[WN] Onze nep QH met beginnend western ruiter...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onze nep QH met beginnend western ruiter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:20

We zijn L2 dressuur maar eigenlijk trok het western mij heeel erg.Ben met een vriendin meegeweest naar Ed gosen een poos terug en vond het echt super. De zoon van mijn merrie heb ik een poosje terug verkocht, had hem net beleerd en dat meisje is er western mee gaan rijden.. Dat gaf ook al een beetje de doorslag...

Nouja kijk en geniet en geef vooral tips maar wees wel een beetje lief want wij beginnen net :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
koppie begint te helen.. (zomereczeem.. ;( )

Afbeelding
:)

Afbeelding

Afbeelding

HubbaBubba

Re: Onze nep QH met beginnend western ruiter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:25

Wat een enorm leuk dier!!
Ik heb niet veel sjoege van western rijden, maar zelf vind ik dat het erg neigt naar dressuur, maar dan met westernzadel en hoofstel.
Niet naar bedoeld, dat zeker niet!
Ik als dressuurprikker vind het er erg relaxed uitzien, maar meer nog op dressuur lijken?!?!?!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:25

Alhoewel het 'western' er nóg niet afspat, heb je hem wel lekker aan het lopen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:31

Haha dat viel mij zelf ook al op! Ik heb paarden getraind en Afgericht als werk in de dressuur en dat zit er echt in gebakken Haha! Maar zal wel veranderen als Ik vol op ga lessen hihi

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:42

Ja hoor, dat heeft gewoon tijd nodig :) En datgene wat erin gebakken zit, hoeft niet persé negatief te zijn hoor :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:11

tip 1: weg dat verschrikkelijke engels-zweepje :-)
(als we dit al nodig hebben doen we dat heel stoer met het uiteinde van de teugel)
verder ziet er netjes uit, mag wat 'relaxter' en minder continu direct contact met de mond

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:36

Ik heb 1 paard gereden die ik standaard met zweepje reed hoor :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:44

Ziet er er al netjes uit!
Leuk, zo'n alpenquarter :D
Kan een momentopname zijn, maar op de foto's laat je telkens je rechterschouder zakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:10

Ik was toch al van plan de zweep binnenkort weg te laten, omdat Ik me aan t voor bereiden was op de m :) dus dat engelse zweepje gaat wel weg Haha!

Ik zal eens letten op die rechterschouder! Ik heb best een verleden met mijn rug en schouders, en t is ook voor mij zelf belangrijk dat ik recht zit!
bedankt voor de tips :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:13

Ziet er goed uit hoor!
De basis van de western verschilt imo sowieso niet zo heel veel met dressuur.....ik gebruik ook heel veel dressuuroefeningen in de basis van mijn paard...

Wat sneu van z'n koppie.... :(:) hopelijk is het snel over....

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:19

Wat leuk dat ik de doorslag heb gegeven :o Het ziet er goed uit hoor! Nu gaan moeder en zoon western :D Wel sneu van dr koppie inderdaad :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:13

jaaa leuk he haha! Haar koppie is wel aan het helen door een zalfje maar heeft tijd nodig...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:15

Wat smeer je erop? Ik denk dat Sudocreme heel goed zou zijn :j

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:24

je paard vraagt zelf al lekker naar beneden heb ik het idee. Geef die ruimte maar! ik zou de teugels wat door mijn handen laten glijden. Ik denk dat je al best aan wat langere teugel kan rijden! top!
mocht je paard dan toch omhoog komen met het koppie kan je ze altijd weer ietsje aannemen. Achterhand eronder houden zodat je paard wel over de rug blijft lopen en niet uit elkaar valt.

en zoals pienb zegt: engels zweepje maar weg. (gewoon omdat ik het niet zo mooi vind lijken en niet western vind) en mocht je je zweepje missen dan is daar altijd nog het uiteinde van je teugels idd. ;)

lekker doorgaan! succes!

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:40

Roos, wat leuk zeg dat je toch de beslissing hebt genomen! Viv als alpenquarter!
Komt vast helemaal goed met jullie! Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:52

trickywonder schreef:
je paard vraagt zelf al lekker naar beneden heb ik het idee. Geef die ruimte maar! ik zou de teugels wat door mijn handen laten glijden. Ik denk dat je al best aan wat langere teugel kan rijden! top!
mocht je paard dan toch omhoog komen met het koppie kan je ze altijd weer ietsje aannemen. Achterhand eronder houden zodat je paard wel over de rug blijft lopen en niet uit elkaar valt.

en zoals pienb zegt: engels zweepje maar weg. (gewoon omdat ik het niet zo mooi vind lijken en niet western vind) en mocht je je zweepje missen dan is daar altijd nog het uiteinde van je teugels idd. ;)

lekker doorgaan! succes!

Ik was voor het m1 aan het trainen, steedds meer oprichten e.d dus het is zo'n overgang! Bruikbare tips in ieder geval, dank!

Ha die wendy, leuk he? Hihi hoe ist met jouw aq dan!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:27

trickywonder schreef:

prsoonlijk vind ik dat dus een minder fijn advies, op het moment dat je je paard een tik geeft met de teugels doe je ook wat in de mond, dubbelstrijdige hulp dus, persoonlijk zie ik tien maal liever dat je ff rijdt met je zweepje ;)
mooie haflinger, kan fijn sjouwen zo te zien, vooral vasthouden die ruimte in de beweging!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:00

Ziet er lekker uit hoor :j
Zweepje is helemaal geen probleem, rij ik ook wel eens mee. Tikje met de teugels geeft vaak meer onrustige bewegingen.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 00:25

Loopt lekker je paardje.
Ik rij ook met een engels zweepje lekker een tik met de teugels en dan net als sommige meteen ff een ruk in de mond echt western!!!!!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:57

AAAAH, ben in love :D Ziet er goed uit Rose!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:08

susan schreef:
trickywonder schreef:

prsoonlijk vind ik dat dus een minder fijn advies, op het moment dat je je paard een tik geeft met de teugels doe je ook wat in de mond, dubbelstrijdige hulp dus, persoonlijk zie ik tien maal liever dat je ff rijdt met je zweepje ;)
mooie haflinger, kan fijn sjouwen zo te zien, vooral vasthouden die ruimte in de beweging!

heb gister even zonder zweep gereden, ze weet alleen precies wanneer ik die zweep wegdoe.... dan reageert ze wel, maar gallopeert bijvoorbeeld zonder sprong en ik moet dan zoooo duidelijk zijn tegen haar. nog even de zweep erbij dus en langzaam overgaan op zonder zweep rijden... (moest ik toch al, in M mag je geen zweep he bij dressuur)

Hoop zeer snel bij ed te gaan lessen en daar veel op te steken :Y)

bedankt voor je reactie!!

@stravero: leuk heee :D haha

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:03

Wat zit het er leuk uit ! :D.!!

En wat is Vi al opgeknapt zeg met dr gezicht ! :D.
k kom snel jullie in het echt bewondere.! hopelijk eind van de maand me rijbewijs ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:21

Ik zou haar wat losser laten en je handen lager en meer uit elkaar.
Dan vraag je het neusje naar beneden, soort van vw-nw in de dressuur.
Ik zou ook je kinketting iets strakker doen, maar kan een vertekend beeld geven op de foto.. ;)

Verder, érg leuk dat je overgestapt bent op western. Knap hoor, zo'n overstap, als je al bezig was met de M ;) Heeel dapper!

Ik waarschuw je alvast.. Eenmaal western, altijd western! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:46

Jaa gezellig co!

okee kin ketting iets strakker dus. Dat laatste, ojee.. Nou ik ga wel weer dressuur starten met onze toekomstige Kwpner Haha! En verder rijd ik nog een paard voor een vriendin regelmatig Haha is wel omschakelen! Kan niet wachten tot mijn 1e echte western les! Word nu wel geholpen door 2 vriendinnen die ook western hebben gereden dus dat is alvast handig! Bedankt voor de tips en de leuke manier hoe het gebracht word!alleen daarvoor al zou je western gaan rijden Haha!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:05

Ziet er leuk uit roos :D
Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen met mijn knollie....
Of western of dresuur :P
Maarja ga eerst maar eens kijken hoe het rijden gaat met dresuur zadel.. en dan misschien maar eens sparen voor een mooi western setje ;)

Veel plezier verder met Viv :D