Kokos in de buitenbak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:28

had ik ook in het begin ja met het droge weer heb toen echt water slangen erop gezet want het bleef naar boven komen, door de regen gaat het er beter in komen maar na een half jaar was t al een stuk minder

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:54

Hier ben ik nog steeds blij met me kokos bakje. Ligt er nu een jaar

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:20

Ja, toen was ik er ook nog vreselijk blij mee..................... :+

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:43

idd daar kom je nog wel op terug ha ha

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:40

koetjeboe schreef:
Hier ben ik nog steeds blij met me kokos bakje. Ligt er nu een jaar


Ik zou maar genieten van je rijbak nu die zo fijn is, ik heb er zeker ook van genoten dat ik kon rijden ipv ploeteren in de rijbak,

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:32

t is gewoon erg jammer dat het snel weg is en het werkt gewoon niet op lange termijn ik had toen bij comos besteld

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:38

fanta2 schreef:
t is gewoon erg jammer dat het snel weg is en het werkt gewoon niet op lange termijn ik had toen bij comos besteld


Zeker erg jammer, wij hadden het van go go kokos, nu heb ik tapijtvezels erdoor heen laten mengen, dus dubbelen kosten moeten maken

Vlinder2009

Berichten: 180
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:21

Maar heb je er 1 of 2 jaar plezier van, of langer? Zit nogal verschil in.
En kan je de bak nog slepen, of onstaat er een hoefslag?

Ik overweeg het iedere dag weer met dit geploeter, ben bang dat ik mijn paarden zo kapot rijd. Maar ik zie nogal wat negatieve reacties en ben er dus wel wat huiverig voor.

Aan de andere kant, het terrein is niet van ons, dus tapijtsnippers is met eventuele afvoer geen optie.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:57

Een kleine 3 jaar plezier van gehad maar wel tussendoor aangevuld met exstra kokos, wij harkten de hoefslag aan en rolden met een soort cementrol de bak glad
Deze rol hingen wij achter de grasmaaier of auto

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:16

bij mij binnen een jaar al weg, het verschilt misschien wel waar t meeste regen of zo valt, het verteert gewoon, en ik had echt geen meters zand in mijn bak maar het is gewoon weg en nu ben ik weer terug bij af , ik heb vorig jaar nog wat bijgevuld maar is een en al ellende, als je al ziet wt je voor werk eraan had allemaal

Vlinder2009

Berichten: 180
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:51

Nou Fanta, dat is niet veelbelovend, waar heb je het gekocht? En Maresie, waar heb jij het gekocht? vraag me af of daar ook nog verschil in zit.

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:22

dammetje schreef:
Nou Fanta, dat is niet veelbelovend, waar heb je het gekocht? En Maresie, waar heb jij het gekocht? vraag me af of daar ook nog verschil in zit.


Bij go go kokos

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:22

Dus die naam is nog niet zo gek gevonden :+

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:24

DubbelDun schreef:
Dus die naam is nog niet zo gek gevonden :+


Daar had ik nog geen erg in :+ :+

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:03

ik had bij comos besteld, en al contact gezocht maar ze willen niet reageren, ik vind het niet netjes

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:50

Ik had het via Go-Koko, ook nooit reaktie gehad op mijn vraag waarom de kokos zo snel verdewenen was terwijl zij me 7-10 jaar beloofd hadden. Kan ze nu niet meer vinden op Google.

fanta2
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-11-12

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:18

ja ik weet niet of je als consument nog iets kunt doen ertegen

Vlinder2009

Berichten: 180
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:03

Hoe is het nu met je bak Grimnir?

grimnir
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:19

dammetje schreef:
Hoe is het nu met je bak Grimnir?

nou eh... heb je ff..?? |o
Bij mij is het nog steeds een groot drama, met mijn bak....! |(
Oorzaak is waarschijnlijk combinatie van verschillende factoren, maar probleem nu is dat ik het gewoon niet voor mekaar krijg om het geheel goed en egaal onder te werken..
Er was bij mij in de rijbak dus net nieuw zand bijgevuld, en dat was niet zo'n succes; was niet gelukt om dat goed gemengd te krijgen, waardoor ik stukken had waar nog vrij veel klei (löss in mijn geval) door het zand zat, dus wat glad, en stukken wat vooral van dat nieuw bijgevulde rivierzand was, dus veel te mul om in te rijden. De bedoeling was dat dat dus allemaal goed door elkaar zou mengen, en samen zou het weer een prima zand-bak moeten zijn.. maar was dus niet gelukt, dus te grote verschillen in de bak, met stukken die veel te mul bleven.
In principe had ik mijn bak al jaren zo, beviel eigenlijk goed. Op de hoefslag had ik een paar jaar geleden ook al wel eens wat kokos bij het zand gemengd en dat was me ook prima bevallen, dus nu ook maar weer kokos laten komen, dacht daarmee kan ik het geheel wel weer "redden".. en nu "dan ook maar meteen goed gedaan", de hele bak zo aangepakt.. eerst een laag (gemengd) zand, dit goed met sleep en wals glad gemaakt en daarop een laag kokos.
Omdat ik niet direct een loonwerker met een frees kon vinden hier in de buurt heb ik eerst geprobeerd met een handfrees alles onder te werken, en daarna nog iemand met een rotorkop eg gevraagd, had gelezen dat dat minstens zo goed zou werken.. Helaas, niet dus; dit haalde alles juist helemaal uit elkaar; haalde de kokos er weer uit, en werkte het dan in hopen bij elkaar zeg maar, en maakte vooral ook nog eens grote diepe kuilen waar die eg zich in de grond groef, in de bochten - zodat er een heel "Berg en Dal - landschap" ontstond..
Vervolgens met de hand (pokkewerk! gaat heel zwaar) alles zo goed mogelijk weer een beetje glad zien te krijgen, ergste heuvels er uit, en nog een keer met die handfrees geprobeerd verder weer onder te werken. Maar bleef puinhoop, vooral veel te on-egaal alles!
-O-
Uiteindelijk toch een loonwerker laten komen met een grote frees.. Dat leek even prima te werken, mooi ondergewerkt en veel egaler -> tot ik zag wat een puinhoop het werd in de achterste hoek, waar het nog steeds niet helemaal egaal geworden was, maar dit werd door die frees weer helemaal overhoop gehaald; echt hele bergen (met veel kokos er in en op) en dalen (waar nauwelijks nog kokos zat, had die frees zich gewoon diep het zand in gegraven zeg maar)!
Kan wel huilen, zó veel geld uitgegeven, en ik kan nog steeds niet rijden..

ik heb het idee dat mijn kokos gewoon veel té lang is, in combinatie met teveel van het verkeerde zand (dat rivierenzand), krijg het gewoon niet goed ondergewerkt, en als ie er wel onder zit hoef je "er maar naar te kijken" en het ligt er al weer bovenop! :\
Maar het grootste probleem is dat ik gewoon niet weet hoe ik het geheel nu weer glad moet zien te krijgen! Ik heb iemand hier gehad die sterk genoeg was om te proberen het met de hand (iets anders weet ik gewoon niet meer..) wat bij te werken, en vervolgens met de tractor alles ook nog wat aan te rijden, maar je krijgt het gewoon niet meer echt glad, het blijft gewoon een groot "Berg en Dal", allemaal grote en klein kuilen en bulten.. En doordat de kokos natuurlijk voor een deel toch wel ondergewerkt zit daarin, zijn die bulten wel vrij stabiel, dus loop je ook niet zomaar ff weer vlak! Slepen lukt ook niet, krijg je ook gewoon alleen maar weer nieuwe gaten van, omdat die kokos alles mee trekt..

Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad, heb inmiddels héél veel geld aan die bak uitgegeven maar kunnen er nog steeds niet fatsoenlijk in rijden..
Weet gewoon niet meer wat ik nog kan (laten) doen om het geheel vlak en egaal te krijgen.. Krijg wel allerlei adviezen, maar dat zijn meestal mensen die zelf ook geen ervaring hebben met kokos..
Kan ook niemand verantwoordelijk stellen voor deze mislukking, want is niet echt iemands schuld (is met allemaal verschillende mensen gemaakt, en iedereen kan de schuld wel ergens anders neerleggen natuurlijk), behalve mijn eigen fout dat ik ooit hier aan begonnen ben dan.
De leverancier van mijn kokos stelt nadrukkelijk dat zij níet verantwoordelijk zijn voor de aanleg van een bak, zij leveren gewoon puur het spul, maar hebben geen verstand van de technische verwerking er mee.. Het loonbedrijf die het zand hebben geleverd hebben verder geen verstand van paarden of aanleg van rijbakken, en schuiven natuurlijk ook alles op 'de omstandigheden', of 'ja maar jij wou toch dat goedkope zand gebruiken' etc. Dat het met frezen alleen maar verder puinhoop werd, tsja daar kunnen zij ook niks aan doen, "weet ook niet hoe dat kan, en dat krijg je toch wel dan he..."
Heb nog een bedrijf gemaild die met mijn leverancier vd kokos zou samenwerken (begreep ik), en zelf ook bakken in zijn geheel aanleggen (had ik ook wel gewild, maar zou hier niet kunnen, want moest dan allemaal wel goed bereikbaar zijn enz, en dat is hier niet het geval), of zij me nog advies konden geven, maar ook geen antwoord van gehad. (kan ik me ook wel wat bij voorstellen, zij hebben ook niets met deze hele ellende te maken natuurlijk)
Kortom, beetje ten einde raad hier - als iemand nog zinnig advies heeft, hoor ik het graag..!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:08

Wat een ellende zeg ! Ik zou iets van een zware wals proberen.

grimnir
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:36

Delphi2 schreef:
Wat een ellende zeg ! Ik zou iets van een zware wals proberen.

..heb ik ook al geprobeerd, maar werkte ook niet!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:36

Grond laten keren misschien? Zodat de kokos + slechte zandmix naar onderen verdwijnen?
Weet je of de laag er onder wel ok is?

maresie

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Kokos in de buitenbak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:23

Wat sneu voor je dat de rijbak nu nog niet goed is en dat het erdoor heen freezen niet heeft geholpen.
Maar is het kokos wel goed verdeeld door de bak?
Wij hebben toen allemaal vakken gemaakt en overal evenveel kokos uitgeplozen.
Is het kokos wel nat genoeg?

grimnir
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:35

Mac schreef:
Grond laten keren misschien? Zodat de kokos + slechte zandmix naar onderen verdwijnen?
Weet je of de laag er onder wel ok is?

Nu nog een keer alles laten omkeren zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten, tenminste ik hoop eigenlijk toch nog steeds dat ik de bovenlaag zo zoals hij is toch nog goed kan krijgen, op een of andere manier.. Anders weet ik ook niet zeker of het wel goed gaat worden, het is natuurlijk al eens eerder gekeerd, ben bang dat het toch ook een beetje een puinhoop wordt - en sowieso al het geld en moeite voor niks geweest dan.. (nou ja, veel weggegooid geld is het nu toch al -> maar ik hoop er toch tenminste wel met iets positiefs uit te komen, ooit..!)


Mac schreef:
Maar is het kokos wel goed verdeeld door de bak?
Wij hebben toen allemaal vakken gemaakt en overal evenveel kokos uitgeplozen.
Is het kokos wel nat genoeg?

In eerste instantie was de kokos wel goed verdeeld - ben ik dagen mee bezig geweest, maar was echt een mooie egale dikke laag kokos, over de toen ook nog heel mooi egale zand ondergrond..
Maar omdat het toen zo mislukt was met die rotorkop eg, was dat natuurlijk allemaal redelijk 'naar de maan', was zowel de onderlaag als ook de verdeling van de kokos geruïneerd..
Toen ik dit kokos gedoe begon had het net een paar dagen achter elkaar flink geregend, toen was het dus ook wel mooi nat allemaal. Maar later moest ik steeds wachten tot het weer een keer geregend had voor ik wat kon doen, want als het echt droog is allemaal dan werkt het al helemaal niet om iets te proberen, dan valt al het zand meteen weer uit de kokos. Die komt er al weer los bovenop te liggen als ik er alleen al overheen rij oid..!
Ik kan helaas niet sproeien bij mij in de bak, dus ik kan alleen maar hopen op (flink) wat regen, als ik weer wat wil proberen..

Het liefst zou ik zoiets als een hakselaar of klepelmaaier ín de hele bovenlaag willen zetten.. om de boel goed door elkaar en een beetje kleiner te hakken.. Maar ja, dat bestaat geloof ik niet, helaas! -O-

oneida73
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: wouwse plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:44

Ik snap het niet...7 jaar geleden ook kokos in onze oh zo zware bak gemengd nooit geen problemen mee gehad sterker nog heb vandaag weer nieuwe balen besteld ..kan zelfs in de winter gewoon rijden maar moet wel bijtijds sproeien dat is eigenlijk een must bij elke rijbak.