wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 16:54

ik zit met een probleempje, ik zal het eerst even uitleggen:

ik rijd sinds een kleine 2 maanden een ijslander voor 2 keer in de week. er is ook nog een andere verzorgster voor 1 x in de week, maar die ken ik niet.

wij verzorgen samen deze ijslander, omdat de eigenaar nu ook een ander ijslander berijdt, en die wil ie uitbrengen op wedstrijden. daarom heeft ie geen tijd voor zijn eigen ijslandertje. (volgens mij rijdt ik hem 2 keer in de week en verder niemand, omdat de beugels altijd op mijn maat zitten.)

ze staat in een soort paddockje van 7 bij 3 1/2 meter, alleen. in de zomer staat ze bij de andere pony's in de wei. maar omdat ze de oudste is wordt ze verbannen, heb ik van de eigenaar begrepen. ze krijgt hooi en wordt na het rijden gevoerd (bix en zemelen ofzoiets.)

nu kom ik daar 2 keer in de week en probeer zo vaak mogelijk te rijden, maar de laatste tijd was er niet zoveel van gekomen, want het was te glad of er lag sneeuw (ze heeft ijzers.)

dus ik ging afgelopen keer rijden, was ze helemaal nerveus en had er helemaal zin in. ik ben de bossen in gegaan en kon haar eigenlijk niet normaal laten stappen of draven. ze moest steeds harder en maakte zich erg druk. dit heb ik al een paar keer meegemaakt.

nu is het ook wel leuk om lekker te scheuren, want dat wilt ze nou eenmaal, maar ze zit zo dik in haar vacht en raakt daardoor erg bezweet dus kan dat niet. zeker niet omdat ik haar niet 'normaal' kan droogstappen. ook als ik alleen met haar ga stappen over de weg, maakt ze zich zo druk, dat ze zweet!

ze heeft geen zweetdeken, dat vermoeiljikt alles nog meer. ook ben ik bang dat het erg is dat ze zo weinig wordt bereden. wat denken jullie?