iemand ervaring met dit zadel?loesdaus prince

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

iemand ervaring met dit zadel?loesdaus prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 02:56

Ik heb op de site van www.loesdau.be een zadel gezien wat ik erg mooi vond.Dat ook nog eens goedkoop is. Haha!
Volgens mij(poeh duits is niet mijn sterkste kant hoor)heet het de loesdaus prince.
Helaas lukt het mij niet om er een foto van neer te zetten,maar op de site van hun staat ook een plaatje.

Ik heb namelijk net een nieuwe D pony die ingereden moet worden maar het zadel mag niet veel kosten.
Wat ik er van heb kunnen vertalen(kom best een eind) stond er
maat:paard(normale kamerbreedte) 17.5 inch
Dat 17,5 inch moet ik wel hebben maar ik vraag me af of dit zadel op de pony zal passen.

Heeft iemand ook dit zadel?En waar ligt het op?

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 08:47

Je moet het wel zelf halen, anders worden de verzendkosten wel hoog (en ik geloof dat loesdau niet verstuurd naar Nederland). HEt is overigens www.loesdau.de
Ik ken het zadel niet echt, heb er nooit op gereden, wel gzien. Ben in 2000 in Ravensburg in een Loesdau winkel geweest
Wel ken ik het stockzadel dat zij verkopen. In 2000 voor 898 DM
Ik heb namelijk hetzelfde zadel uit Urk voor 500 gulden (225 euro, kost er nu 270 euro)

Dus betaal niet meteen te veel kan ik vertellen.

Ik heb de catalogus van 2000 nog en daar staat het zadel in voor 399 DM als ik me niet vergis. Heb het toen wel gezien. Kun je net zo goed het startdressuurzadel van Divoza nemen. OF uit Urk.
Het is geen topkwaliteit, waarschijlijk ligt het zadel te ver achterover (kussens zijn niet zo dik en isheel vaak het gval bij goedkope zadels). Voor 200 euro kun je in mijn ogen beter een oude stubben kopen (die zijn soms wel 30 jaar oud maar technisch nog in orde, je zeit ze wel op marktplaats)

Afbeelding

aus strapazierfähigem Rindsleder, mit stabilen Nähten und langen Gurtstrippen, gute Passform und tiefer Sitz, 10 Monate Garantie auf den Sattelbaum.

Größe: Großpferde-Größe (normale Kammerweite), Sitzgröße 17.5"

Sie erhalten den Dressur-Sattel komplett mit:
- 1 Satteldecke mit doppelter Widerristpolsterung in den Farben weiß oder marine
- 1 Paar Steigbügel mit Gummi-Einlage
- 1 Paar Leder-Steigbügelriemen in der Farbe schwarz (ca. 155 cm)
- 1 Baumwoll-Kurzgurt in schwarz,
Länge: 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80 cm

Bitte Länge angeben, sonst liefern wir WB-Länge 75 cm