Myler bit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:35

superbit!!

de opmerking dat het hard zou zijn is onjuist, ik ben van mening dat niet het bit maar de hand hard is. het bit moet natuurlijk wel bij jou en je paard passen. er zijn veel versschillende types myler.
zelf rijd ik met een baby myler. mijn paard was altijd reuze sterk maar "sabbelt"gewoon op dit bit! en reageert veel beter. ik heb niks meer in mijn hand als het ware.

alleen jammer dat het zo prijsig is

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:57

ik heb ook een Myler (die met gleufjes in de D-ringen), en gebruik de gleufjes niet...

Toch geeft de Myler schijnbaar een wat andere druk in de mond, want Banjer loopt er veel beter op... reageert beter op mijn aanwijzingen... Lachen
en NEE... ik heb de teugels niet strakker... ik ben aan het omschakelen naar western, dus laat de teugels (te?) los... Haha!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:35

Sugarmiss schreef:
http://www.mylerbit.com/
Dit is de échte site.


Deze site doet het niet. Ligt dat aan mijn computer(kunst)?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:56

peppy probeer deze eens
http://www.toklat.com/
is ook een myler site.

en ook ik heb verschillende mylers en moet zeggen mij bevallen ze goed. ik heb een merrie die verschrikkelijk gevoelig is in de mond en op een dubbelgebroken trens het ook niet slecht doet, maar op de myler baby super loopt. aanleuning (voor zover gebruikt) beter is en ze ontspannener loopt.
heb bij haar ook de comfortsnaffle (waar dapperdier de foto van heeft geplaatst) geprobeert bij haar en die werkte bij haar niet zo fijn.

en ik heb ook een paardje gehad die absoluut op het babybitje niet wilde lopen, extreem kauwen onrustig met het hoofd enz. die liep het fijnste op een simpele enkel gebroken D-snaffle. dat was een paard die veel aanleuning van de zijkant van de ring v/h bit wilde. en het liefste met bitringen wilde.

de oude doos heeft zowel een myler shank ( die met scharen dus) in uitvoering ported barrel en de correctional ported barrel, als een gewone enkelgebroken shank (geen myler) en daar vind ik de mylers toch veel beter. met name de ported barrel, die heeft nl indepented cheeks of te wel scharen. als je aan 1 kant de teugel opneemt gebeurt er aan de andere kant niets en soms is dit wel fijn. met name als je een oud dressuurpaard (die veel te slim is en alles uitprobeert) hebt omgeschoold Haha!

het enige nadeel van mylers is al gezegt die dingen kosten je een rib uit je lijf Geld, geld!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 00:59

woef..oud topic.. maar leuke reacties...ik ben bijna jarig en wil een myler..ik weet alleen echt nog niet welke! Zowiezo indepentend side movement want dar reageert meneer goed op, maar met of zonder scharen of die hooks ik weet het niet..
Die ported barrels.. dat verlicht geloof ik de tong, maar geeft wel weer druk op verhemelte?
En wat is een baby myler in vredesnaam?

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:29

uh...
ik bedenk net dat ik er ook nog een myler bij wil, wellicht via deze site en dit forum??
Ik heb dus een baby myler, maar wil er voor een van mijn verdergevordere haf een myler met shank ( de korte bij) is er iemand die er een ongebruikt heeft liggen en hem wel wil verkopen?

DubbelFun

Berichten: 88694
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:45

Waarom korte scharen??
Met lange scharen kun je veel fijner afgestemde hulpen geven.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:33

tja, ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik heb een keer een met korte scharen geleend en dat ging super met het betreffende paard. het heeft wellicht te maken met de grotere hefboom werking en mijn redenering dat hoe langer de scharen hoe meer hefboomwerking en dus scherper... of uiteraard hoe voorzichtiger en zachter je moet rijden. want uiteindelijk bepaald de hand de scherpte van het bit...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:08

dapperdier schreef:
woef..oud topic.. maar leuke reacties...ik ben bijna jarig en wil een myler..ik weet alleen echt nog niet welke! Zowiezo indepentend side movement want dar reageert meneer goed op, maar met of zonder scharen of die hooks ik weet het niet..
Die ported barrels.. dat verlicht geloof ik de tong, maar geeft wel weer druk op verhemelte?
En wat is een baby myler in vredesnaam?



hier idem Haha!

krijgen vast niet 2 voor de prijs van anderhalf Verward Tong uitsteken