Tijd voor een heel fototopic speciaal voor hem.
Iedereen kent hem voornamelijk als de westernhaflinger, maar hij is veel veelzijdiger.
Ik heb hem op 20 december 1987 gekocht en sinds 16 januari 1988 is hij bij mij gekomen.
Ik heb hem zelf rustig ingereden en een kennis van mij heeft geholpen hem te betuigen.
In eerste instantie zijn we dressuur gaan rijden en heel veel in het bos.
We hebben ook nog een poosje wedstrijden gereden; we waren L2 met winstpunten.
Hier een foto van een dressuurwedstrijd (ergens rond 1989/1990/1991)

Ook heb ik endurance met hem gereden, maar door tijdgebrek voor de trainingen zijn we daar na drie wedstrijden weer mee gestopt.
Dat dressuur beviel toch niet zo goed, mede ook doordat het toen nog niet echt geaccepteerd was dat je dressuur bij de paarden mee reed met een pony.
Ik heb toen een westerndemonstratie gezien van Jan Zweers (in 1992) en vond dat helemaal mijn ding.
Ik ben toen gaan lessen en nooit meer gestopt met het westernrijden.
Ondertussen had ik al een westernzadel en daarmee heb ik ook de Elfstedentocht te paard gereden in 1993

En ben ik met hem op vakantie in Belgie geweest.

Maar de meeste bekendheid heeft hij toch wel gekregen als de “Alpenquarter” die zo supergoed was in de trail.
Heel veel wedstrijden en demonstraties heb ik met hem gereden.
Enkele van zijn mooiste resultaten zijn:
1999 All Round Open Nederlands Kampioen
2000 Nederlands Kampioen senior trail en Nederlands kampioen amateur trail en Reserve kampioen all round open
2001 Reserve kampioen all round amateur
Hier een foto tijdens de avondshow van Paard ‘94

Het Wran NK in Ermelo in 1995; klaar voor de horsemanship.

De Autotron Freestyle trail in Rosmalen in 1997
http://img217.imageshack.us/img217/8241 ... ineup1.jpg
En de Freestyle trail in Zwiep in 1997
http://img705.imageshack.us/img705/2280 ... ineup1.jpg
http://img237.imageshack.us/img237/2073 ... onique.jpg
Maar ook aangespannen heeft hij altijd met veel plezier voor de wagen gelopen.
Hier tijdens de Kastelentocht in Doorn in 1997, waar we de aanmoedigingprijs voor de jonge menner kregen.

En een foto van de NK revanche show tijdens Jumping Amsterdam in 1999, waar ik met Silvester 1e werd in de pleasure en in de trail.

All round kampioen 1999 op het Wran NK in Giesbeek.

In 2000 werden we oa. Ned. Kampioen Senior trail.

Daarna ben ik wat minder wedstrijden met Silvester gaan rijden, ook omdat ik wat meer met m’n andere paard ging starten.
Maar op de Wran jubileumshow in Marienheem in 2005 heeft Silvester nog een keertje laten zien dat hij nog steeds hartstikke goed een trailparcours kan lopen.
De wedstrijden heeft hij daarna vaarwel gezegd, maar voor allerlei leuke andere dingen is hij altijd wel te vinden.
Hier tijdens de Northern Trail Ride in 2007.

Of als gids tijdens de Appaloosatrail in Maarsbergen (nu even kinderpony dus).

Ook geniet hij nog steeds van het aangespannen rijden, zo kunnen we lekker met het hele gezin op pad.
http://img146.imageshack.us/img146/1011 ... 1klein.jpg
2009 was een enorm pechjaar voor Silvester.
In februari van dat jaar haalde ik hem hartstikke kreupel uit het land. In eerste instantie was niet duidelijk wat er nou was. Maar al gauw bleek dat hij bij allebei z’n voorbenen de oppervlakkige buiger helemaal kapot had.
Het zag er vrij hopeloos uit, maar ik wilde hem toch de kans geven. Want hij hoefde niets meer, alleen nog maar genieten van z’n oude dag bij ons in de wei.
Na meer dan 1 jaar stilstaan ben ik nu heel rustig wat met hem gaan opbouwen.
In de winter rustig wat rondstappen voor de slee.

En als grote knuffelpony voor de kinderen doet hij ook heel goed z’n best.

Mijn dagelijkse uitzicht vanuit het keukenraam; ik hoop dat ik daar nog heel lang van mag genieten.

En nu ben ik ondertussen al zover dat ik wat hele rustige bosritjes met hem heb gemaakt.
Onbeschrijvelijk hoeveel we daar allebei van genieten.
Dat had ik nooit meer durven hopen na die blessure van vorig jaar.
Ik hoop dan ook heel erg dat ik samen met m’n maatje nog veel mooie ritjes mag gaan maken de komende tijd en dat ik nog jaren van hem mag genieten.