met het afkicken van het buiten rijden, even een paar maandjes rustig aan want er zitten zoveel gereden kilometers in 2011.
Spot is echt mijn maatje, wat beleef ik toch elk jaar weer prachtige momenten met hem. En ik kan niet wachten om 2012 weer met hem te mogen beleven.