Doelstelling was om (voornamelijk engelse ruiters) kennis te laten maken met de westernsport. We begonnen met een stuk theorie waarin de geschiedenis van de westernsport, de Quarter horse en de verschillende disciplines kort uiteen werden gezet. Daarna uitleg over tack (die natuurlijk wezenlijk verschilt van de Engelse). Vervolgens werd er een korte demo gegeven door mijn trainster op mijn knollie (voornamelijk pleasure). Helaas gutste het van de regen, dus mijn camera werd nat en heb geen leuk filmpje kunnen schieten. Toch wat foto's (we konden helaas niet in de zandbak dus ze heeft in de bak met viltensnippers gereden, die niet echt geschikt is voor de meer specifieke westernmanouvres. Ik had graag een leuk stopje gezien, maar dat zat er met deze ondergrond niet in.

(Voor deze foto's dank aan Bokker Zoetje!)
Daarna ging iedereen zadelen (wij hadden gezorgd voor de tack) en begon het praktijkgedeelte. Eerst uitleg en bijsturing basishulpen en daarna werd een klein trailparcourtje opgezet. Ondanks het kloteweer was het een zeer geslaagde dag; we hebben echt veel positieve reacties gekregen. Ook was duidelijk te zien hoe die 'engels' gereden paarden ontspanden door ze op deze manier te rijden. Veel dressuurruiters die het helemaal geweldig vonden, maar te duur om meteen over te schakelen ('heb net een nieuw dressuurzadel', gewoon verkopen, haha!

Leuk!