rugproblemen

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bodien

rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-03 16:07

ik rij erg fanatiek, gemideld 2/3paarden per dag, en ik zit met 5 in de wedstrijden
maar ik heb rugproblemen
2 maand geleden ben ik gevallen met schaatsen en ik had een zwaargekneusde onderrug, dit is weer goed opgeknapt
mijn rug kon die klap niet goed opvangen omdat ik een scoliose in mijn rug heb, daarvoor ben ik ook vaak bij de fysio geweest
sinds zaterdag lig ik weer plat op bed, ik heb spit
en ik kan er geen oorzaak voor bedenken en de dokter eigenlijk ook niet
zaterdag naar het ziekenhuis geweest en vandaag naar eigen huisarts
hij zei dat paardrijden niet echt een geschikte sport voor mij is omdat ik een zwakke rug heb
maar ik hou in geen geval op met rijden, dat heb ik de dokter ook gezegd
dat hoefde ook niet, maar ik moet me rug wel sterker maken, fietsen is heel goed (maar ik kan niet teveel fietsen omdat de spieren in mijn knieen te kort zijn, ik rij daarom ook altijd met kniebandages om) toen zijn we bij het idee gekomen om te gaan zwemmen
hier zou ik sterker en soepeler van moeten worden

maar nu over het rijden, ik zit in de Z dressuur en Z springen, rij ook jonge paarden, die dus ook flink kunnen bokken
gelpad heb ik er eigenlijk altijd onder, voor de rug van het paard (maar ik dacht dat dit misschien ook iets helpt voor mijn eigen rug)
nu lees ik net een stukje over stijgbeugels met een ingebouwd veersysteem waardoor de gewrichten van de ruiter worden ontlast alsook de rug van het paard. h et gewicht van de ruiter kan worden ingesteld waardoor de ruiter meer souplesse krijgt
hebben jullie ervaring met zulke beugels, en zou dat mij ook helpen, of juist absoluut niet

Il0na

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:25

Geen idee....
Ik zou even een ruitersportzaak hiervoor bellen!!
Die weten hier vast meer over....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie