Ervaring met KTB?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Ervaring met KTB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 21:14

Ik ben van plan een zadeltje bij haar te kopen (een 15 inch VZH zadel). Ze adverteerd veel op marktplaats enzo, dus ik dact, even hier vragen of jullie ervaring hebben.
Het gaat niet om een heel klein bedrag, en ik moet eerst overmaken en dan stuurt ze het op, vandaar dat ik even wilde 'checken'.
Ze komt best geloofwaardig over hoor, maar even voor de zekerheid Lachen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:23

NIET DOEN!!!!!!!
Echt, zoek eens naar topics over haar. Ze komt idd heel geloofwaardig over, vertrouwde haar ook goed. Ben het zadel op gaan halen toen ze op wedstrijd was in Beekbergen.
Zo op t begin lag het zadel goed maar het ging evrschrikkelijk inzakken, het leer ging heel erg slijten en camilla's schoft lag open door een vreemd stukje leer in de kamer wat er niet hoorde te zitten.
Terwijl ik er 300 euro voor betaald had kreeg ik van de zadelmaker in Apeldoorn maar 100 GULDEN voor mijn zadel terug, hij was net een maand of 2 oud.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:49

Ja mijn ervaring was heel anders.
Ik heb exact hetzelfde zadel gehad als nathalie en bij mij lag het prima!
Ook geen rare stukjes leer op de schoft die schuurden.

Ik heb het zadel zelf bij haar opgehaald.
Ik heb ook rondgekeken bij haar op stal en wat ik heel gunstig vond was dat er duidelijk een dierenliefhebber voor me stond.
Er liep een shetje rond die ze min of meer gered had.
er zat een heel sneu verhaal achter en ik kon nog zien hoe de schade was bij het beestje.
De veearts vond de kosten van behandeling niet opwegen tegen de waarde van het beestje en toch heeft ze de behandeling voortgezet.

Ze maakte gewoon een hele gunstige indruk en niet alleen op mij maar ook op mijn ouders.
Ik heb het zadel uiteindelijk een jaar gebruikt en ik heb het afgelopen zomer verkocht omdat ik inmiddels een kieffer dressuurzadel had gekocht.
De persoon die het zadel van mij heeft overgenomen heeft me later nog gemaild dat ze erg blij was met het zadel en de eerste ritjes waren heerlijk geweest.

Overigens heb ik 550gld voor het zadel betaald =250 euro en geen driehonderd???
Lijkt me sterk dat de prijzen zogauw stijgen.
Ik hebben hier geloof ik al een keer foto's gestaan van hoe mijn zadel er na een jaar gebruik uitzag.
Nog niks geen slijtage.
Ik geef toe dat het niet heel intensief gebruikt is omdat mijn pony wat gezondheidsproblemen had maar ik ben er ook niet superzuinig mee omgesprongen of zo.
Wel neem ik mijn zadel altijd mee naar huis en wordt er na gebruik meteen een zadelhoes omgedaan.
Maar ja dat moet toch ook niet zoveel uitmaken.

Ik weet niet of nathalie gewoon een slecht zadel ertussen uit heeft gehad of dat ik gewoon veel geluk heb gehad?
Wat ik erg gunstig vond was dat ze verschillende kamerbreedtes had.
Aangezien ik nogal een brede kamer zocht.
Mijn ervaringen zijn dus goed geweest.
Maar ja zo vind ik mijn kieffer ook fijn terwijl veel mensen dat ook niks vinden....

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:07

Nou mijn ervaring is minder,
Ik wou ook een dressuurzadel bij haar kopen, dus ik stuurde haar een mailtje, en zij stuurde een mailtje terug dat ze het zou brengen.
Ik dacht, oke, dus ik wachtte anderhalve week.
Toen werd ik een beetje kwaad, want het zadel was er nog niet.
Dus ik een mailtje sturen, en ik kreeg drie dagen niets terug, maargoed, uiteindelijk kreeg ik wat terug, en ze zei dat ze ziek was geweest en dat ik het zadel maar op moest komen halen.
Dus, ik was weer kwaad want zij had gezegt dat ze het zou komen brengen, en nou moest ik het ineens komen halen, en ik had best haast bij het zadel.
maar mijn vader wou niet helemaal naar klaarenbeek rijden, dus toen zei ik dat tegen haar, en toen zou ze het toch brengen, dus ik twee weken wachten, en ik haar weer mailen, en toen mailde ze terug: ja ik heb nog geen tijd gehad..
En ik zei toen van: ja jij wil een zadel verkopen, doe dat dan maar aan iemand die er wel tijd voor heeft dat jij het op je dooie gemakje doet!!!


En toen ben ik naar drunensruiterhuis gegaan, en daar heb ik voor 550 euro een Euroriding Diamand gekocht..

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:51

Ik heb er een vzh zadel vandaan. Ik was er wel te spreken over, maar het sleet heel snel.
Ik heb er een half jaar op gereden.
Mijn mening is: Koop gelijk een goed zadel. Het hoeft niet heel veel te kosten. Ik heb nu een Wintec en daar ben ik vreselijk enthousiast over.
Het kost iets meer, maar heb er wel meer profijt van.

Koop liever een goed tweedehands, dan een nieuw goedkoop.
Ik weet zeker dat je daar meer plezier van hebt.

Succes.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 19:01

Ik heb besloten hem niet te kopen.
Als ik hem zelf ging halen had het best gekunt maar ik moet laten verzenden en dan ben ik toch een beetje huiverig..
Bedankt voor jullie antwoorden.