Wisselen van tanden, help!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Wisselen van tanden, help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 02:18

Mijn drie jarige schat heeft last van haar tanden ze zit tegen het wisselen aan Ze probeert nu overal in te happen wat erg irritant is Ook schuurt ze haar tanden tegen het hout van haar staldeur. Omdat ze dit doet heeft ze kleine wondjes in haar tandvlees. Hoe kan ik haar helpen?? Gebeurt het wel eens dat de tandarts de oude tanden moet verwijderen?? Hoe kan ik het beste haar tandvlees verzorgen?


Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:25

Misschien is het handig als er een paardentandarts bij komt kijken!!!!!!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:20

mijn pony wisselt ook, en schuurt/bijt nu ook aan het hout....De tanden zijn nagekeken door tandarts, alles was tot nu toe goed (behalve een paar lege plekken dan Lachen ) en ik kon wat antibijtspul op t hout smeren, verder niets

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:32

Fayette is ook aan het wisselen en bijt ook op alles wat stevig is en wat ze maar tegenkomt. Ik laat haar maar d'r gang gaan zolang ze mij maar niet gebruikt als bijtring Knipoog Op de bovenkant van haar staldeur zie je ook allemaal krassen van haar tanden, gelukkig is die bovenkant van rvs gemaakt dus kan het niet zoveel kwaad dat ze daar haar tandjes inzet.
Hou het bij je paardje gewoon goed in de gaten en als je denkt dat het niet helemaal goed gaat dan gewoon een afspraak maken met een paardentandarts. Jouw paardje zal wel net zo oud zijn als de mijne dus dan moet ze eerst de 4 binnenste snijtanden wisselen (Fayette is ze ondertussen al kwijt). Dan op 3,5 jarige leeftijd de middensnijtanden en op 4,5 jarige leeftijd de hoeksnijtanden. Hoe het precies met de kiezen zit weet ik niet maar die zijn dus op latere leeftijd (ik meen met 5 jaar, 6 jaar en 7 jaar maar welke kies wanneer Verward)

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ubermetrics en 94 bezoekers