[WN] Western Haflinger introduktie in Ermelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:19

mickydo schreef:
quarterH schreef:
ik wil niet vervelend doen en post normaal niet op foto topics als ik iets negatiefs te melden heb maar...
ik vind dit echt geen goede demo/reclame voor de sport hoor.
jullie doen een reining demo (o.a.) maar beide paarden kunnen niet stoppen, spinnen of zelfs een wissel....
als je een demo doet kun je beter alleen dat doen wat je ook echt kan en niet alles maar dan verkeerd....

Altijd weer jammer dit ...

Nee een logische reactie.
Er wordt in het filmpje niet uitgelegd dat er niet gestopt kan worden ivm de bodem. De wissels moeten allemaal terug naar de draf. Iets waar je ongelooflijke penalty punten op krijgt in je reining proef. Het paard loopt uit de stop de ring notabene uit. Wederom enorme penalty punten.
Je hoeft geen reining op hoog niveau te laten zien in een demo, maar dit is een complete aanfluiting wat betreft de reining! Sinds wanneer rijdt je in een reining pattern twee snelle en twee langzame cirkels?

Verder een goed initiatief om meerdere takken te laten zien van de westernsport, en het doormiddel van haflingers het toegankelijker te maken!!

De manen zijn inderdaad prachtig.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:28

Heb jullie ook bewonderd in Ermelo, vond het een hele leuke demo, helemaal geslaagd en erg gaaf om te zien :D
Prachtige haffies hebben jullie :D Heb zelf ook nog wat foto's van jullie gemaakt tijdens Ermelo :)
Als jullie het leuk vinden om er nog meer te zien, laat maar weten, dan stuur ik ze wel op ;)

Afbeelding

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:03

echt heel erg mooi.. *D
en die haflingers ook echt super mooi
ziet er heel leuk uit :D

Suflo

Re: Western Haflinger introduktie in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:16

Er is wel verteld dat de bodem niet goed genoeg was maar dat staat niet op de film.
Daardoor komen ze ook uit de stop.
Het was ook een demo daardoor deden we 2 grote en 2 kleine cirkels.
Jammer dat sommige er zo over denken, ik zou zeggen de trail was meer een aanfluiting aangezien flo lekker over de balken viel ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:57

owja dat kwam er ook nog bij :+

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 02:13

@ Carmax : supermooie foto van Suus en Flo :D ; ik hou me aanbevolen voor de rest van je foto's :P Heb je ze al ergens online (te bewonderen)gezet?

@ Allen bedankt voor de complimenten; het was best spannend om zo voor publiek een demo te geven van welke onderdelen je zoal in de western sport kunt verwachten (in mijn geval dus op beginnersniveau).

Ook iedereen bedankt voor de positieve reakties die al op het evenement zelf direkt na de demo werden geuit. DAH overweegt om volgend jaar een westernonderdeel (wedstrijden) op te nemen in het Ermelo weekend. Persoonlijk vind ik het super dat de Haflinger zo veelzijdig mogelijk wordt gepresenteerd en daarbij kon western natuurlijk niet ontbreken ;)

@quarterH : opbouwende kritiek is altijd prima :) doordat we met twee Haflingers met een compleet ander rijtempo te maken hadden, was het soms lastig om gelijk uit te komen (met de oefensessies ging dit beter, maar toen waren we niet zenuwachtig en hadden we geen megastroeve bodem...).
Het ging ons om het tonen van een impressie van onderdelen die je in de western tegen kunt komen. Helaas is de tijd te kort om een complete uitleg te geven tijdens zo'n korte demo, buiten dat het al lastig genoeg was voor Suus om te rijden, uit te leggen en mij in de gaten te houden.
Er zijn op het KNHS centrum brochures beschikbaar gesteld waarin uitgebreide informatie over de diverse westerndisciplines te vinden was.

@HumbleTalent het was dus niet de bedoeling om een geijkt reining pattern te rijden, maar meer een eigen stijl "western-pas-de-deux" met vanalles wat, vandaar dus de twee grote en twee kleine cirkels in het reining pattern

@ MissMelTT : idd sluipt CherokeeChum daar achterin het beeld hahaha

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:59

quarterH schreef:
owja dat kwam er ook nog bij :+

ik ben het met quarterh eens jullie haffie's zijn mooi en super om naar te kijken.
maar zie totaal geen reining zoals dat bedoeld is en waar je promotie mee kan maken.
Ik had in een ander topic aangegeven dat ik ruim 2 jaar geleden aan de aangespannenhaflinger een demo had voorgesteld met een haflinger die ik toen in bezit had.
Dit had ik zo gepland met mijn trainer die niet de eerste de beste is en we wouden dit erg profecioneel laten overkomen.
ik zal de proef rijden en mijn trainer met eigen gebrachte apperatuur vertellen wat de reining nou precies inhoud waar het vandaan komt en welke oefeningen ik aan het doen zal zijn.
verder kon de haf in kwestie spinnen als een nieuwe wissels uit zijn blote hoef en stoppen als een nieuwe.
dat de bodem niet goed is/was ok dat kan gebeuren,maar een goede spin en goede wissels kan altijd dan heb ik het nog niet over de rollbacks.
helaas ik zie er niks van terug,,,en denk dat er weer te makkelijk naar een reining demo word gekeken want je staat immers toch tegenover leken die dat niet door hebben,en enkel bij een snelle circel al juichen.
sorry maar dit is mijn mening

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:13

HaffiePower schreef:
DAH overweegt om volgend jaar een westernonderdeel (wedstrijden) op te nemen in het Ermelo weekend.

hoe zouden ze dat moeten doen dan?? en wat zouden ze moeten doen? zie het nog niet voor me , iedereen heeft een ander niveau dus dat wordt een erg moeilijk verhaal

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 00:52

cowboyberend schreef:
HaffiePower schreef:
DAH overweegt om volgend jaar een westernonderdeel (wedstrijden) op te nemen in het Ermelo weekend.

hoe zouden ze dat moeten doen dan?? en wat zouden ze moeten doen? zie het nog niet voor me , iedereen heeft een ander niveau dus dat wordt een erg moeilijk verhaal

Net zoals bij de dressuur; meerdere niveaus aanbieden :D en afhankelijk van het aantal aangemelde starts een begin maken. Alle begin is moeilijk, maar met enthousiasme en doorzettingsvermogen kom je een eind :D
Doe je ook mee als het allemaal goed van de grond komt? 8-)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 07:40

Ik, als western-leek, heb in ieder geval genoten van de western demonstratie op de Haflingerdag.
Goed toegankelijke demonstratie.
En van mij hoeft het niet allemaal perfect te zijn.
Om een dressuur demonstratie te geven onder het zadel hoef je ook geen Grand prix combinatie te starten om een idee te krijgen over de dressuursport.

Op de Haflingerdag wordt de Haflinger getoond in vele takken van de paardensport op vele niveau's: dressuur onder het zadel, dressuur mennen, vaardigheid onder het zadel, vaardigheid mennen, springen en ik vind de westernsport een plezierige uitbreiding van de dag. Eentje waar ik weinig van af weet, maar door de demonstratie wel meer interesse in heb gekregen. En uiteindelijk is dat het doel van een demonstratie: de sport toegankelijk maken.

Verder ligt in de hoofdring op Ermelo een super stevige bodem, geschikt voor mennen, dressuur en springen, maar duidelijk niet om een goede sliding in te rijden.
En dat werd goed uitgelegd, dat de bodem te stroef was om op te stoppen in het belang van de benen van de paarden. En alle begrip daarvoor van alle toeschouwers: want op de Haflingerdag staat de Haflinger centraal.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:52

HaffiePower schreef:
Net zoals bij de dressuur; meerdere niveaus aanbieden :D en afhankelijk van het aantal aangemelde starts een begin maken. Alle begin is moeilijk, maar met enthousiasme en doorzettingsvermogen kom je een eind :D

nou dan heb je 1 of 2 haflingers in een niveau. zie het daar nog niet gebeuren . de aangespannen haflinger heeft geen verstand van western dus de westernmensjes zullen het moeten doen en zolang deze voorzitter van ermelo er is kom ik er niet , die zegt dat alle westermensen klootzakken zijn en het slechtste volk op de wereld is .

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 00:10

cowboyberend schreef:
HaffiePower schreef:

nou dan heb je 1 of 2 haflingers in een niveau. zie het daar nog niet gebeuren . de aangespannen haflinger heeft geen verstand van western dus de westernmensjes zullen het moeten doen en zolang deze voorzitter van ermelo er is kom ik er niet , die zegt dat alle westermensen klootzakken zijn en het slechtste volk op de wereld is .

Wat ben je weer lekker enthousiast... ik vond de voorzitter alleraardigst. Hij heeft ons nog persoonlijk toegesproken en bedankt. Als je open staat voor dingen en de zaken positief benaderd, krijg je vaak een soortgelijke reaktie terug.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 01:49

idd leuke fotos, leuke haffies.
heb de filmpjes niet gezien.
daar ga ik ook niet op oordelen.
wel goed om zoveel mogelijk vd westernsport te laten zien.
succes met jullie haffies(dag).