kosten om een veulen in de opfok te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

kosten om een veulen in de opfok te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 23:01

Wat kost het om je veulen ergens in een groep in de opfok te doen? Dus bij een stal die een loopstal heeft bijvoorbeeld?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:21

totaal afhankelijk van die stal, dus de ligging, mogelijkheden, manieren van huisvesten etc...

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:29

De kosten verschillen idd erg per bedrijf. Velvet staat momenteel op een goede opfokstal en de prijs ligt daar wat hoger. 150,- euro per maand in de winter en 75,- per maand in de zomer excl. ontwormen, enten en kappen.

De prijzen van de opfokstallen waar ik informatie heb opgevraagd lagen tussen de 90 en 150 euro in de winterperiode en 50 en 75 euro in de zomer periode, soms incl. en soms excl. ontwormen en kappen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:52

Ik heb de mijne op paardenopfokbedrijf de Burd in Friesland staan en dat bevalt erg goed.
Kost 260 euro per 4 maanden en is incl. voer, bekappen, ontwormen en inenten.
Van mei/okt. staan ze in het land en van okt/mei in grote loopstallen.
Adres: de Flearbosk 8, 9215 Vp, de Veenhoop
Tel: 0512-461464

Foto´s staan in m´n profiel.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 09:11

Mijn veulen staat nu in de buurt van Kootwijk, winterstalling is 125,--/mnd dan staat ze in een groep in een loopstal. Maar er zijn volgens mij genoeg goedkopere. Je kan je veulen ook naar het buitenland brengen (Frankrijk) dat is volgens mij het goedkoopst.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:37

Die van mij staat in Harskamp, dit kost 4 euro per dag. Exlc. wormenkuren, hoefsmid en veeartskosten.

Loopstal en met goed weer weidegang. Ze krijgen brokjes en onbeperkt kuilgras tot hun beschikking.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:12

160 euro is het bij ons in de winter dan, exclusief wormkuur, hoefsmid, veearts entingen etc.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:03

Ik betaal hier 150 euro per maand, exclusief hoefsmid, ontworming, enting. Hij staat in een loopstal en komt elke dag buiten. In de zomer betaal ik 70 euro per maand (van juni tot oktober). Je hebt inderdaad ook wel goedkopere stallen, goed zoeken. En vooral een stal uitkiezen waar je zelf het volste vertrouwen in hebt. Betaal liever iets meer als je er zeker van bent dat het goed is.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eelmo, Foreverkliek, LouLouB, NewChapter, YandexBot en 115 bezoekers