'Les' troubles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

'Les' troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 21:05

Ik zit nu met Max op een dood punt. Dat heb ik wel vaker gehad hoor, maar dan ging het altijd weer over. Nu niet echt. Omdat het zo koud is staat ie minder buiten, en is hij onwijs druk. Hij vliegt overal voor weg, en reageert abnormaal als ik mn been aanleg, hij loopt zichzelf de hele tijd 'op te vreten'. Alles wat ie zo lekker deed (ontspannen, lengte in de hals, mooi over de rug, fijn regelmatig een proefje lopen) is ie prompt vergeten, terwijl ik het hem toch notabene zelf heb geleerd...
Maar goed, normaal heb ik zo nu en dan les van Natascha. Als ik rijd is ze er haast altijd bij, maar dan zegt ze niet zoveel. Alleen als ik er echt om vraag zegt ze echt wat. Of ze gooit een of andere kreet in het wilde weg, waar ik geen ene *** mee opschiet.
Vervolgens gaat ze tegen me lopen bekken dat ik nix van dr aan wil nemen en dat ik nooit luister.... (Dunkt me dat ik echt wel wil luisteren anders was ik in de afgelopen 2 jaar nooit zo vooruit gegaan...)
Ik zat dus zelf al heel erg met het idee om les te nemen van iemand anders dan zij. Eigenlijk heb ik ook niet officieel les van dr, maar ze is zeg maar de stalruiter bij de man waar ik max ook voor rijd. Ze kan echt wel goed rijden, en heeft me dus ook heel veel geleerd. Maar nou heb ik t een beetje gehad. Ik heb er een schurfthekel aan om uitgemaakt te worden als iemand die nooit wat wil leren en overal sch**t aan heeft. Ik zit nu met Max op een dood punt, en zij kan me ook niet verder helpen, en ze neemt er ook de tijd niet voor. Met af en toe een keer een kreet roepen kun je iemand niet door een moeilijk punt helpen. Ze heeft trouwens geen diploma's ofzo, alleen heel veel rijervaring, en dan echt veel he.
Ik durfde niet echt met haar over mn idee van les van iemand anders te beginnen, tis dan wel ook een goeie vriendin van me, maar wel een behoorlijk pittige tante en ik was een beetje bang dat ze dan beledigd zou zijn. Maarrr, ze voelt t blijkbaar aardig aan want vanmiddag begon ze er zelf over, ze vond dat ik les van iemand moest nemen waarvan ik wel iets aannam... *Ik pissed, verd*mme, ik wil het WEL leren!!, ik probeer het WEL!!*
Later werd ze iets genuanceerder, en zei ze dat zij het bij mij niet over kon brengen (omdat ik het niet aannam... Gaaaaap)
Ik ga nu dus als het goed is in de les bij Johan v/d Velde. Hij heeft voor Willy van der Ham gereden, en schijnt heel goed te zijn. Hij schijnt ook ontzettend de bekken en te schelden, maar jah, ik ben wel wat gewend, en als ik er wat van kan leren...
Kent iemand Johan?? Of heeft er iemand andere suggesties voor me van instructeurs in de buurt van Almelo die voor een beetje christelijke prijs les geven?? (tot zo'n 15 euro, ik wil 1 x per week en meer kan ik niet betalen...)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:55

Ik zou ook gewoon eens bij iemand anders les nemen, desnoods om alleen eens te kijken of het een verbetering is of niet.

Prisca heeft mij toen ook die raad gegeven en ik ben haar eeuwig dankbaar!

Veel succes en ik weet zeker dat het allemaal weer goed komt!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 22:28

Verder nog iemand nuttige tipz? Tong uitsteken

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:41

Concorde schreef:
Of ze gooit een of andere kreet in het wilde weg, waar ik geen ene *** mee opschiet.
Vervolgens gaat ze tegen me lopen bekken dat ik nix van dr aan wil nemen en dat ik nooit luister....


Heb je haar ooit wel eens gezegd dat je niet met de opmerking(en) uit de voeten kon, of haar gevraagd wat ze precies bedoelde?

Ik heb ook een tijdlang van iemand les gehad die ongeloofelijk tekeer kon gaan als je een aanwijzing niet direct opvolgde. Dat je die aanwijzing misschien niet opvolgde omdat je niet begreep wat ze bedoelde dat kwam dus gewoon niet bij haar op. Bij haar was de oplossing om direct te vragen wat ze precies bedoelde. Dan legde ze 't gewoon rustig uit.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 15:09

Ik snap t wel, maar t lukt me gewoon niet direct/ Max geeft niet altijd onmiddelijk de gewenste reactie zeg maar. Toen ik op Loekie reed had ik ook les van dr en dat ging wel heel goed. Maar Loekie was een paard dat zei zelf verder reed, en dus goed kende.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:32

Je gaat toch geen geld betalen om je te laten afbekken en uitschelden. Zoek liever een instructeur die je als mens beschouwt en zo ook met je omgaat.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 23:15

Kijk, daar zit t em, ik hoef Natas niet te betalen, omdat ik voor dr groom en heel veel doe op stal.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:32

Maar je had het toch over een zekere Johan v.d. Velde. Die zou toch ook bekken en schelden.
Probeer anders duidelijke afspraken met die Natas te maken. Dat ze op bepaalde tijden echt tijd voor je maakt en dan les geeft en niet tussen neus en lippen door. Misschien dat het dan wat rustiger en duidelijker voor je wordt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:46

Ik zou ook echt niet bij voorbaat al gaan lessen bij iemand waarvan je weet dat ie je gaat afbekken of schelden. Iemand kan dan wel zo ongelofelijk goed les geven, daar hoort toch geen gebek bij lijkt me? Dat kan ook wel zonder. En er zijn vast genoeg andere instructeurs/trainers die wel 'normaal' kunnen lesgeven. Toch?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 21:36

Ik ken wel een aantal mensen die onder zijn begeleiding van nix naar heel goede ruiter zijn gegaan.
Bovendien, vind maar es een echt goeie instructeur! Die moet je zoeken met een vergrootglas hoor!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:55

Tja....in de buurt van Almelo wel.....Vera Klumper??? Je kunt ook eens kijken in de "Paardengids & Agenda" (wil ik ook wel voor je doen).
Daar staan als het goed is nog wel meer instructeurs in.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:25

Vera is idd erg goed, maar das ook niet zo'n leuk mens. Ze geeft je wel les maar als je op concours een x goed rijd ofzo negeert ze je (vriendin van me heeft les van dr gehad)

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:34

klumper is niets om les van te hebben... echt verschrikkelijk
johan v/d velde of zijn broer(tje) freddy zijn goede instructeurs, maar wel erg op het springen gericht.
als je voor de dressuur gaat weet ik nog wel iemand voor je, julia, van de zuna ruiters. dat is haar eigen manege en zij geeft heel goed les (komt ook aan huis als ik het goed heb)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 22:02

Op springen gericht is niet zo'n punt, wil uiteindelijk toch gaan springen. Das dus wel lekker, want juist dat springen is bij mij soms wel een moeilijk punt.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:42

het is trouwens wel een beetje een bouwvakker hoor, niet echt subtiel Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 23:23

Hihi, zo ver was ik al. natas heeft les van m gehad en heeft verschillende keren haast jankend op dr paard gezeten, en ze is nou niet echt een typ wat gauw huilt ofzo... ('Stomme trut!! Hoe kun je dat nou DOEN!!, je bent gvd toch niet achterlijk!!', dat soort reacties kreeg ze als ze een x verkeerd bij de sprong zat ofzo)