[WN] Dravebier @ Farmers Field Trail

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Dravebier @ Farmers Field Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 00:42

Het was een mooie, vermoeiende, gezellige en vooral érg leerzame dag, zowel voor mijzelf als voor mijn Dravebier. Inmiddels is-ie 18 jaar jong en je zou denken dat-ie wat van de wereld heeft gezien: in een vorig leven SGW gelopen, acht seizoenen endurance achter de rug en inmiddels ook al wat ervaring in TREC en trail. Maar soms hè, soms is het allemaal zo overweldigend voor dat drukke Dravebierenkoppie... dat je blij bent dat je je stoere dravervriendinnetje Tammy bij je hebt. :+:

We begonnen met een op- en afsprong, de Cliff Hanger. Koekje voor knolletje met SGW-verleden. ;)

Afbeelding

Slepen is niet Retjes sterkste kant, hij vindt het meestal eng. Als hij kan zien wat hij sleept gaat het beter. Dus deden we het alleen achterwaarts, voor de helft van de punten. En zo ben je dan toch ineens een Working Horse, bezig met Log Dragging. :)

Afbeelding

Toen het grote veld op. En zoals verwacht: vrijwilligers in rode shirts op stoeltjes op een open veld zijn eng := maar gelukkig wilde Tammy voorop. Vervolgens mochten we achterwaarts om een kooi met kakelende haantjes heen. Af en toe even wat richting kwijt %) maar het ging nog best aardig.

Afbeelding

Vervolgens mochten we Sikko }:0 uit z'n hokje gaan halen (KLIK) en subtiel dan wel minder subtiel in z'n weitje dumpen (KLIK - actie Wendy). :D

De volgende opdracht was iets met grote ballen. Die had Ret al halverwege het veld gespot. Ret is geen vriendjes met grote ballen. Deze keer kwam daar ook iets lomps aan een bezemsteel bij kijken, dus helemaal feest. Wendy en Tammy hadden al heel vlot gescoord in het belang van het groepstotaal, wij bedankten even voor de eer - dit met het oog op de veiligheid van onszelf en omstanders. :D

Tammy was tot nu toe steeds de meest heldhaftige van de twee geweest. Bij het bruggetje even niet. Ret greep zijn kans en liet zien dat bruggetjes over stromend water helemaal niet eng zijn na zelf wél eerst de boel grondig vanuit stilstand geïnspecteerd te hebben. O:)

Afbeelding

Daarna kwamen drie hindernisjes die we in galop namen (dan tilt-ie tenminste z'n benen op) en vervolgens mochten we te paard een regenjas aantrekken. Thuis hadden we wel eens geoefend met een blauwe jas, vandaar dat we in eerste instantie de jas op de paal niet konden naderen: deze was namelijk groen. En dat is anders. Maar Ret was uiteindelijk toch overtuigd en ook onder de poort door langs het hooinet was geen probleem.

Tja. En toen de wip. Doet-ie het of doet-ie het niet. Hij deed het! *\o/* maar op het moment dat de wip naar voren kantelde dacht Ret dat-ie gelanceerd werd. En toen werd ik bijna gelanceerd. :=

Afbeelding

De sidepass over strobalen hebben we overgeslagen, die beheersen we gewoon niet goed genoeg. Voor het postpakketje bleek ik een handig clipje aan mijn zadel te hebben, dus dat scheelde weer wat creatief gezeul. De Challenge of Trust bleek een echte Challenge. Afzadelen, daarna een geblindeerde vliegenkap op, aan de hand door de slalom (op een cirkel), kap weer af en de trailer in. Valt nog niet mee, een blind paard begeleiden. De trailer was blauw terwijl wij een grijze hebben. En dat is anders. Thuis ren je er zo in, hier moest eerst even goed gekeken worden, maar de tweede poging ging vloeiend. Je wordt er wat druk van in het hoofdje (zowel paard als ruiter) en dan ben je blij dat je vervolgens een stukje door het bos mag draven. :):)

Midden in het bos stond een hek. Een rood metalen hek. Heel vreemd. Dat vond Ret ook. En hekken openen en sluiten is weer niet zo'n sterk punt van ons, maar uiteindelijk lukte het toch. Roofdieren spotten door de verrekijker was wat lastig (ik geloof dat ik wolven aanzag voor jachtluipaarden - organisatie, hoeveel waren het er nou?). En bij de volgende opdracht mochten we het postpakketje stempelen en in de brievenbus stoppen. Opgeruimd staat netjes. :j

Terug naar het grote veld, dus ook terug naar de fotografen. Daar stond een trap. What Goes Up Must Come Down, een toepasselijke naam voor deze hindernis. Tijdens de eerste poging schrok Ret zo van zijn eigen heldhaftigheid dat-ie opzij van de trap sprong. Ik dacht even dat-ie het nu misschien niet meer zou doen, maar de tweede poging ging juist stukken beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat hupje. :=

Toen door de tunnel. Tunnels kennen we, maar dit was 'best een enge' aldus Ret. Thuis zit er geen dooie koiboi in. En net toen ik besloot om 'm aan de hand te nemen ging Tammy voor. Ret dacht 'hee, waar ga jij heen zonder mij??' en vergat op slag wat er nou zo eng was aan dat ding. :+

Afbeelding

Het brandmerken duurde een eeuwigheid. Ret was niet gecharmeerd van het brandmerk, niet van die enorme asbak en al helemaal niet van die houten koe. Toch gelukt. }:)

Toen kregen we Retjes specialiteit: het water! :):) en Tammy volgde zonder problemen.

Afbeelding

Vervolgens de meest geweldige hindernis van het hele parcours: de Rocky Mountain Trail! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

We sloten af met iets wat we nog nooit eerder hadden gedaan, namelijk koeiendrijven }:0 - en dat was leuk!

Afbeelding

Afbeelding

En toen... was het kwartje op. Bij ons allebei. Na een rit van 2.5 uur vooral stappen en 20 hindernissen waren we vermoeider dan na 80 km endurance :)) maar dan vooral tussen de oren. Zó veel indrukken, zó veel gedaan en gezien en vooral geleerd. Ik heb al wat plannetjes om dingen thuis te gaan oefenen, en de FFT of een soortgelijke rit is zeker voor herhaling vatbaar! +:)+

Nog meer foto's in het verslag van Wendy: [WN-ITP] Tammy @ Farmers Field Trail. 8-)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:17

Wat zag het er dit jaar ZOOOO gaaf uit *D Jullie hebben echt fun gehad, het plezier straalt van de foto's :D

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:18

ik zag de foto's van wendy net ook al, leuk hoor! en een knap paardje die dravebier!

Suzan_bobar

Re: Dravebier @ Farmers Field Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:34

Wauw ook al zo'n veelzijdig paard. Leuk hoor!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 01:36

Wat gaaf zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 03:16

Wat gaaf, Karin! Erg leuk verslag! :D

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:19

Super leuk en leuke foto's ook!!! (ff offtopic: waarom staat dit eigenlijk bij de western foto's?)

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:43

super gedaan, je hebt een goede vertrouwingsband met je paard!! mooie foto's ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:48

Wat ziet dat er gaaf uit zeg! Er zitten best wat pittige opdrachten tussen, ik kan me voorstellen dat het vermoeiend was. Maar zo te zien was het vooral erg leuk. :)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:55

Dit ziet er leuk uit!
Moet fijn zijn om dat allemaal met je paard te kunnen doen!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:56

Wat een gewéldige hindernissen !! De organisatoren hebben alweer hun best gedaan ! Petje af. Volgende keer in het zuiden des lands ? :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:41

birdybirdy schreef:
Super leuk en leuke foto's ook!!! (ff offtopic: waarom staat dit eigenlijk bij de western foto's?)

Boomstammen slepen, sidepass, hekken open en dicht doen, koeien drijven... En het postpakketje kwam rechtstreeks van de Pony Express. :))

Meer info over de FFT (met link naar de website): [WN-EV] Farmers Field Trail, zo 23 mei, Koekangerveld

Er deden wel vooral westerncombinaties (of sowieso combinaties in westernoutfit) mee, maar de rit was voor iedereen die het leuk vindt om de uitdaging aan te gaan met (trail)hindernissen in het open veld. Er zaten enkele TREC'ers bij de prijswinnaars! :j

Overigens hadden Jeddah en SusanW het fantastisch georganiseerd, overal was aan gedacht en de sfeer was super! 8-)
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-05-10 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:44

Stoere Ret! +:)+ Samen durven ze een héleboel :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 08:48

Ret en Tammy hebben elkaar idd geweldig geholpen! +:)+

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:03

Wat een geweldig verslag en dito foto's!!
Wat weet de organisatie toch geweldige uitdagingen te creëren!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:27

Hier ook alweer zo'n leuk fotoverslag! Stoere foto dat je bijna gelanceerd werd op de wip ;)

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:41

haha, had al bij je maatje gepost, maar wat ontzettend gaaf !!
Alleen die wip lijkt me zo ontzettend eng :oo
En de rocky mountain trail :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:54

Ziet er erg gaaf uit. De organisatie was zo te zien weer top en je verslag is geweldig.

Ik had de FFT ook al als meelezer gevolgd en over deelname dit jaar gedacht maar we zijn duidelijk nog niet zo ver.
Jullie wel. Nog veel plezier samen maar dat zal zo te zien wel lukken!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:59

Wat een leuk verslag!
Wat een mooi paardje!
En wat stoer zijn jullie!
:D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:36

Mooi verslag!
We kunnen vragen of ze volgend jaar het rode hek vervangen door een picknicktafel?
Als Ret dat fijner vind? :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:37

Haha, was jij dat bij die hindernis? :))

Alleen als-ie 'm mag springen dan, want zomaar een loslopende picknicktafel in het bos, dat 'hoort' ook niet hoor! :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:38

Jup, hihihi om te springen ja :D
Erdoorheen wil denk ik niet :+

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:50

Toppers! Ja, het is best vermoeiend zoveel indrukken op een dag, jullie hebben het super gedaan! Volgens mij precies andersom qua moeilijk/makkelijk om dan wij, hahah ze zouden een goed team zijn die twee van ons

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:57

Ontzettend leuk om te zien wat jullie doen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 11:02

dapperdier schreef:
Toppers! Ja, het is best vermoeiend zoveel indrukken op een dag, jullie hebben het super gedaan! Volgens mij precies andersom qua moeilijk/makkelijk om dan wij, hahah ze zouden een goed team zijn die twee van ons

Jullie zijn echt veel te goed man! :oo Gefeliciteerd met jullie 1e plek, wat een punten! +:)+