Zaldi zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Zaldi zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 20:43

Ik heb gisteren op zo'n Zaldi Phryso (tweespan) zadel gereden, wauwie, dat ding zat echt vet lekker en was errug mooi.
Nou heb ik geen paard wat een phryso zadel moet hebben, maar hoe zit het met die gewone Zaldi's? Zijn die ook zo fijn? En in wat voor prijs vallen die? Ik weet alleen dat de Phryso 1250 euro is.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:00

Vorige maand hadden ze bij Divoza de Zaldi(Kent?) in de aanbieding voor 795,= euro.
Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar ben ook wel erg benieuwd of het wat is. Haha!
Zo op de site te zien is het wel een mooi zadel,maar ik ken het hele merk niet, dus misschien is het wel 3 keer niks. Verward

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 00:25

Zaldi zadels zijn hele fijne zadels om mee te rijden.Op de fries reed ik ook met zo'n zadel en het zit echt als een huis!Als ik het goed zeg is het een spaans zadel en speciaal ontworpen voor de barokke type paarden.
Ik vind het persoonlijk echt een aanrader en heb er veel rijplezier aan beleefd.
Ik heb mijn Zaldi zadel ingeruild omdat hij niet op mijn Volbloed paste.Ik ben blij om te horen dat ze nu ook bij Divosa te krijgen zijn want de leverancier in nederland voerde ze maar heel mondjesmaat in.In Duitsland is het wel een bekend merk en word het ook veel gebruikt.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:30

zaldi is een spaans merk. verkoopt allerlei zadels van goede kwaliteit leder en met een - dacht ik - houten voorboom ???

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:39

Eind 1986 heb ik een Zaldi Jupiter gekocht voor mijn toenmalige C-pony. Dat kostte toen nieuw iets van 1000 gulden (ik mocht 'm voor iets minder hebben omdat het een etalagemodel was). Dit model lijkt nog het meest op de Stubben Siegfried. We hebben het 11 jaar lang intensief gebruikt op zowel onze C- als D-pony. Altijd heerlijk mee gereden, echt een zadel om urenlang in te zitten zonder er met een zere kont uit te komen. Helaas paste het niet op onze E, dus heb ik het verkocht.

Ik wist nooit wat voor soort merk het was, maar bij toeval kwam ik er begin jaren '90 achter dat ze in de catalogus stonden van Horseland Bilthoven, tussen gerenommeerde merken. Het werd mij toen iig duidelijk dat het een Spaans merk was. En ik heb laatst nog even op internet gezocht en vond toen de website (ook een Engelse versie): www.zaldi.com

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers