Larense manege, een goede stageplek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Larense manege, een goede stageplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 21:36

Is de Larense manege een goede, leerzame stageplek?
Iemand ervaring met deze manege als stageplek?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:40

Geen ervaring mee als stage-plek, wel als manege en als pensionstal.
Zodra het kon zijn we van stal veranderd en wij niet alleen, er komen steeds meer 'overlopers' bij ons op stal (de Schaapskooi).
Trek zelf maar je conclusies.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:52

Van wat ik gehoord heb is het daar niet verkeerd om stage te lopen. Is wel van horen zeggen, maar degene die me dat zei had het daar erg naar haar zin. (is wel al een jaartje geleden hoor) Daarentegen hoorde ik vroeger dat de schaapskooi een slechte plek is om stage te lopen, maar of dat echt waar is????

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:59

Over stage lopen op de Larense weet ik dus niets, ken dat bedrijf alleen als pensionklant en dat beviel niet, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met daar werken. (Misschien verklaart het feit dat IMO de kantjes er nog wel eens afgelopen werden waarom het er wel fijn werken, maar niet fijn staan is???!!!???)
Ik kan me haast niet voorstellen dat de Schaapskooi een slechte stageplek is. Er komen vrij regelmatig stagaires bij ons op stal en volgens mij hebben die het allemaal prima naar hun zin. Je moet wel behoorlijk hard werken en Atie is niet echt de makkelijkste, maar als je een beetje handig bent, goed je best doet en de handen uit de mouwen steekt kun je -wat ik er van meekrijg- een hoop leren en het prima naar je zin hebben.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:18

Zo zie je maar via internet krijg je prima informatie over je eventuele stageplaats. Ik wilde dat dit vroeger ook al bestond, had me waarschijnlijk nog betere stageplaatsen opgeleverd.

Dat iemand niet de makkelijkste is is imo absoluut geen probleem, zolang ze wel reeel blijven en mensen niet 24 uur per dag laten zwoegen.

Stage hoort een goed beeld te geven van het echte werken in de paarden en geen geromantiseerd beeld. Er zijn er al genoeg die het niet volhouden en je kunt beter tijdens een stage erachter komen dat je het toch niet aankunt dan als je al ergens aan het werk bent toch?

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 22:29

Het is zo lastig, omdat er heel weinig bedrijven in de buurt zijn van aequor.

nou wil ik niet bij kamphorst, daar heb ik zo mijn redenen voor, de hilversumse pony & paardenclub wil ik ook niet en die is ook niet bij aequor. Dan hebben we de Larense manege % de schaapskooi, heel dicht bij mijn huis (denk zon 5 min met de scooter, de schaapskooi) dus dat bevalt me wel, Hallinckveld loop ik nu al, dus mag niet meer.

Soest, tja daar lopen al mensen van mijn klas, dus dan maar richting laren.
ik ga gewoon proberen bij de larense manege.

De schaapskooi kan dan altijd nog in mijn 2e jaar... ik ben een beetje onzeker, dus als ze niet de makkelijkste is Haha! maar aan de andere kant leer je er wel van!

Bedankt voor jullie reacties