Wat krijgt jullie paard/pony allemaal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Wat krijgt jullie paard/pony allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 21:29

Ik ben heel benieuwd wat jullie paard/pony naast het normale voer nog krijgen. Wortels, Appels, snoepjes? Zijn er ook mensen die hun paard hele aparte dingen te eten geven? Haha!


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:33

Soms Schijnheilig Krijgt Sher naast haar normale eten een mixje van foeneknof, biotine P, kruidensnoepjes en brood/appel/wortel, dat ligt eraan wat ik heb meegenomen.
Verder krijgt ze soms zomaar een snoepje, of als ze de hele dag lief is geweest ofzo.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:34

Die van mij krijgt gewoon hooi en muesli 3x daags... Ik heb het zelf niet zo op tussendoortjes of snoepjes. De krijgt hij dus meestal van andere mensen Knipoog (die de overigens ook veeeheeeel liever vindt dan mij). Hij krijgt standaard een aanvulling van gedroogde kruiden, als een "van alles wat mineralen/vitaminen"-mix. Ik heb een tijdje MaxH als supplement bijgevoerd, maar dat is voor 70% glucose... Dat vond ik dus een beetje overbodig. Worteltje/appeltje... zo nu en doen. Snoepjes? Echt nooit. Soms geef ik hem een beetje slobber, maar eigenlijk voornamelijk als hij weer iets heeft, om de medicijnen door te mengen Knipoog
Laatst bijgewerkt door manic op 18-01-03 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:43

Lasagna krijgt, bijna elke dag een pepermunjte :p , als ik er zelf ook een pak Haha!.
En ze krijgt na het rijden voederbiet,
Heel soms krijgt ze een keokje, maar dat is bijna nooit,
En ze krijgt van andere mensen geen koekjes e.d omdat ze in der eentje staat, dus ok geen andere mensen met paarden.
en in de winter krijgt ze elke morgen muesli,
Maar ik ben het eens met Muckypup, ik hou ook niet van tussendoortjes geven.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:55

Ik geef ook haast nooit tussendoortjes...gewoon omdat ik het niet nodig vind en ik het toch meestal vergeet Tong uitsteken
Heel af en toe geef ik 'r een boterham,maar meer niet.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:14

Ik geef haar na het rijden altijd sportmelange met een wortel, appel en wat zonnebloem olie. En ze krijgt 4 maal daags kuil 2 maal daags lucerne + bix. Veel tussendoortjes krijgt ze niet althans geen snoepjes enz soms een wortel of een appel als ze braaf is ofz.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:44

Quentin krijgt dagelijks zn sportbrok & kruidenmuesli & granenmix & zn hooi & voederbieten

en ook nog een appel en wat brood, veel soorten fruit, keelsnoepjes vind ie lekker(die hele hete van vicks ook!)en verder ja omdat ze aan huis staan en ik door de keuken&bijkeuken naar buiten moet pak ik nogal eens wat mee voor de paarden, mandarijn, banaan, sinaasappel, peer wortel, brood(niet alles iedere dag hoor, gewoon wat ik in de keuken tegenkom als ik naar de stal loop!) en we hebben ook altijd een zak paardensnoepjes bij de stal liggen

destiny krijgt wat minder extra'tjes want die is een beetje stevig aan t worden, die krijg ook maar een half schepje basisbrok, wat muesli en pulp en gewoon hooi&voederbieten en wel ns brood of een appeltje ofzo maar niet zo veel als Quentin
desiree krijgt hetzelfde als destiny, maar zij wordt echt dik!en is al 18 dus gaat er moeilijker vanaf denk ik!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:00

Hooi 3x per dag. Soms vier keer als ze de wei niet in kunnen.
Basis-sportbrok van Havens, niet veel.
Muesli, ook niet veel, met appelazijn en knoflook.
Wortels, of anders spruitjes, een bloemkool, of andere groenten die ze lusten.

Hoewel Cerise wortels lekkerder vindt, eet ze uiteindelijk de bloemkool ook wel, maar daar gaat ze meestal eerst mee spelen.
Het echte eten van de bloemkool (niet zo gauw de stronk trouwens) doet ze 's nachts als de rest op is. }>

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:29

s;ochtends bix, daarna kuil daar moeten ze dus de middag mee doen, sávonds komen we weer krijgen ze meestal wortels en appels, en kuil en bix.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:52

Maartje krijgt geen brok.
Ze krijg 4/5 maal daags hooi/kuilvoer en bieten, kroten, wortelen, zonnebloemkoppen (gedroogd in de zomer)

Als ik intensief heb gereden geef ik haar wel eens een beetje kruidenmelange of slobber.

Het leven is een gebakje!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:53

die van mij krijgt:
Biks
Musli
Kuilgras en hooi
Wortels,brood,appels,snoepjes enz.


In de winter krijgen ze altijd extra veel wortels omdat we dan speciaal van de boer 5 kilo zakken kopen. Dus dan krijgen ze standaard bij het voer een halve emmer vol.

Siësti van de Rythpluim

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:23

Die van mij krijgt gewoon bix en kuilgras. Snoepjes o.i.d. echt niet! Als ik het niet vergeet krijgt ie wat oud brood, een appel of wortel ofzo.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:26

standaard brokken en hooi, en af en toe een snoepje.
zelf zou ik nooit snoepjes kopen, maar ik heb er superveel van m'n buurvrouw gekregen dus vandaar Lachen
ook best vaak oud brood en af en toe wortels of een appel.
en gras in de wei natuurlijk Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 00:26

Ach, eigenlijk van alles na het bis/haver/mais en hooi.
Van snoepjes tot wortelen en van brood tot een appel.
Waar mijn moeder werkt is naast der zo'n winkeltje waar ze boord en alles verkopen en wij krijgen van hun altijd al hun oud brood en daar zijn de paarden reuze blij mee Lachen En ook de kippen en de konijnen natuurlijk Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:50

Dikke krijgt buiten 3 x per dag müsli en hooi/stro, ´s ochtends en ´s avonds een bekertje biogarde-yoghurt Tong uitsteken ,een flinke snuf oregano (hij vind het Vingers aflikken !) en een schepje lijnzaad. Daarbij (afhankelijk van wat ik heb) wortels, appels, rode bieten, bananen, sinasappel, mandarijntje, oud volkorn broodje enz.
Beer kreeg hetzelfde, zónder de yoghurt en oregano...

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 02:22

Cheyenne krijgt Stibro van Pavo en daarnaast winterpeen, slobber en wat supplementen (total supply, knoflook, olie). En natuurlijk hooi. Ik heb 1 keer boerenkool gegeven. Vond ze wel lekker

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 09:21

in de ochtend krijgt Nappie kuil + 1/2 meusli zonder haver
in de middag kuil + 1/2 biks
in de namiddag kuil
in de avond geef ik hem zelf nog een zak die gevuld is door stal met extra kuil en vul ik zijn hooiruif met minimaal 2 plakken hooi en krijgt hij na het werken 3/4 muesli zonder haver met Joint Supplement, appelazijn, foeneknof (in de wintermaanden) en wortels erdoor heen Vork Soms maak ik er met een schep zemelen slobber van en meestal als tussendoortje krijgt hij bananensnoep, appel of een echte banaan Haha!

Gisteren heeft ie voor het eerst een rooie biet gegeten, die zat tussen de wortels..............hij vondt het verschrikkelijk lekker alleen was zijn mond een beetje rood *LOL*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 09:24

Extra'tjes krijgt Yorghos eigenlijk nooit. Dat vind ik niet nodig en hij wordt er schooierig van.
Zijn normale rantsoen bestaat uit: 1,5 kg basis sportbrok (Havens), 8 kg winterpenen (tijdens het seizoen) en 5 plakken hooi.

* To Belg, or not to Belg *

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 09:56

Linda250 schreef:
...Zijn normale rantsoen bestaat uit: 1,5 kg basis sportbrok (Havens), 8 kg winterpenen (tijdens het seizoen) en 5 plakken hooi.


Wauw... da´s veel !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 09:59

jemig wat voeren jullie die beesten allemaal wel niet!
die van mij krijgt doodgewoon onderhoudsbrok(bix) hooi en soms wortels

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:44

-bietenpulp
-onderhoudsbrok
- muesli vlokken (droog)
- reform granenmix (nat soort muesli met vanalles erin)
- hooi
- wortels
- indien lage weestand foenegriek \ foeneknof
in het voorjaar: lijnmeel en biotine plus

Leuk om te melden: we hebben voornamelijk shetlandpony's!!!
Zij krijgen hetzelfde als de grotere, alleen aangepast aan hun behoeften.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:11

Die van mij krijgen kuilgras,bietenpulp,worteltjes en gerstemix.heeeeeeeel af en toe een appeltje of paardesnoepjes.Maar echt niet veel want als ik ze te veel uit de hand ga geven,gaan ze knoepen.Oja,ik geef ze wel soms slobber.
GRoetjes Julie

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:14

Nuala krijgt echt heel zelden snoepjes. Ik vind het totaal niet nodig, heb ze ook alleen bij toeval liggen.

Nuala krijgt naast biks en muesli op dit moment nog Appel/Honing Azijn, omdat ze slecht in haar vacht zit. 's Zomers krijgen ze altijd knoflook door hun eten heen, en als het vriest krijgen ze hun gewone voer (biks/muesli) door een bak slobber heen met soms wat brood en peentjes.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:14

mijn pony krijgt per dag 3 kilo bix en ook nog 1 schep musli dat heb ik gemengd met gebroke mais zodat die dikker word ! en hij krijgt snoepjes als ie ze kunstjes doet.

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:44

Isolda krijgt 3 tot 4x daags hooi en staat overdag in de wei. Dan krijgt ze niets, behalve de paar sprieten gras die ze kan knabbelen.
's Avonds krijgt ze 1 tot 2 voederbieten.
That's all folks!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords en 35 bezoekers