hoe leer ik haar dat aan?!! *help!*

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mariskaLover

hoe leer ik haar dat aan?!! *help!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 11:47

ik ben nog steeds druk bezig met maris alle dingen te leren tot nu toe gaat het heel goed!
ben echt trots op haar..
alleen nu is het zo als ik en volte rij en stelling naar binnen vraag valt ze gewooon door me binnenbeen heen
wat ik ook doe het helpt niet..
ik geef extra benen neem me zweep aan die kant niks helpt..
ik rij nu af en toe achtjes doordat ze dan wel moet buigen maar dan gaat dat op den duur beter en dan wil ik dus weer een volte rijden doet ze het net zo hard..

moet ik nu met sporen gaan rijden en kijken of ze dan wel luisterd of weten jullie iets beters?
ze doet het op alle twee de handen.. Verward

en ik heb ook geprobeert stil te staan en dan de stelling gaat super ze raakt zelfs me schoen (vind ze leuk!)
dus daar kan het niet aan liggen..

dus wie kan mij HELPEN!!

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:49

Jij kon ook niet fietsen in een dag.... Kwestie van balans, probeer m eerst es een volte te leren zonder stelling. Daarna hele kleine stukjes een beetje stelling. als ie dit oppakt langzaam aan uitbreiden.

Hyper!

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 11:55

ik ben er al langer dan een dag mee bezig!
maar ik begrijp jou versie vind ik een goeie bedankt!

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:55

Bij die van mij was dat een kwestie van niet begrijpen , rechtsom wijkt ze super voor mijn binnen-kuitdruk , maar linksom vindt ze heel moeilijk , snapt ze niet goed lijkt het wel.
Bij mij was het ook een kwestie van zelf niet soepl zijn in die buiging (met je heupen/zit geef je de beweging aan je paardje aan en dat ging niet zo soepel bij mij die kant op Haha!) en Rena heeft een oud litteken wat het eea een beetje bemoeilijkt , dus ze blijft wat stugger op die kant.

Maar omdat het bij haar vooral een kwestie was van : "niet echt begrijpen" , ben ik er een keer aan de hand mee aan het werk gegaan , en heb haar gewoon ernaast aan het halster een paar keer laten wijken voor de druk op haar buikje .
Eerst een paar keer met vlakke hand , goed belonen , en na een keer of 3 met een zweepje zachtjes ertegen duwen.
Dit had ze zo door , en na een kwartiertje ofzo rommelen hield ik ermee op.
Toen ik daarna met haar ging rijden zat die beweging er al een beetje in , en als ze niet genoeg op mijn kuit icm met de andere gewichts e.d. hulpen reageerde , legde ik even het zweepje ertegenaan waardoor het ineens helder voor haar werd wat ik nu precies vroeg Haha!

Nu weet ze wat de bedoeling is en reageert ze gewoon netjes erop ,ze begrijpt wat ik wil nu.

Geef je wel de juiste combinatie van hulpen , en begrijpt je paardje je wel ? Lachen

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 11:58

Even voor de duidelijkheid : ik bedoel dus niet zozeer het wijken voor de kuit (lijkt misschien een beetje zo uit m'n verhaal hierboven Haha! ) maar het opzijgaan voor je binnenbeen.
Als je stelling naar binnen vraagt en je paardje valt naar binnen , dan reageert ze dus niet op de rondvragende druk van je binnenbeen....ze loopt door je binnenbeen heen waarschijnlijk .
(of je vraagt het niet goed natuurlijk Knipoog )

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 11:59

wauw bedankt!
dat grondwerk wat jij bedoelt lijkt me heel handig!
dat ga ik ook maar eens proberen..
en dan net zolang blijven oefenen tot ze het snapt..
ik vind het nie erg als het lang duurt als ik maar zeker weet dat ik het haar goed aanleer..

bedankt!!

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:42

Als je het gewoon heel simpel , duidelijk en enthousiast brengt dan hebben ze dat na een keer of 5 opzij duwen wel door , als je enthousiast praat enzo als ze het goed doen , vinden ze het nog leuk ook Haha!

Het is wel heerlijk hoor , dat als je je binnenbeen ertegenaan legt en met je zit en teugel rond vraagt , dan voel je als vanzelf dat lijfje lekker soepel om je been buigen , heerlijk Vingers aflikken

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 12:56

TIP: houd je paardje vooral goed voorwaarts, als je teveel let op je stelling, wil dat er nog wel eens bij inschieten, op een lekker tempo een volte met stelling rijden is makkelijker dan op een sukkelgangetje.
Veel succes verder met de tips van iedereen!

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 13:56

ilsejee je hebt gelijk dat had ik namelijk gister maar ik liet haar het direct verbeteren..
ik doe de oefening ook niet te lang achter elkaar..
vaak van handveranderen en hoefslag volgen..

bedankt..

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie