[WN] Nieuwe aanwinst Wimpy zoon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Westex

Nieuwe aanwinst Wimpy zoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 14:46

Een maand of 2 geleden hebben we een directe zoon van Wimpys Little Step kunnen kopen. Hij is van een Hollywood Dunit merrie die zelf zeer goed is geweest in de sport. Hij heet Pearls Little Dunit. Natuurlijk noemen we hem Wimpy, net zoals we onze Rooster zoon steevast Rooster noemen Knipoog Het plan is om Wimpy in 2009 op de Duitse en Italiaanse Futurity uit te laten brengen door Oliver Stein. Daarna komt hij naar Nederland.

Onderstaand 2 foto's en een filmpje. Toen we hem kochten was hij zadelmak en verder zo groen als gras. We zijn niet meteen gaan trainen omdat hij, waarschijnlijk door een groeistuip, ongelijkmatig gespierd was. In overleg met de dierenarts is hij even op rust gegaan en daarna is de training heel rustig opgepakt met uitsluitend draf. Nu kunnen we sinds 2 weken echt trainen en sinds afgelopen week heeft hij ook ijzers onder.

Het filmpje is van afgelopen zaterdag. Ik kon mijn ogen niet geloven dat hij zich in zo korte tijd zo ontwikkeld heeft OK dan! Anne Temme, de co trainer van Oli, rijdt hem in het filmpje. Zoals je kunt zien geeft ze duidelijke hulpen maar is ze nooit hard en werkt ze veel met beloning. 3 dagen geleden is ze ook met het begin van de spin begonnen. Achter in het filmpje zie je dat. Let ook op dat ze niet doorvraagt maar na 3 tot 4 keer voorlangs kruisen stopt en beloont. Die rondjes op het filmpje was ook alle spinnen wat ze in die sessie gedaan heeft.

Behalve zeer getalenteerd is Wimpy super slim, snel verveeld waardoor de training zeer afwisselingsrijk moet zijn, heeft hij een sterke eigen wil en is hij altijd in voor kattekwaad. Elke dag probeert hij wel iets waarvan hij weet dat het niet mag. Volgens Anne en Oli is hij echt iets bijzonders. En ik ben het wel met hen eens Haha!

Afbeelding
Afbeelding

En hieronder de link naar het filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=iKKTtuO4yq4

_Vanes_

Re: Nieuwe aanwinst Wimpy zoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:26

Ziet er goed uit, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! OK dan!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:52

Heb je dan weer zo'n mooie quarter gekocht?
Proficiat hoor! Ziet er een leuk paard uit!!

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 18:16

Seppe schreef:
Heb je dan weer zo'n mooie quarter gekocht?

Inderdaad. En voorlopg de laatste! Eigenlijk moet ik nu jou onderschrift gebruiken:

"I Used to have money, now I have horses" Knipoog

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 18:41

Hee HP, leuk paard heb je er weer bij.
Mensen met paarden hebben een hemel op aarde (zegt men), so who needs money..... (al is het altijd wel verekte makkelijk om er genoeg van te hebben)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:03

Wat een beauty, echt een mooi paardje... Vingers aflikken Vingers aflikken

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is hij nog hengst?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:13

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:18

Lekker goed voor zijn rug, nou ja dat kon er ook nog wel bij Cool

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:27

o ooooh... zoiets moet je nooit op Bokt zetten als het een 2-jarige is Clown

leuk paardje! leuk papiertje erbij! Vingers aflikken

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:35

storrum schreef:
Hij is zelfs - als 2-jarige - al gepromoveerd tot dekhengst:
http://www.stallionlocator.com/nl/stall ... ttle-dunit
Ach gut Lips are sealed

Terechte opmerking. Geen idee dat Stallionlocator al life was. Ik zal ze mailen dat het een toekomstige dekhengst betreft. Op mijn eigen site waar ik A Stylish Gallo als dekhengst promoot staat al wel iets over Wimpy maar nog niet als dekhengst. Lijkt me nogal logisch dat die nu nog niet ter dekking staat.

DubbelDun schreef:
Lekker goed voor zijn rug, nou ja dat kon er ook nog wel bij Cool

Nogal suggestief die 2e opmerking. Misschien wil je uitleggen wat je bedoelt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:40

Dat ik tegen het berijden van 2-jarige paarden ben, lijkt me nogal duidelijk.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:42

Ooow wat een leuk koppie Haha! Heel veel plezier ermee! Knipoog

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:44

DubbelDun schreef:

Het is toch niet berijden, hij werd gewoon ingezet voor de fok als 2 jarige? of begrijp ik dat verkeerd Clown ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:46

Oh die kleuter op de fotoos hierboven is zijn broertje Cool

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:49

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooi paard om te zien...

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:59

EmmaK schreef:

Waarom niet? Omdat er mensen op tegen zouden kunnen zijn? Zijn ze dan toch wel hoor, ook zonder dit op bokt tegen te komen Knipoog

Leuk paard! Ik wens hem veel geluk in zijn leven!! Ja

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:06

DubbelDun schreef:

OK, dat is duidelijk. Kan ik zeker respecteren en ook begrijpen.

De vraag is volgens mij wanneer kan je beginnen met een paard te belasten en hoeveel je dan mag belasten. Mijn mening daarover is dat je sommige paarden als 2 jarige kunt beginnen te belasten en anderen pas als ze 3 zijn of nog ouder. Ze moeten er fysiek aan toe zijn. Zoals je op de foto ziet is deze Wimpy al behoorlijk fors. Daarnaast laten wij een paard waar we als 2 jarige mee beginnen uitgebreid keuren door de dierenarts voordat we beginnen. Ook röntgonologisch. Daarom hebben we bij deze Wimpy, zoals je hebt kunnen lezen, het moment van belasten ook nog wat uitgesteld. Ook geestelijk moet een paard er klaar voor zijn. Dat is nog moeilijker te bepalen.

Dan nog kun je er tegen zijn en dat respecteer ik. Ik weet dat er veel voorbeelden zijn van overbelaste 2 jarigen en daar wordt ik absoluut niet blij van. Ik ben absoluut tegen het klakkeloos in training gooien en vol belasten van een 2-jarige. Trouwens ook van een 3-jarige of voor mijn part een 10-jarige als die er niet aan toe is.

Ik ben blij met je opmerking. Ik heb juist de link naar het filmpje erbij gezet zodat je kunt zien dat training op die leeftijd zeer licht is. Gebaseerd op belonen van beweging die vanuit het paard zelf komt.

En dan nog weet ik zeer goed dat veel Bokkers nog steeds tegen trainen van een 2 jarig paard zullen blijven. Prima. Ik neem aan dat ze dan ook allemaal tegen de futurity zijn en tegen reinen met 3 en 4-jarigen en eigenlijk tegen reinen als topsport? Steek je kop niet in het zand. Zo goed als alle toppaarden hebben futurity gereden en alle futurity paarden worden met 2 jaar aangereden. En ik ben er van overtuigd dat dat met een deel van de 2 jarigen, zoals onze Wimpy, verantwoord kan gebeuren.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:09

Gefeliciteerd met al weer een prachtig paard. Veel plezier ermee!!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:11

MissPK schreef:
EmmaK schreef:

Waarom niet? Omdat er mensen op tegen zouden kunnen zijn? Zijn ze dan toch wel hoor, ook zonder dit op bokt tegen te komen Knipoog

Leuk paard! Ik wens hem veel geluk in zijn leven!! Ja

ja maar t is op bokt wel extreem.

Ik vind het goed dat jullie ze eerst röntgenologisch laten keuren dan weet je of alles volgroeid is of niet. en als je echt hoog in de sport mee wilt draaien moet je ook wel...

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:16

Het is toch niet berijden, hij werd gewoon ingezet voor de fok als 2 jarige? of begrijp ik dat verkeerd Clown ?[/quote]

Daar heb ik hier boven al op gereageerd.

Hij wordt nu niet ingezet voor de fok. Stallion Locator (die nog niet life was toen ik Wimpy invulde) heb ik gemaild met de vraag om er toekomstige dekhengst van te maken.

Voor de vraag wanneer hij dan wel gaat dekken geldt trouwens hetzelfde als voor het aanrijden. Wanneer hij er aan toe is. dikke kans dat dat pas bij 4 jaar of ouder het geval zal zijn.

breaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:16

wat een super leuk en gaaf paard!!
ook leuk om strax weer een nieuwe wimpy in ons landje te hebben!! Go jij! Go jij!
super veel succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:20

Ai ai dit dreigt een 'een paard is nooit volgroeit tot zijn 6e jaar, sla er de wetenschappelijke rapporten maar op na' versus een 'ieder paard is anders, je kunt heus wel met een onvolgroeit paard, mits licht belast, aan de slag' discussie te worden..

Prachtig paard overigens..

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:20

breaker schreef:
wat een super leuk en gaaf paard!!
ook leuk om strax weer een nieuwe wimpy in ons landje te hebben!! Go jij! Go jij!
super veel succes!

we hadden het er vanmiddag nog over he Tong uitsteken weet je nog Knipoog

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:24

Westex wat je doet is jouw verantwoording verder maar...de vraag over hoe oud een paard moet zijn voor je hem kan belasten is allang wetenschappelijk bewezen en is dus geen vraag meer imo...
Maar we hebben het toch over dat paard in het filmpje of niet? Die word daar toch bereden? Of noem je dit anders? Verward

Uh? Emma K? Röntgenologisch keuren met 2 en dan kunnen zeggen dat ze volgroeid zijn? Verward En tja, als je roem wil of geld wil verdienen in de sport kunnen dit soort dingen een keus zijn idd...

troi moet iedereen dan maar niks zeggen daar over? Ik had het bijna ook niet gedaan hoor maar ja, vrijheid van meningsuiting hé? Knipoog Ik ben overigens niet uit op een discussie verder maar reageer op wat ik zie en lees hier, daar is het toch ook een forum voor?

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:28

ja dan kun je kijken of alles gesloten is. of dat je nog moet wachten! vind ik helemaal geen gek idee. bij het ene paard gaat dat sneller dan bij de andere. ja als je echt hoog in de sport mee wilt draaien en aan de futuritys mee wilt doen kan dat dan toch??