Fjordenvraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Fjordenvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-03 21:57

Een ouder van een kind in mijn klas wil dolgraag een fjord kopen.
Het liefste wil ze een ruintje. Het is de bedoeling op recreatief te rijden en ook dat de kinderen er op kunnen rijden. Het krijgt een mooie wei met een stal erbij.

Nu heeft ze mij gevraagd om door te geven als ik ergens iets zou weten. Dus dat is mijn eerste vraag als je een fjord weet, pb me maar.

Maar ze weet nu ook een fjordje te staan in de buurt.

Maar is haar vraag, wat betaal je gemiddeld voor een fjord die zadelmak is; verkeersmak; een ruintje en incl zadel er dergelijke?


xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:24

Ik heb mijn fjordje geërft dus ik kan wel ongeveer een schatting geven!Mijn fjord is een ruin,verkeersmak,wel ondeugend af en toe buiten,lief,in de bak heeeel betrouwbaar!
Mijn fjord is ongeveer 4500 GULDEN waard!!Maar dan heb je alleen een paard!Reken er dan maar een zadel bij en hoofdstel etc. etc.
Ik denk zelf dat je zo ongeveer op 5000/5200 uikomt!!denk ik!

Heel veel succes met het zoeken naar een leuke fjord!!Je kan genoeg leuke ruintjes vinden!!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 22:52

Op texel zit een fjorden fokker die altijd wel paarden te koop heeft staan.
Maar je moet inderdaad wel rekenen op het bedrag wat xdenisex aan geeft.
Netjes ingereden en verkeersmakke fjorden kosten nu eenmaal wat.
Als je meer informatie wilt hebben moet je maar even pb-en en anders veel succes met het zoeken naar deze veelzijdige paardjes.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:14

Informeer eens bij het stamboek die zijn meestal heel behulpzaam.
Ik vind het bedrag dat denise aangeeft erg hoog, dat betaalde ik voor mijn tinker en die zijn beduidend duurder. voor een leuk fjordenruintje met een niet al te bijzonder papier zou ik rekenen op 1500 euro (maar zit eigenlijk niet zo in t fjordenwereldje)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:50

Denk dat je met de prijs van Marjolein meer in de richting zit.
Hier in Drenthe is een erg grote Fjordenfokkerij:

Fam. Reinders
Nijend 17
Anderen

(0592) 24 24 07

Je zou eens kunnen bellen voor info, zij kunnen je zeker antwoord geven op je vraag.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:53

tussen de 1250 en de 1500 euro, dat is toch een redelijke prijs voor een recrea fjord waar niet mee gefokt kan worden, ik zou in ieder geval voor een zadelmak verkeersmak ruintje niet meer geven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:00

Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar Fjorden zijn niet zo geschikt voor kinderen, daarom is Pablo ook verkocht aan mij. De kinderen konden er niets mee hij was veel te sterk (en slim) voor ze!
En nog een Fjord waar ik ben wezen kijken daar was het zelfde verhaal.

Dus laat ze goed nadenken voor ze het beslissen.

Je moet denken tussen de 1500 en 2000 euro.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:10

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen maar Ipsilonka heeft wel gelijk.
Daarom zijn de netjes aangereden fjorden ook zo duur!
Omdat er niet zo veel van zijn.
Tuurlijk zijn er ook goedkopere fjorden,maar weet je dan wat je koopt.......
Het zijn gewoon over het algemeen geen ponys waar je een klein kind mee weg stuurt.
Ik heb er veel (aan)gereden en ik zou er zo snel niet een kunnen noemen!
Dus dat zegt toch wel iets.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 01:00

Inderdaad, eigenlijk zijn het geen geschikte kinderpony's. Maar als 1 van de ouders ook rijdt en een beetje handig is kan het wel. Maar ze hebben over het algemeen een heel consequente baas nodig. Fjorden zijn namelijk heel sterk en die kracht gebuiken ze ook. Daarnaast zijn ze vaak erg eigenwijs en kunnen ze ook flionk drammen (zeker de ruinen).
Zodra ze door hebben dat ze iets niet hoeven te doen als ze daar geen zin in hebben zullen ze dat ook zeker niet doen.
Maar er zijn natuurlijk ook hele lieve en goed opgevoede fjorden. Ik vind over het algemeen de merries wel wat zachter dan de ruinen.
Qua prijs moet je denk ik inderdaad aan de prijs denken die marjolein en draumpje schreven.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 01:21

Op marktplaats zijn ze vaak tussen de 1200 en de 1800 euro...

Obelix is gewoon stoer!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:15

Ik vind 4500 gulden voor een fjord wel veel. Ik denk dat de prijzen wat lager liggen zo tussen de 1000 en 1600 euro ong.
Dit neemt niet weg dat aan een goed opgevoede en netjes gereden fjord wel een hoger prijskaartje kan hangen. Maar mijn ervaring is dat iedereen die je een paard verkoopt zijn paard netjes opgevoed en braaf vindt... Kijk dus wel goed wat je koopt.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:11

Ik denk dat de fjord van Denise voor Denise inderdaad 4500 of meer waard is, maar voor de handel zal 't toch wat minder zijn Haha! of hij moet bijzonder groot zijn, een bijzonder goede afstamming hebben en bijzonder goed presteren (en dan heb ik het niet over 1 rondje aan de teugel lopen)
Een fjordenruintje of recreatief niveau van normale stokmaat mag echt niet meer kosten dan 1500 euro zonder toebehoren. Leg je er meer voor neer, fine with me, maar je bent wel opgelicht.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 10:34

Ik vraag het ook alleen maar voor een ouder van een leerling van mij. Zij heeft haar zinnen op een fjord gezet. Maar alvast heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik zal het doorgeven Knipoog

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:46

ik vind 4500 gulden ook erg duur voor een fjord.

ik heb voor loulou 2300 gulden betaald (iets meer als 1000 euro dus)
en dat was inclusief zadel en hoofdstel. ze was toen bijna 11 jaar. nou is loulou wel een fjord die het iets minder goed doet op de keuring en dat scheelt natuurlijk ook. maar ze heeft wel weer hele goede gangen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:51

hahah ik ben het toch wel eens met de meeste hier, Fjorden zijn sterk en ontzettend eigewijs.
Voor een leuk recrea fjordje betaal je zo rond de 1250...

Veel succes met zoeken Lachen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:19

xdenisex schreef:
Ik heb mijn fjordje geërft dus ik kan wel ongeveer een schatting geven!Mijn fjord is een ruin,verkeersmak,wel ondeugend af en toe buiten,lief,in de bak heeeel betrouwbaar!
Mijn fjord is ongeveer 4500 GULDEN waard!!Maar dan heb je alleen een paard!Reken er dan maar een zadel bij en hoofdstel etc. etc.
Ik denk zelf dat je zo ongeveer op 5000/5200 uikomt!!denk ik!

Heel veel succes met het zoeken naar een leuke fjord!!Je kan genoeg leuke ruintjes vinden!!!


Een gemiddelde fjord is rond de 3000-3500 waard. Voor 4500 moet je echt een keuringstopper met alle predicaten hebben die ook nog eens leuk in de sport meekomt.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:26

Een gemiddelde fjord, ruin, geen keuringstopper of sport-topper kost zo rond de 1000euro. Zonder toebehoren.
Een fjord is absoluut geen kinderpony, hiervoor zijn ze vaak te sterk en eigenwijs (uitzonderingen daargelaten). Dit komt vaak door de opvoeding.
Verder worden gebreken (been, luchtzuigen ed) nogal eens verzwegen dus deskundige meenemen kan geen kwaad.
Voor fjorden die te koop staan in de lande kun je kijken bij: www.thier.nl/fjordnl/ of www.fjordstudbook.com

Wens ze maar succes!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:33

Een fjord is een ideale kinderpony, MITS je hem wel 8 uur per dag aan het werk zet voor de ploeg ofzo! Haha! Ik reed Ilonk toen ik 14 was en het was altijd bidden dat we stil zouden staan voor de weg e.d.
Je kunt beter voor een welsje ofzo gaan. Fjorden zijn echt geweldig maar kinderen moeten daar wel heel veel begeleiding bij hebben. Ik heb dat nooit gehad en tja, dan leer je nog al wat rare dingen.
Verder niets dan lof over de fjord

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 17:21

Ik vind fjorden wel geschikt voor kinderen mits het onder begeleiding gaat! Ze ermee het bos in sturen lijkt me iets minder geschikt inderdaad ook door hun sterkte. Maar fjorden zijn ontzettend zachtmoedige en rustige dieren en raken niet snel in de stress juist omdat ze koudbloedig zijn.
Mijn fjord is een ruin en ik heb er twee jaar geleden 2800 gulden voor betaald met papieren en goede bloedlijnen. Ben het er overigens niet mee eens dat de merries rustiger zijn! Geef mij maar een ruin!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:16

Fjorden zijn supercoole beesten!!! Ik heb zelf ook een fjord.. Ik heb er 2200 gulden voor betaald.. Er was een paar keer op gereden ,maar hij was heel mak.. Ik had er geen papieren bij..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:17

Ik betaalde een kleine 1000 euro voor mijn Fjord (2000 gulden) maar dat was een vriendenprijsje. Voor een normaal ingereden dier betaal je denk ik zo`n 2000 euro.

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:52

1500 euro

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:54

15000 euro, met goede papieren erbij!!!

Als je wil kan ik aan adressen komen in België en Nederland!!!

Succes!!! Haha!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:27

15000 euro????? nulletje te veel denk ik!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:29

De mijne is te koop voor Blancatje! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jennifer_S, Pierus, XXleonieXX en 75 bezoekers