Nut van Bandages...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19772
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Nut van Bandages...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 14:26

Ik vind bandages er altijd heel leuk uitzien. En mooi ook, maar ik vraag me eigenlijk af, zijn die nou echt nodig, en zo ja wat is dan het nut, of kan het ook alleen maar sier zijn?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


wuppie102

Berichten: 102
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:47

ik vind bandages echt niks. ik heb een beetje het idee dat ze de benen afknellen en de benen worden er ook niet beter van als je het mij vraagt. doe mij maar peesbeschermers.

L2+ 2 met Vierra ster + prok (Amsterdam X Equador)

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:55

bandages vind ik zelf meestal wel mooi staan, maar als je het elke dag gebruikt bij een paard die het niet nodig heeft kan je het later juist wel nodig gaan hebben.
nut van bandages: bij paarden met slechte benen of zwakke pezen kan je bandages omdoen als steun voor de benen, als je bandages omdoet bij een pard die dat niet heeft is het voor af en toe niet erg maar als je het elke dag doet kan dus dat als je de bandages ineens niet meer gebruikt wel nodig hebben omdat die benen elke keer die steun hebben gehad die ze niet nodig hadden en daardoor zijn verzwakt.
en als je bandageert moet je ook weten hoe je dat moet doen, je moet ze natuurlijk niet te strak of te los doen

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 14:57

Ik gebruik ze bijvoorbeeld bij het losrijden op wedstrijden als het terrein waar we los moeten rijden wat vochtig is. Door de bandages worden de benen minder vies als je de ring in moet. Scheelt weer iets met wegpoetsen Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:38

wuppie102 schreef:
ik vind bandages echt niks. ik heb een beetje het idee dat ze de benen afknellen en de benen worden er ook niet beter van als je het mij vraagt. doe mij maar peesbeschermers.

als je kan bandageren is hier niets van waar. en geeft het net wat extra steun.
ALs je nietw eet hoe je moet bandageren kan je beter nog even door oefenen op een tafelpoot wantd an kan het idd gaan afknellen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 17:46

Dat bandages tijdens het rijden extra steun geven schijnt niet helemaal waar te zijn. Ik heb ooit eens in een cursus van een dierenarts gehoord dat dat niet klopt omdat de bandages de druk die er op komt nooit kunnen opvangen en dus ook geen extra steun aan het been geven. Verder als het paard zichzelf aantikt kun je beter peesbeschermers gebruiken die hard zijn omdat die de klap beter opvangen dan bandages. Ook schijnt het zo te zijn dat de pezen nogal heet worden tijdens het werk en de warmte onder de bandage slecht weg kan.

Dus als je ze omdoet omdat je het mooi vind gewoon doen, maar heb niet het idee dat je paard er veel beter door beschermd is. Dan kun je beter een peeskapje omdoen.

Stralend de dag door.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 18:32

[quote="ivar". Ook schijnt het zo te zijn dat de pezen nogal heet worden tijdens het werk en de warmte onder de bandage slecht weg kan.

Dus als je ze omdoet omdat je het mooi vind gewoon doen, maar heb niet het idee dat je paard er veel beter door beschermd is. Dan kun je beter een peeskapje omdoen.[/quote]


je hebt onderlappen van eskadron en die zijn heel fijn,
de benen worden dan niet zo warm, en ze zijn ook niet nat na het werk.

Ik rij als het niet te een te natte bodem is altijd met bandages, ook omdat ik het mooier vind.

Kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lazy, masyo, Patriesje, Syzygy en 6 bezoekers