[WN] EM Jemyma @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

EM Jemyma @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:51

Hoihoi :wave:

Jemyma (spreek uit als 'Jemaima') is een zwarte Quarter Horse merrie van 10 jaar oud, gisteren heb ik haar voor de 4e keer gereden (nouja, eigenlijk de 3e, want de eerste keer was een half jaar geleden en dat was een draaaaama :o ) en toen zijn er een paar fotootjes gemaakt die ik wel wilde laten zien :D
Ik ben krap een jaar geleden overgestapt op het westernrijden, daarvoor had ik eigenlijk al heel lang niet meer gereden en ook niet meer dan een beetje 'basis' Engels dressuur :\
De eigenares van Jemyma is nu op vakantie naar Mozambique en komt over 2 weken weer terug, tot die tijd heeft ze gevraagd of ik haar paardje zo nu en dan wil rijden, en dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg *D
Er zijn eigenlijk maar heel weinig foto's gemaakt van het rijden en ook niet van de galop, dit staat namelijk op de film, maar op een of andere manier is het een heel raar bestandje die je niet kunt uploaden en ook bijna niet eens af kunt spelen, en het duurt uuuuren om hem om te zetten naar een normaal bestandje, dus dat gaat 'm denk ik niet worden... maar op verzoek kan ik wel wat screenshots eruit halen voor het idee :P
Jemyma heeft echt een totaal andere 'gebruiksaanwijzing' dan het paard wat ik normaal gesproken rijd en het heeft dan ook even geduurd voordat ik haar een beetje doorhad en we elkaar begrepen, maar het nu steeds beetje bij beetje iets beter ;) Ze heeft ook de neiging om, als je haar aan laat draven, ineens heeel hard te gaan en d'r hoofd de lucht in te gooien waardoor je alle kanten op stuitert, want ze heeft echt een verschrikkelijke draf _O- Ik probeer haar dus ook steeds rustiger maar wel actief en verzameld te laten draven ('jog' komt misschien wel in haar woordenboek voor, maar je moet lang zoeken) zodat ze niet zo hoog opgooit :=
Ze wordt voornamelijk reining gereden en beheerst ook alle onderdelen zoals stops, spins rollback ect, maar dit staat allemaal niet op de foto :( Ik weet dat de eigenares naast reining ook wel eens pleasure wedstrijden met haar heeft gestart, maar ook niet veel meer dan dat }:0
Een veel te lang verhaal voor veel te weinig foto's, maar anyway, enjoy! :Y)

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En niet vergeten om een berichtje achter te laten, he? Doeidoei :evaw:

Marlinda

Re: EM Jemyma @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:50

Hee ive!

Wat leuk dat je weer nieuwe foto's van het rijden hebt. :)
Dat werd weer eens tijd. :D

Leuk paardje hoor! Jullie zien er samen leuk uit. :)

Over het rijden zelf kan ik niks zeggen, ik weet niks van western. :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:37

Moderatoropmerking:
Ik heb de dubbelposts ed even voor jullie opgeruimd, zo is er weer een 'schoon' topic. :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:59

heey!

ziet er leuk uit!
wel vind ik dat je een langere broek moet krijgen, ziet er een stuk mooier uit!:P (sorry pap en yolande.. :Y) )
en wat een mooi zadel <3

Xx

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:06

Ziet er leuk uit zeg! Lekker ontspannen.
Leuk dat je op haar mag rijden, dan heb je direct wat ervaring bij :D
En wat is ze mooi!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 17:19

Marlinda schreef:
Hee ive!

Wat leuk dat je weer nieuwe foto's van het rijden hebt. :)
Dat werd weer eens tijd. :D

Leuk paardje hoor! Jullie zien er samen leuk uit. :)

Over het rijden zelf kan ik niks zeggen, ik weet niks van western. :P

Thanks, Mar ;) Tot vrijdag dan maar, he? 8-)

Horse_Driver schreef:
heey!

ziet er leuk uit!
wel vind ik dat je een langere broek moet krijgen, ziet er een stuk mooier uit!:P (sorry pap en yolande.. :Y) )
en wat een mooi zadel <3

Xx

Hey Nien :D

Ik heb die broek juist gekocht omdat hij zo lang is, want als ik hem gewoon aan heb hangt ie op de grond := Maar als ik ermee ga rijden 'kruipen' die broekspijpen steeds verder omhoog, heel vervelend! Eerst stopte ik steeds om ze weer omlaag te trekken, maar ondertussen heb ik het een beetje opgegeven :+

Aria_zz schreef:
Ziet er leuk uit zeg! Lekker ontspannen.
Leuk dat je op haar mag rijden, dan heb je direct wat ervaring bij :D
En wat is ze mooi!

Dankjewel :D En ik ben er inderdaad heel blij mee, aangezien ik dit jaar wat wedstrijdjes wil gaan starten is alle ervaring welkom, leer steeds meer bij :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:54

hey, wat leuk dat je haar voor de eigenaresse mag rijden.
Het ziet er goed uit hoor.
Het lijkt wel alsof ze heel arm bespierd is als ik de eerste foto bekijk.
Dan is het wel heel belangrijk dat je haar iig verzameld houdt.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:02

Ik ken Jemyma nog toen ze bij ons op stal stond in Halle, had de eigenaresse haar net gekocht. Misschien iets meer eten? Want ze is wel wat mager voor een quarter.....
Verder vind ik het er keurig uitzien. Denk er wel om dat je niet voorover valt, lekker op je broekzakken zitten!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:13

Bedankt voor jullie reacties en tips :)
@meikie, Wat grappig, ik wist niet waar ze vandaan kwam, nu dus wel :D En ik vind haar idd ook niet dikste, maar niet zo extreem dat het me zorgelijk leek. Zoals ik al zei is de eigenaresse er nu niet en het is natuurlijk ook niet mijn paardje, maar volgende keer als ik op stal ben zal ik het er wel even over hebben met mijn instructrice, kijken wat zij ervan vind ;) In ieder geval bedankt dat je het nog even meldt ! :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:14

Leuk hoor! Mooi paardje!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 22:05

simodi schreef:
Leuk hoor! Mooi paardje!

Thanks :D Ik zal het tegen d'r zeggen (zowel de eigenares als het paard zelf _O- :') )

Q_vdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:12

Waaah, ik vind je paard schattigg !!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:33

Q_vdBerg schreef:
Waaah, ik vind je paard schattigg !!

Het is niet mijn paard... :+ Staat ook in de beschrijving, maar ze is inderdaad wel leuk en lief hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:24

Mooi paard hoor! Ziet er ook lekker ontspannen uit :j

Die Buckskin uit je avatar is ook echt mooi zo te zien :o

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:27

Miss_Montana schreef:
Mooi paard hoor! Ziet er ook lekker ontspannen uit :j

Die Buckskin uit je avatar is ook echt mooi zo te zien :o

Dankjewel :D En ja, dat is het paardje waar ik normaal gesproken op rijd, ook zooo'n lekker ding <3

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:53

Ik heb nog geprobeerd om voor het filmpje te regelen, maar zonder succes ;( Als ik hem omzet naar een normaal filmbestand (zodat ik 'm kan uploaden) blijft er alleen nog maar geluid over en geen beeld, en daar hebben jullie ook niet echt veel aan denk ik _O- Maar ik heb hier wel een boel screenshotjes uit de film, en poeh.. dat is ook confronterend hoor! :o Ik heb expres ook de minder fijne momentopnamen erbij gedaan i.p.v. alleen de mooie plaatjes, want daar leer je het meest van natuurlijk :Y)
Zoals ik al zei, dit paard zit totaal anders in elkaar dan het paard wat ik anders altijd heb gereden, bij haar waren de problemen vooral dat ze tijdens de galop of steeds terugvalt in draf en je constant been moet blijven geven om haar voorwaarts te houden of dat als ze eenmaal fanatiek is, zich juist helemaal 'oprolt' (oftewel neus tussen d'r voorbenen) en op de rechte lijnen als een speer gaat en je d'r juist bij je moet houden... dit paard is juist qua tempo heel stabiel, maar het is bij Jemyma wel een uitdaging om haar hoofdje naar beneden te houden.. ze loopt het liefst naar andere dingen te kijken :')

Galop links en rechts + wissel
Galop linksom

Volgens mij zijn dit er wel genoeg, toch? :=

En wel een beetje lief zijn, he? ;) Tips zijn altijd welkom!

tinkhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:09

Leuk paard!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:17

Ziet er mooi uit, ik vind dat je er goed op zit, mag iets meer ontspannen.
Verder mag je van voren meer loslaten.
Mooi paard en veel succes verder :)

NikkiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:32

Mooi paard! Apart die zwarte kleur, erg mooi.