Eerste periode.....

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zilly

Eerste periode.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 14:03

Hallo,

Me paardje heeft nu een kunststof zadel en die vergen weinig onderhoud, als je het hebt over invetten enzo *LOL* . Maar nu wil ik dus een leren zadel kopen voor me paardje maar ik heb hier niet zo erg veel ervaring mee. Dus vroeg ik me af of jullie wat tips voor me hebben.
Ik vroeg me ook af of je dus eerst een paar weken moet vetten voordat je ermee kan gaan rijden? Verward En hoevaak moet je je zadel vetten in de eerste periode? en waarmee gewoon met zadelzeep?

Whuahhaha het kan voor de kenner een beetje dom klinken Cool maarja ik weet het echt niet, ik heb alleen maar ervaring met kunststof

zilly [/b]

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:14

Je kunt in wezen meteen met je zadel gaan rijden hoor.
Vetten doe je om het leer waterafstotend te houden/maken en olien om het leer soepel te houden (zodat je geen scheurtjes krijgt omdat het te droog is). Het beste is om nadat je hebt gereden even met zadelzeep het slijk en zweet van je leer af te kuisen, verder zijn er niet echt richtlijnen van "je moet je zadel zoveel keer/week ...". Dat doe je vooral op het oog. Olien zou ik trouwens niet teveel doen (doe ik ook niet) je leer kan daar zo soepel van worden dat het doorscheurt. Een goede tip is dan ook om je singelstoten niet teveel te olien want die zijn er dan in no-time aan Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie