wie weet een truukje om paard in de mond te kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

wie weet een truukje om paard in de mond te kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 16:04

Ik heb een vierjarige die zomaar opeens vanmorgen niet meer wilde eten (geen brok, kuil mondjesmaat, terwijl het de dikste vreter van stal is). Geen koorts, zag verder niets bijzonders, dus ik dacht ik moet maar even in z'n mond kijken. Met geen mogelijkheid dus. Hangen, kop tussen de voorbenen, kop in de lucht, slaan met z'n hoofd, enz. Wie weet een truukje?


Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:38

Tong vastpakken en naar de zijkant brengen.
Dan kijkt 'ie wel uit met moeilijk doen, anders zit z'n tong tussen z'n eigen tanden Tong uitsteken.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:54

Een praam gebruiken, als je dat kunt. Anders ff de DA of tandarts bellen. Lijkt me beter dan zelf gaan prutsen.

Ook bekend als Kim20!

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:02

praam is leuk maar klemt ie gewoon zijn kaken op mekaar hoor..
idd wat kendra zegt... tong pakken en aan de zijkant uit de mond houden.. doet een dierenarts ook vaak als hij geen perwer iin de buurt heeft.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:42

Maar vaak worden ze wel rustiger van een praam. Dat zegt natuurlijk niet dat het wel lukt, maar het valt te proberen.

Ook bekend als Kim20!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:43

Praam EN tong pakken. En ander gewoon the dentist, die heeft een KLEM:d

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:46

Is hij niet gewoon aan het wisselen?

Als je de tong pakt, moet je die ALTIJD vasthouden met het halster.
Dus naar de zijkant en dus in 1 hand neusriem halster & tong.
Als je dit niet doet en je paard geeft een ruk omhoog met zijn koppie, heb je waarschijnlijk alleen nog zijn tong beet....

ook kan je gewoon je vingers op de lagen leggen en dus "drukken"dan doet hij zijn mondje wel open!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 20:18

Ja, ws is ie wel aan het wisselen, maar hij heeft er zo opeens zo extreem veel last van dat ik graag even wil kijken. Tong vasthouden ga ik even proberen, praam is geen optie, gaat ie compleet van door het lint. Tandarts kan altijd nog hoor, dan moet ie wel eerst 5 dagen niet eten (bij wijze van spreken dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:43

Hem een heel saai en langdradig verhaal vertellen, als hij dan begint te gapen zet je snel een stokje in z´n mond zodat die niet meer dicht kan Haha!

Ik denk dat je toch het beste even een tandarts of een DA kan laten kijken die hebben zo´n speciale klem, werkt een stuk makkelijker en veiliger.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:27

Drinkt ze wel goed???
Als ze niet drinkt gelijk de dierenarts bellen!!

Kan ook een voorbode zijn van koliek!!

Als je in de mond wil kijken kan je het beste dat rustig opbouwen
Probeer met wat appelmoes op je vingers om eerst het tandvlees bij de boven lip te masseren als je dat rustig opbouwd dan laten ze meestal ook na een tijdje toe dat je ze in de mond kijkt.

Niet te lang aankijken want is voor een paard niet goed als de darmen te lang stil komen staan

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:47

Ik wil ff kwijt dat je moet oppassen met het vastpakken van zijn tong. Bij een paard van ons is dat waarschijnlijk de reden dat zijn tong schreef is. Als je zijn tong vastpakt en het paard schrikt, waardoor hij zijn hoofd b.v omhoog doet, dan rekken de spieren aan een kand op. En dan is zijn tong dus scheef. Dit is waarschijnlijk bij de vorige eigenaren gebeurd. Maar met het rijden heeft ze haar tong alteid naar een kant. En soms ook buiten haar mond. het klinkt nogal overdreven maar het paard wordt er niet makkelijker op als haar zoiets overkomt. Veel suc6
Groetjes Armanda

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:52

tong buiten de mond bij het rijden of werken is vaak een teken van stress..
de tong zal hier iet zo snel dcheef van gaan staan. zoals melissa zegt. gewoon halster erbij pakken..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:57

ik stop altijd mijn vingers in z'n mondhoeken, en dan een beetje drukken, doet ie vanzelf z'n mond open.
Als je weet wat het was, horen we het dan nog?

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 11:21

Nou, dat truukje met z'n tong werkt dus (inderdaad wel het halster vasthouden). Hij was natuurlijk gewoon aan het wisselen, 't is ook al weer bijna over. 't Is echt zo'n kleinzerig geval dus wat dat betreft schrik ik ook niet zo snel, z'n moeder is net zo. Maar ik heb in ieder geval wel in de mond gekeken van dat 4jarige monster dat maar denkt dat ie alles kan winnen door zich een beetje te gaan aanstellen. Dus wat dat betreft: missie geslaagd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers