Jemyma (spreek uit als 'Jemaima') is een zwarte Quarter Horse merrie van 10 jaar oud, gisteren heb ik haar voor de 4e keer gereden (nouja, eigenlijk de 3e, want de eerste keer was een half jaar geleden en dat was een draaaaama
) en toen zijn er een paar fotootjes gemaakt die ik wel wilde laten zien
Ik ben krap een jaar geleden overgestapt op het westernrijden, daarvoor had ik eigenlijk al heel lang niet meer gereden en ook niet meer dan een beetje 'basis' Engels dressuur
De eigenares van Jemyma is nu op vakantie naar Mozambique en komt over 2 weken weer terug, tot die tijd heeft ze gevraagd of ik haar paardje zo nu en dan wil rijden, en dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg
Er zijn eigenlijk maar heel weinig foto's gemaakt van het rijden en ook niet van de galop, dit staat namelijk op de film, maar op een of andere manier is het een heel raar bestandje die je niet kunt uploaden en ook bijna niet eens af kunt spelen, en het duurt uuuuren om hem om te zetten naar een normaal bestandje, dus dat gaat 'm denk ik niet worden... maar op verzoek kan ik wel wat screenshots eruit halen voor het idee
Jemyma heeft echt een totaal andere 'gebruiksaanwijzing' dan het paard wat ik normaal gesproken rijd en het heeft dan ook even geduurd voordat ik haar een beetje doorhad en we elkaar begrepen, maar het nu steeds beetje bij beetje iets beter
Ze heeft ook de neiging om, als je haar aan laat draven, ineens heeel hard te gaan en d'r hoofd de lucht in te gooien waardoor je alle kanten op stuitert, want ze heeft echt een verschrikkelijke draf
Ik probeer haar dus ook steeds rustiger maar wel actief en verzameld te laten draven ('jog' komt misschien wel in haar woordenboek voor, maar je moet lang zoeken) zodat ze niet zo hoog opgooit
Ze wordt voornamelijk reining gereden en beheerst ook alle onderdelen zoals stops, spins rollback ect, maar dit staat allemaal niet op de foto
Ik weet dat de eigenares naast reining ook wel eens pleasure wedstrijden met haar heeft gestart, maar ook niet veel meer dan dat
Een veel te lang verhaal voor veel te weinig foto's, maar anyway, enjoy!

En niet vergeten om een berichtje achter te laten, he? Doeidoei

)
Als ik hem omzet naar een normaal filmbestand (zodat ik 'm kan uploaden) blijft er alleen nog maar geluid over en geen beeld, en daar hebben jullie ook niet echt veel aan denk ik