wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 16:54

ik zit met een probleempje, ik zal het eerst even uitleggen:

ik rijd sinds een kleine 2 maanden een ijslander voor 2 keer in de week. er is ook nog een andere verzorgster voor 1 x in de week, maar die ken ik niet.

wij verzorgen samen deze ijslander, omdat de eigenaar nu ook een ander ijslander berijdt, en die wil ie uitbrengen op wedstrijden. daarom heeft ie geen tijd voor zijn eigen ijslandertje. (volgens mij rijdt ik hem 2 keer in de week en verder niemand, omdat de beugels altijd op mijn maat zitten.)

ze staat in een soort paddockje van 7 bij 3 1/2 meter, alleen. in de zomer staat ze bij de andere pony's in de wei. maar omdat ze de oudste is wordt ze verbannen, heb ik van de eigenaar begrepen. ze krijgt hooi en wordt na het rijden gevoerd (bix en zemelen ofzoiets.)

nu kom ik daar 2 keer in de week en probeer zo vaak mogelijk te rijden, maar de laatste tijd was er niet zoveel van gekomen, want het was te glad of er lag sneeuw (ze heeft ijzers.)

dus ik ging afgelopen keer rijden, was ze helemaal nerveus en had er helemaal zin in. ik ben de bossen in gegaan en kon haar eigenlijk niet normaal laten stappen of draven. ze moest steeds harder en maakte zich erg druk. dit heb ik al een paar keer meegemaakt.

nu is het ook wel leuk om lekker te scheuren, want dat wilt ze nou eenmaal, maar ze zit zo dik in haar vacht en raakt daardoor erg bezweet dus kan dat niet. zeker niet omdat ik haar niet 'normaal' kan droogstappen. ook als ik alleen met haar ga stappen over de weg, maakt ze zich zo druk, dat ze zweet!

ze heeft geen zweetdeken, dat vermoeiljikt alles nog meer. ook ben ik bang dat het erg is dat ze zo weinig wordt bereden. wat denken jullie?
moet ik naar de eigenaar gaan en zeggen dat hij een zweetdeken moet aanschaffen? en kan ik er ook wat van zeggen dat ze zo weinig bereden wordt? ook al doe ik haar nog niet zo lang?

ik hoop dat jullie een antwoord hebben voor me....
[/color]


RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:24

Ja, gewoon een beetje aardig proberen te brengen, gewoon zo van: Ja, ze is de laatste tijd heel erg druk bij mij, kan dit komen doordat ze niet zo vaak bereden word? En dan een beetje uitleggen over dat zweten enzo. En dan vragen: Is het niet handig om een zweetdeken aan te schaffen? Succes!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:45

of vragen naar een oude wollen deken, dat werkt ook prima om haar weer snel droog te krijgen.
Inderdaad zoals rockeylover zegt, probeer het vriendelijk te vragen. En dit wat je nu uitlegt aan ons, ook zo uitleggen aan de eigenaar, succes!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:27

Ik zou iig vragen om een deken. Of die uit de winkel komt, of het gewoon een oude wollen deken is maakt dan niet zoveel uit. Maar zeg hem dat de pony snel zweet en dat je niet wilt dat het beestje ziek wordt.
Als de pony erg druk is en weinig bereden wordt is het misschien tijd om het voerschema aan te passen? Wat minder brok en meer hooi bijvoorbeeld. Maar dat moet je maar overleggen met de eigenaar.

* To Belg, or not to Belg *

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 10:24

dank je wel voor de reacties!
ik bel hem denk ik even vanmiddag op en wat linda250 zegt, ze is een paar weken geleden ziek geweest. waarschijnlijk omdat ze bezweet in haar paddock is gezet door de andere verzorgster.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:37

ik zal hem ook gewoon ff bellen en het uitleggen!! ik denk dat hij het juist wel kan waarderen, je maakt je toch zorgen om zijn pony!!!
daaag kuzzzie je kippie Vingers aflikken

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 10:27

Niet bellen, gewoon onder 4 ogen, dan komt het meestal duidelijker over Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 18:55

En desnoods gewoon zelf even een deken aanschaffen. Je hebt ten slotte die deken nodig omdat jij ermee rijdt.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 85 bezoekers

cron