Kort voor hij in training ging, heb ik die raadselachtige schrikreactie in de hoek van de bak eindelijk op weten te lossen (na hem te hebben laten behandelen door een osteopaat, nieuw zadel te hebben laten aanmeten, de paardentandarts alweer erbij te hebben geroepen en Digger de hoek van de bak uitvoerig te hebben laten bestuderen aan de hand).
Er zat een konijnenhol naast de bak onder de vlier! En aangezien wij midden in de bossen geen konijnenholen hebben in een bosrijke omgeving....vond meneer het nodig daar steeds die sprint te nemen.
De konijnen bleken inmiddels verhuisd te zijn door de geluidsoverlast van voorbij razende paarden.
Konijnenhol gedolven en het paard was niet bang meer in de bak.
En....een trainingsmaand in het vooruitzicht!De training is voor Digger zelf en voor mij de juiste beslissing is geweest - straks heb ik een geweldig paard om veilig en verantwoord mee buiten te rijden. En ik ben toch genoodzaakt zelf weer te gaan lessen!
Wie weet...misschien rijden we straks toch nog ooit eens een show?
Digger mei 2009, 1e les van Esther bij mij thuis;

Esther vond dat de basis van Digger en mij veel beter moest!
Hieronder juni, 10 dagen in training:

Hieronder 17 dagen in training:

En de aanzet naar de stop;

Digger is met Esther inmiddels al een paar keer naar buiten geweest, langs de weg, langs vrachtwagens, auto's, containers en een blikvanger....hij was superbraaf!
Straks wordt het dus intensief lessen om mij op niveau te krijgen!

Verbetering is duidelijk wel te zien