Schuren met staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shardy
Berichten: 20
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Werkendam

Schuren met staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 16:29

Mijn drie jarige Welsh Cob heet tijdens de vorst periode met haar staart staan schuren. Nu vindt ik dit echt verschrikkelijk madam moet namelijk in het voorjaar naar haar keuring en haar staart zag er net fatsoenlijk uit nadat er door een veulen in was gehapt. Ze heeft geen eczeem ofzo ik denk dat ze het gewoon uit verveling heeft gedaan. Nu heeft ze al een speelbal in haar stal maar daar doet ze niet zo veel mee. Wie weet een oplossing??? Hoe kan ik haar staart beschermen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 16:39

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een paard schuurt uit verveling.
Ik weet ook niet of je haar rijd.
Maar ik heb eens een paard gereden dat wat als hij gezweet had toch jeuk kreeg op zijn staart wortel.
Je zag daar verder niets aan.
In de zomer sponsde ik die staartwortel vaak schoon met alleen schoon water.
En in de winter borstelde ik er goed doorheen. (alleen de staartwortel dan)

Soms deed ik er een scheutje azijn bij omdat dat jeuk stillend en huid kalmerend is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:09

Het kn ook zijn dat ze een wat droge huid heeft en dat dat gaat jeuken. Bij Tiko hielp het heel goed om er (moet je dan wel regelmatig doen) babyolie in te smeren.
Als je azijn er in smeert (kan ook goed helpen) moet je het wel even verdunnen met wat water.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:11

Pure azijn in de staart. Heb ik van het weekend ook gedaan bij Olisa, werkt perfect.

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:18

Ik doe bij mijn paard babyzalfje/olie in zijn staart en smeer dat dan goed op de huid met een manenkammetje.
Het helpt perfect en net wat runningkawa zei in de zomer met water over de staart heen om het zweet weg te krijgen...

Je kan de babyolie/zalf halen bij de Trekpleister als ze die bij jullie ook hebben, het is een klein knijpflesje voor maar 45 euro cent.

Nathalie