Tjee ik zie de foto's nu pas! Wat een schitterende paarden ook, die Flash en Ace, en ik kan niets anders zeggen dan dat je erg gave foto's hebt gemaakt, Mariska!! Het is ook een mooie omgeving eigenlijk, met dat lichte zand in de bak. En wat ik al tegen je zei: je hoeft echt geen stopfoto's te maken om aan te tonen dat het reiningpaarden zijn. De cirkels zijn erg mooi in beeld gebracht, de snelheid heb je 'gepakt' en je weet precies het juiste moment te 'bevriezen' 
verography schreef:Ik vind het mooie foto's hoor mariska, maar het wit is wel erg overbelicht hierzo.
Behalve dat ik dit wel mee vind vallen, kan ik me er ook niet zo aan ergeren. Ik heb op dezelfde dag op een andere westernstal gefotografeerd en die dag was het licht enorm gevarieerd. Het ene moment had je een hele felle zon, het andere moment een waterig, grauw luchtje die helemaal geen kleur aan de paarden kon geven. Dit door elkaar geeft dat je continu bezig bent je belichting en witbalans aan te passen en het is zonde om een mooi moment te missen doordat je weer aan het klooien bent. Misschien ben ik daar dan wel heel onprofessioneel in, ik weet het niet, maar aangezien ik in opdracht fotografeer probeer ik de mooiste momenten vast te leggen voor de opdrachtgever en dan is het uiteindelijk aan die persoon/personen om de uiteindelijke foto's te kiezen. Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat ze een dergelijke foto dan 'afschrijven' omdat sommige plekken op de foto (te) weinig doortekening bevatten. Storend is het voor mij wel ja, en ik kan er dan ook flink van balen, maar dat betekent niet dat anderen die niet fotograferen zich daar ook per definitie aan zullen ergeren en daardoor een foto (technisch) als minder geslaagd zullen ervaren. Ik snap op welke foto's je 'commentaar' slaat, maar ik zie het daarin niet zo zeer als storend. Bovendien ben je nooit uitgeleerd en zijn de weersomstandigheden in Nederland jammer genoeg niet lekker constant te noemen. Een felle zon door een kleurloze lucht is gewoon vrij funest voor foto's. Maar ik was die dag allang blij dat het droog bleef