Hoe vaak van een paard gevallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:39

ik ben lang geleden al gestopt met tellen Haha!
dat moet bij mij toch echt tegen de 50 lopen in een jaar of 14 tijd
maar ja dan moet je ook maar niet overal opkruipen zullen we maar zeggen

het ergste wat ik heb gehad is 1 keer 5 verschoven ruggewervels in mijn bovenrug inclusief de bijbehorende spieren d=ie zwaar over de zeik waren en de uitsteeksel van de ruggewervels in mij onderrug die gekneusd waren


en een andere keer een hersenschudding toen ik op stage door een paard met mijn hoofd tegen de binnenbakwand werd gekwakt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 23:44

ik heb geen idee, iig de laatste 4 jaar:
2 keer van Issedy
zeker 15 keer van Pablo.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:12

Ik heb werkelijk geen idee, vroeger met de shet viel ik er weleens 4 keer af in een half uur, dus dat is echt niet meer te tellen inmiddels!
Met Amiga heb ik er het eerste jaar ontelbaar vaak weer afgelegen terwijl ik nog niet eens zat.
De laatste keer dat ik daar vanaf viel was toen ik aan het springen was en opeens keihard op het hek afstormde: zij ging links, ik rechts.....
Van Lady ben ik gelukkig nog maar één keer gevallen (is zo'n hoogte), in ons eerste oefenparcours.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 08:50

Ontelbare keren van mijn shetlander, een stuk of 20 keer van mijn D-pony die daarna kwam in ongeveer 17 jaar en in de laatste 1,5 jaar keer al minstens 6 keer van mijn (jonge)Kwpn-er waarvan 4!!! keer met paard en al. Ik rijd voorlopig dan ook braaf met Cap op terwijl ik dat mijn pony nooit meer deed. Ik heb twee keer een lichte hersenschudding opgelopen, mijn ribben wel eens gekneusd en vooral veel blauwe plekken opgelopen. twee weken terug ben ik voor het laatst gevallen. Na een grote bok viel ik en klapte ik tegen een boom. echt heel fijn. Ben in het kwartier dat volgde nog twee keer flauwgevallen... (heel leuk als je dan op buitenrit bent en minstens 5 kilometer van huis bent.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 09:19

Dat heb ik echt niet bijgehouden, maar wel vaak! Vooral toen ik nog niet zo lang reed en alles wilde uitproberen.
De eerste keer zonder zadel, eerste keer springen, de eerste keer rijden in het weiland, allemaal gevallen. Maar nooit iets ernstigs aan over gehouden. Het bleef bij wat blauwe plekken.
Met Yorghos ben ik 1 keer gevallen wat mij scheurtjes in mijn kuit- en scheenbeen opleverde. Yorghos had gelukkig niks.
Van Yorghos ben ik 2 keer afgevallen. Waarvan afgelopen zaterdag de laatste keer. Geen schade.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:52

Van Appie ben ik nu 2 keer afgevallen (in 4 jaar) 1 keer vloog ik tegen een weipaal aan , daar had ik een hersenschudding aan overgehouden (allemaal dankzij de cap!) en vorige week nog een keer, ik wou opstappen Appie begon als een tol rondjes te draaien dus viel ik er aan de andere kant weer af, daar heb ik een gekneusde heup aan overgehouden.

Van Belle ben ik echt ontelbaar keer afgedonderd, 1 keer in de strond, dat kwam omdat ik op haar altijd zonder tuig reed!

Op de manege's ben ik er in totaal ook maar 2 keer afgevallen (in 5 jaar) 1 keer met paard enal, hij bleef ergens achter haken met zijn hoef,hij viel toen op mijn been met een stijbeugel ertussen, heb ik echt lang last van gehad! en 1 keer op de sloomste van de hele manege, hij galoppeerde en stopte toen in 1 keer! met zijn nek naar beneden, ik viel er met een koprol vanaf en kwam op m'n kont terecht, niks aan overhouden!

Het ergste tot nu toe is een gekneusde heup, en daar wil ik het ook bij houden!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:11

Ik ben wel zo vaak gevallen Haha! Vooral van de rodeoshet waar ik vroeger op reed.. Wedstrijdje doen met een vriendin en haar shet, de ponies sloegen op hol, maar liepen recht op het hek af. We dachten eigenlijk dat het wel goed zou komen, maar de ponies draaiden tegelijkertijd op hun achterbenen om en renden met alle geweld de andere kant op.. Ja, daar lagen we dan Haha!

In mn manegetijd ben ik maar 2 keer gevallen in 6 jaar, waarschijnlijk omdat ik toen buiten mn lessen altijd zonder zadel reed.

Van mn friezeke ben ik een keer afgedonderd, met zn streken... Daarom ga ik nu niet meer met hem de weg op.. Balen, maar we werken eraan en ik denk dat het wel goedkomt..

Alleen die keer dat ik Knilles viel heb ik mn beide enkels en mn rug gekneusd.. Dat was minder leuk...

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:05

Ik denk zo rond de 200 keer *LOL*.
Toen ik Rocco net had viel er soms wel 3 keer per dag af, iedereen verklaarde me voor gek dat ik hem hield.

Ik heb nog niet echt iets ernstigs gehad. Ik ben 1x met mijn hoofd op een steen gevallen, gelukkig had ik een cap op, anders had ik het misschien niet meer na kunnen vertellen. Maar nu hoefde ik alleen een nieuwe cap, en ik kon twee dagen niet rijden. That's it, valt wel mee vind ik.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:13

Ik denk dat het niet meer of 4 handen te tellen is. Ik ben op mijn 4e begonnen, was al klein voor mijn leeftijd en werd op redelijk grote pony's gezet (ja, dat wilde ik ook Haha!). Nou, zo'n pony hoeft maar 1 keer abrupt halt te houden, en je vliegt er al af...vlieg op een olifant idee eigenlijk. Later ben ik wat minder vaak gevallen, maar dan vaak wat harder. Plat op je rug, met je kop op de bakrand e.d. *LOL* Maar ik heb er nooit wat aan over gehouden. Ja...een gekneusd ego toen ik mijn laatste keer sprong. Met mijn kop in de hindernis beland, heb erna nooit meer durven springen Scheve mond

kimkimmer

Berichten: 42
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:31

nou ik ben in 4 jaar drie keer van meike afgevallen! een keer tegen het hek aan en een keer in de moder en gewoon vet lomp.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:36

Vroeger heel vaak, toen ik nog op de manege reed. Het afgelopen jaar slechts 1 keer, van het braafste paard op aarde.....Knipoog maar goed.....

En het komende jaar zullen er heel wat smakkers in het verschiet liggen ben ik bang........ik ga namelijk Cheyenne inrijden!!!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:15

Antoinette schreef:
Dit vroeg ik me eigenlijk wel eens af.
1) Hoe vaak zijn jullie van je (of een) paard gevallen? En als je het niet meer precies weet dan ongeveer.

2) En dat als tweede vraag, ben je er ooit gewond door geraakt. Iets gekneusd of gebroken? Of iets in die richting.


1) Werkelijk waar geen idee! Ben een paar jaar geleden opgehouden met tellen. Iig vaak genoeg om te weten hoe je moet vallen zonder blessures Haha!

2)Nope, alleen bij mijn allereerste val een week lang een ontzettend stijve nek gehad (in de trant dat ik rollend mijn bed uit moest komen omdat ik niet 'gewoon' overeind kon komen)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:21

Ik kan het nog op 1 hand tellen. Ik ben in mijn kindertijd 3 keer van manegeponietjes afgevallen Haha!
Van Shadow, mijn bijrijdpony ben ik 1 keer afgevallen.
En 1 keer van Flair. Ik rijd ondertussen zo`n 10 jaar.
Ik ben trouwens nog wel 2 keer met paard en al gevallen, maar die heb ik niet meegeteld omdat dat niet echt eraf vallen is Lachen

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 22:41

1) van Selene ontelbare keren...elke keer ging ik wel af en dat 5 jaar lang 2x of 3x per week reken maar uit
En Roos 4 keer ofzo en Dusty nog niet van gevallen
2) ehmm Het is nog niet erger dan Kneuzingen en Hoofdpijn!