Weet iemand een oplossing voor een paard dat....

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

cindie

Weet iemand een oplossing voor een paard dat....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 20:02

Ik heb een 9-jarige KWPN-ruin die vanwege ongeneeslijke rugklachten en lichte Ataxie zeer beperkt recreatief bereden kan worden. Met beperkt bedoel ik dat hij moeite heeft met het maken van bochten en daarnaast kan hij absoluut niet verzameld meer gereden worden dus ook dressuurmatige controle heb je weinig over hem (gevaar ook voor de ruiter dus). Hij loopt daarbij de ene dag beter dan de andere dag. misschien zou hij nog ideaal zijn voor een strandrit waarbij je dus op een recht stuk rijdt. Met het oog op zijn leeftijd, zijn superlieve karakter en verdere gezondheid en het geen pijn hebben vind ik het heel erg om hem af te laten maken. Maar zoals hij nu in de wei staat en er niets met hem gebeurt is ook niet ideaal voor hem. (Door een ongeluk kan ik zelf niet meer op hem rijden en ik woon ook niet ideaal voor recreatie (ca. 40 minuten stappen voor ik in het bos ben)

Ik kan helaas geen maatje bij hem plaatsen dat vind de eigenaar van de weide niet goed (mede door te weinig gras voor 2 grazers) en een geit eet ook de bomen in de boomgaard op. Het allermooiste zou volgens mij voor hem zijn als iemand hem samen met (een) andere paard(en) of pony('s) in de wei zou kunnen houden als gezelschapspaard. Het is absoluut een heel rustig, sociaal dier naar mensen toe maar ook naar andere dieren.

Heeft iemand een idee voor dit paard? (op medisch gebied kan er echt niets meer voor hem gebeuren, op de foto's bij Bosch en Duin bleken ruggewervels zelfs verpulverd te zijn).

Bedankt alvast,

groetjes Cindy

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:45

ik weet het niet...
probeer anders eens een rusthuis voor oudere paarden
alhoewel dat wel een hele lange wachttijd is geloof ik

axeltje en ik hebben een blond-IQ Haha!
queen, rust zacht

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie